Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Mening over softdrugs

Bericht door Von Pratt »

Wat is jullie mening over softdrugs ?
Hieronder versta ik weed en hasji...

Ikzelf ben hiervan een voorstander, en in mijn vrije tijd rook ik af en toe een jointje... Alleen is het hier in België wel niet echt legaal... :oops: :D

Maar ik zou graag weten wat jullie meningen hierover zijn, vooral omdat hier zowel Nederlanders als Belgen op het forum zitten...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Dik illegalie :P, en daarom kom je zeker net over de Nederlandse grens hé :P

Maar het is bewezen! Legaliseren van Soft-Drugs helpt het gebruik ervan terug te dringen dus ik ben voor!(en nog wat andere redenenen)
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

100% tegenstander, ".....het begon met een joint....."
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nou ik ben er een voorstander van, maar dat is meer persoonlijk aangezien ik het -AF EN TOE- wel eens doe. maar ik zou me niet voor kunnen stellen dat mensen zouden willen dat het illegaal werd want daar krijg je alleen maar meer problemen mee en dan zou je alcohol ook moeten verbieden vind ik dan..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

tja, verbieden of niet, mijn mening is gewoon mijn maar mening, ik nam nog nooit een sigaret in m'n handen, verre van met softdrugs.
Drugs- , alcohol- , gokverslaving, -> er is al genoeg miserie daaruit voortgekomen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Tegenstander.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

bollebekboerke schreef:tja, verbieden of niet, mijn mening is gewoon mijn maar mening, ik nam nog nooit een sigaret in m'n handen, verre van met softdrugs.
Drugs- , alcohol- , gokverslaving, -> er is al genoeg miserie daaruit voortgekomen.
Oh mijn post was niet persoonlijk bedoeld hoor, ik was hem op hetzelfde moment aan het posten als u denk ik. Maar tsja als je alles bij "mate" houdt dan blijft het nog leuk, anders word het idd een verslaving ja.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Voorstander, het gebeurt zowiezo, maar nu is het te controleren. Als het in de illegaliteit komt krijg je alleen maar problemen.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Mike.H schreef:
bollebekboerke schreef:tja, verbieden of niet, mijn mening is gewoon mijn maar mening, ik nam nog nooit een sigaret in m'n handen, verre van met softdrugs.
Drugs- , alcohol- , gokverslaving, -> er is al genoeg miserie daaruit voortgekomen.
Oh mijn post was niet persoonlijk bedoeld hoor, ik was hem op hetzelfde moment aan het posten als u denk ik. Maar tsja als je alles bij "mate" houdt dan blijft het nog leuk, anders word het idd een verslaving ja.
oke hoor ;) , minder sterke persoonlijkheden vervallen idd vlug in een verslaving.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Kijk uit met wat je zegt, de drugsfoben hier roepen meteen dat je een junk bent als ze erachter komen dat je af en toe blowt...

Maar nu ter zake.
Ik ben voor het legaliseren van softdrugs. Op het moment wordt er veel wiet en hasj met veel verschillende processen gemaakt. Dit kan ervoor zorgen dat je soms goede wiet hebt, maar soms heb je ook hele slechte, met veel chemicaliën bewerkte wiet. Deze chemische wiet is natuurlijk bijzonder slecht voor je, slechter voor je dan normale wiet. Gelukkig proef je het verschil goed en merk je ook een verschil in resultaat, maar veel onervaren blowers of blowers die niet echt een groot aanbod hebben gebruiken toch deze slechte wiet. Met hasj is dit hetzelfde verhaal, alleen is knoeien met hasj véél makkelijker. Sommige hasj-makers gooien zelfs cementpoeder bij de hasj! Méér gewicht is namelijk méér geld.
Wat de laatste tijd opvalt is dat het percentage THC (de stof waar je "stoned" van wordt) in de wiet en de hasj steeds meer toeneemt. Ter vergelijking: in Amerika zit er in de wiet ongeveer 4% THC, in Nederland is het THC gehalte ongeveer 16%. 4x zoveel dus!!

