Taking Sides

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Taking Sides

Bericht door Roel R. »

Afbeelding
Thriller met Harvey Keitel, Stellan Skarsgård, Moritz Bleibtreu

Regie: István Szabó
Speelduur: 108 minuten
Voorziene Releasedatum: 04/03/2003

Na afloop van de Tweede Wereldoorlog ligt Duitsland in puin. Tussen de brokstukken zijn de geallieerden fel op jacht naar alle nazi-kopstukken om ze voor het gerecht te slepen in Nurenberg. Majoor Steve Arnold staat voor de moeilijke opgave om de waarheid aan het licht te brengen over de beroemde dirigent Dr. Wilhelm Furtwängler. Is hij een smerige nazi die als lieveling van Hitler de verjaardagen van de Fürher muzikaal mocht omlijsten? Of is hij een held die weigerde de Hitlergroet te brengen en met alle gevaren van dien joodse muzikanten uit het land wist te smokkelen? De zaak tegen Furtwängler maakt duidelijk welke rol het Duitse volk speelde tijdens de oorlog. Want waarom helpt iemand de joden als ze officieel geen weet hebben van de misdaden die tegen hen worden begaan? Dit dilemma zet je aan het denken over en confronteert je in alle hevigheid met de onnavolgbaarheid van het menselijk brein.

http://www.envicobvba.be/releasesmaart2 ... gsides.htm
Deze film hadden ze niet bij mijn videotheek, maar kon wel tegen extra kosten besteld worden. Is het de moeite waard?

Is het verhaal overigens waar gebeurt?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik heb geen idee, hij lijkt mij niet zo ''super'', ook staat de toon van het stukje me niet echt aan. (...''smerige nazi''...). Ik hoef hem niet te zien.
Plaats reactie