Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Julian schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor straffen de softdrug-tegenstanders streven voor het bezit/gebruik van softdrugs mocht het verboden worden.
Half jaartje naar een werkkamp op de Veluwe of zo. Heropvoeden en laten inzien dat het werkelijke leven in onze maatschappij is zoals het is en niet te pas en te onpas ontvlucht dient te worden door het roken van hasj of wiet.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jouw voorstel is dat ik een half jaar in een werkkamp op de Veluwe moet werken als ik een paar toppen wiet bij mij draag?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:Jouw voorstel is dat ik een half jaar in een werkkamp op de Veluwe moet werken als ik een paar toppen wiet bij mij draag?
En die draag je bij je omdat je daar heel toevallig zin in hebt, natuurlijk, als ik met mijn pa ga wandelen neem ik ook altijd wat wiet mee, gezellig. :lol:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:En die draag je bij je omdat je daar heel toevallig zin in hebt, natuurlijk, als ik met mijn pa ga wandelen neem ik ook altijd wat wiet mee, gezellig. :lol:
Is de reden waarom iemand softdrugs bij zich draagt relevant voor de strafmaat?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Jouw voorstel is dat ik een half jaar in een werkkamp op de Veluwe moet werken als ik een paar toppen wiet bij mij draag?
Kort en bondig: ja.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
mannerheim schreef:En die draag je bij je omdat je daar heel toevallig zin in hebt, natuurlijk, als ik met mijn pa ga wandelen neem ik ook altijd wat wiet mee, gezellig. :lol:
Is de reden waarom iemand softdrugs bij zich draagt relevant voor de strafmaat?
Jij stelt dat de reden er niet toe doet.

Nou stel ik een drugsverbod voor. Dan zou jij dus strafbaar moeten wezen. En als iemand voor de lol drugs bij zich draagt maakt me dat niks uit, maar jij weet net zo goed als ik dat het dan andere redenen heeft.

Dat je aangehouden kan worden als je met een uzi over straat loopt te zwalken is logisch, omdat weinig mensen hier goede bedoelingen mee zouden hebben.

Net als met drugs, het is vieze zoei!

Je valt me nu wel weer heel erg tegen okke, dat ik je dat weer allemaal uit moet leggen. Probeer eerst zef een post te doorgronden in plaats van meteen naar de bekende weg vragen!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Seyffardt schreef:
okke schreef:Jouw voorstel is dat ik een half jaar in een werkkamp op de Veluwe moet werken als ik een paar toppen wiet bij mij draag?
Kort en bondig: ja.
Hehe, Seyffardt, ik stel zwaardere straffen voor. :P
En die ga ik hier niet luid verkondigen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Je valt me nu wel weer heel erg tegen okke, dat ik je dat weer allemaal uit moet leggen.
Graag gedaan.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

mannerheim schreef: Je valt me nu wel weer heel erg tegen okke, dat ik je dat weer allemaal uit moet leggen. Probeer eerst zef een post te doorgronden in plaats van meteen naar de bekende weg vragen!
Dat probeer ik al 3 maanden duidelijk te maken, zonder enig resultaat :(
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
mannerheim schreef:Je valt me nu wel weer heel erg tegen okke, dat ik je dat weer allemaal uit moet leggen.
Graag gedaan.
Ja jongen, echt een sterk verweer, daar kan ik niet tegenop.
Een mod die een topic aan het verprutsen is, het moet niet gekker worden.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Zullen we weer on topic posten?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dan graag een reactie, okke...
mannerheim schreef:
okke schreef:
mannerheim schreef:En die draag je bij je omdat je daar heel toevallig zin in hebt, natuurlijk, als ik met mijn pa ga wandelen neem ik ook altijd wat wiet mee, gezellig. :lol:
Is de reden waarom iemand softdrugs bij zich draagt relevant voor de strafmaat?
Jij stelt dat de reden er niet toe doet.

Nou stel ik een drugsverbod voor. Dan zou jij dus strafbaar moeten wezen. En als iemand voor de lol drugs bij zich draagt maakt me dat niks uit, maar jij weet net zo goed als ik dat het dan andere redenen heeft.