Wanneer de productie van wiet en hasj gelegaliseerd wordt kan de overheid eisen stellen aan het verkochte materiaal. Een maximum-percentage THC, eisen aan de productieprocessen etc. etc. Het zorgt ervoor dat je weer wat "gezonder" kan blowen. Wat ik wel vind is dat de overheid de handen thuis moet houden van het marktproces. Ze moeten bijvoorbeeld niet proberen een grens aan de productie te stellen. Gewoon het marktproces haar werk laten doen.

De these dat het gebruik van softdrugs leidt tot het gebruik van harddrugs is onzin. Hier zijn nooit harde bewijzen voor gevonden, het idee stamt nog af van de anti-drugs campagnes die in de jaren 60 in de VS gevoerd werden. Laten we zeggen dat ik genoeg mensen uit het wereldje ken, en géén van hen is verslaafd aan harddrugs, en zéér veel van hun hebben nog nooit enige vorm van harddrugs gebruikt. Dit is natuurlijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen, maar er is tot nu toe geloof ik nog niet een onderzoek geweest die mijn persoonlijke ervaringen tegenspreken.

Wat ik wel even wil meegeven aan de mensen die af en toe een jointje opsteken:
Zorg ervoor dat je genoeg weet over wat je rookt.
Weet waar je grenzen liggen. (net als bij alcohol hé ;) )
Geef liever een paar euro extra uit aan goede wiet of hasj in plaats van te bezuinigen en rotzooi te gaan roken. Kan je net zo goed je hand in de composthoop steken en dat gaan roken.
Blow nooit alleen, het is een gezelligheidsactiviteit, niet een noodzakelijk ontspanningsmiddel!

Overigens is blowen niet verslavend. THC zorgt niet voor een fysieke verslaving. Mentaal hangt er eigenlijk van af hoe sterk je bent...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

het is misschien het woord "softDRUGS" die me er zo'n afkeer van doet hebben, maar aan iedere verslaving begon een onschuldig iets aan vooraf, "laten we eens blowen", is toch niet verslavend, dan wat zwaarder onder het mom van "zolang ik er niet verslaafd aan word is het goed", en voor je het weet ben je in de open val gelopen.
Alcohol kunnen ze niet meer uit de wereld helpen jammer genoeg (verkeersdoden, agressie, ongelukken jammer genoeg met de vleet), drugs uit de wereld halen kan helaas ook niet meer, maar verbied het gewoon, al miserie genoeg met alcohol.....
Laat de ouders van drugsverslaafde jongeren eens aan het woord zou ik zeggen.........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ben tegen het criminaliseren van handel in softdrugs. De handel zal hoe dan ook plaatsvinden en door de handel te verbieden, vindt deze plaats in de criminaliteit en is de band met andere onwettige zaken groter.

Goede informatie over het gebruik, gereguleerde verkoop - niet bij de supermarkt als sigaretten, maar alleen bij verkooppunten met vergunning, en een verbod op het openbaar en in openbare ruimtes gebruiken van softdrugs.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Ik ben voor legalisering , tenzij.....Bij legalisering hoort ook goede voorlichting. Ik ben het eens met "dodo". Het percentage alcoholisten word ook niet lager als men het verbied. Prijsverhogingen en verboden werken vaak averrechts. Acceptatie en goede voorlichting zijn de beste middelen tegen misbruik of verkeerd gebruik. Ik heb vroeger (toen het nog niet gelegaliseerd of gedoogd was) ooit wel eens geblowd, maar door goede voorlichting en de vrije keuze ben ik nooit verder ermee gegaan.
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik ben voor legalisering..
Als ze het verbieden, trekt het de jeugd meer aan dan wanneer het toegelaten wordt..
En er moet zeker een goede voorlichting gegeven worden..

Maw, ik ben het volledig met dodo eens :D:lol:

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Niet mijn ding.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Plaats reactie