The Devil's Arithmetic

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

The Devil's Arithmetic

Bericht door Roel R. »

Afbeelding
Speelfilm - Oorlog met Kirsten Dunst, Brittany Murphy, Mimi Rogers, Louis Fletcher
Regie: Dustin Hofman & Mimi Rogers
Speelduur: 95 minuten
Voorziene Releasedatum: 10/02/2004

"The Devil's Arithmetic" begint met een speciale inleiding waarin Dustin Hofman de toeschouwers uitleg geeft over de relevantie van dit verhaal. Kirsten Dunst speelt hierin de hoordrol van Hannah een moderne Joods-Amerikaanse tiener, die maar wat halfslachtig de religieuze tradities van haar familie accepteert. Wanneer zij op magische wijze terug wordt getransporteerd in de tijd naar de vernietigingskampen van de Nazi's in WW II. ervaart zij zonder dat ze het voordeel heeft van het historische perspectief op een niets verhullende manier de verschrikkingen die de joden in die tijd hebben ondergaan. Hierdoor krijgt zij een dieper inzicht in deze lijdensweg van haar volk en haar eigen rol hierin.

http://users.skynet.be/envicobvba/relea ... hmetic.htm
Appart verhaal, Het tijdreizen naar een kz, maar het lijkt me toch een intressante film. Die ik zeker mee neem als ik weer in de videotheek ben. De rol van Brittany Murphy lijkt me appart, ze speelt normaal "leukere" rollen.

Wie heeft hem gezien? en hoe was hij?
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Het lijkt me ontzettend vreemd om zoiets mee te maken. En om een film over zoiets te verzinnen. Als ik hem in de videotheek zie liggen, zal ik hem meenemen. Jammer nu dat ik daar niet zo vaak kom.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ben de film nu aan het kijken op dvd, en ik heb hem al eens gezien. Blijkt dat hij al een paar jaar uit is, maar de dvd release is dit jaar :(

Toch een goeie film,
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hmm. Ik zag hem op een klein posterje ik ga hem huren denk ik

http://www.moviemile.nl (ik ben lid en het werkt)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

ik heb hem gezien. Hij zag er goed uit totdat de duitsers kwamen de helmen, uniformen zagen er beter uit, vrachtwagen zo uit de jaren 50 een kamp van 2 barakken het zag er gewoon niet ECHT uit verhaal was wel onrealistisch enz.. maargoed genoeg commentaar ik had ook THE BELIEVER gehuurd over een joodse nazi die was beter :D als ik een cijfer moest geven was het een 3 gewoon bagger qua realisme
Plaats reactie