Dat je aangehouden kan worden als je met een uzi over straat loopt te zwalken is logisch, omdat weinig mensen hier goede bedoelingen mee zouden hebben.

Net als met drugs, het is vieze zoei!

Je valt me nu wel weer heel erg tegen okke, dat ik je dat weer allemaal uit moet leggen. Probeer eerst zef een post te doorgronden in plaats van meteen naar de bekende weg vragen!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Jij stelt dat de reden er niet toe doet.
Ik vraag of de reden ertoe doet. De reden doet niet toe aan het feit of je al dan niet in overtreding bent. Op de strafmaat hoort de reden wel degelijk van invloed te zijn.
mannerheim schreef:Nou stel ik een drugsverbod voor. Dan zou jij dus strafbaar moeten wezen.
Ik zou in ieder geval in overtreding zijn. Of ik ook strafbaar ben, hoeft niet vanzelfsprekend zo te zijn.
mannerheim schreef:En als iemand voor de lol drugs bij zich draagt maakt me dat niks uit, maar jij weet net zo goed als ik dat het dan andere redenen heeft.
Nee, als iemand voor de lol drugs bij zich draagt, heeft het geen andere redenen. Als iemand om andere redenen drugs bij zich draagt, maar zegt dat hij voor de lol drugs bij zich draagt, dan zijn er andere redenen dat iemand drugs bij zich draagt.
mannerheim schreef:Dat je aangehouden kan worden als je met een uzi over straat loopt te zwalken is logisch, omdat weinig mensen hier goede bedoelingen mee zouden hebben.
De bedoelingen doen er niet toe; als je met een uzi over straat loopt te zwalken, hoop ik dat je hoe dan ook snel aangehouden wordt. Áls softdrugs vergelijkbaar strafbaar zou zijn als je het in je bezit hebt, dan is het logisch dat je aangehouden wordt als je ermee over straat loopt. Zwalkend of niet.
mannerheim schreef:Net als met drugs, het is vieze zoei!
Of softdrugs vieze zooi is, is een persoonlijke mening. Dat het een gevaar kan zijn voor iemands gezondheid en welzijn is duidelijk. Of men behoed moet worden voor dat gevaar door de zooi te verbieden, staat hier ter discussie.

De onduidelijkheid of het verschil van mening dat maar niet duidelijk wil worden, is het gevaar van softdrugs en de noodzaak om het helemaal te verbieden omdat sommigen er problematisch mee omgaan.
Sommige verzamelaars van Duitse militaria gaan fout met hun verzameling om. Moet het verzamelen van Duitse militaria verboden worden?
Sommige bezitters van vuurwapens gaan verkeerd met een wapen om. Moet vuurwapenbezit helemaal verboden worden?
Veel mensen gaan slecht om met alcoholische dranken; vooral jongeren weten vaak geen maat te houden. Moet het bezit en het nuttigen van alcoholische dranken verboden worden?

Ik ken genoeg mensen die af en toe softdrugs gebruiken, omdat zij dat lekker vinden. Niet om weg te vluchten of omdat ze het leven niet aankunnen. Gewoon; omdat het lekker is. Net als dat het prettig is om af en toe naar de bioscoop te gaan en een film te kijken. Of naar het bos te gaan en een wandeling te maken. Of naar de kroeg te gaan en prettig door te zakken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

okke schreef:
bollebekboerke schreef:Als we softdrugs zomaar gaan aanvaarden zoals alcohol dan laten we terug een massa problemen terug toe in onze maatschappij.
Softdrugs is en blijft in m'n ogen grote vuiligheid.
Welke problemen, die er eerder waren, maar nu niet meer, laten we toe als softdrugs aanvaard wordt zoals alcohol?
De problemen die al talrijk genoeg zijn met alcohol. en die zijn er nog steeds en zullen er blijven.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

okke schreef:

Ik ken genoeg mensen die af en toe softdrugs gebruiken, omdat zij dat lekker vinden. Niet om weg te vluchten of omdat ze het leven niet aankunnen. Gewoon; omdat het lekker is.
Is het nu lekker of niet? Of proberen de gebruikers de anderen te doen geloven dat het lekker is?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie