Jouw ''Ciney'' aanwinsten 2007

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Jouw ''Ciney'' aanwinsten 2007

Bericht door marf »

Post hier jouw ciney-aanwinsten.
het liefst met foto's
ik ben zelf niet geweest
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik heb even de titel gewijzigd naar de Nederlandse spelling, hier in het vervolg graag op letten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik heb er een Nederlandse helm gekocht. Maar er was eigenlijk maar heel weinig nederlands spul te vinden, helaas. foto's komen nog.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

We houden je eraan :wink:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Sorry dat ik het zeg. Weer een nutteloze topic, iedereen kan, een topic openen met zijn collectie.

Zien we meer dan wat aanwinstjes ;)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Nou zo gek vind ik het nog niet, vorig jaar was er een topic hierover, dat jaar daarvoor, en dat jaar daarvoor!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Feldmarschall
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 sep 2005, 17:18
Locatie: Klimmen (Zuid-Limburg)

Bericht door Feldmarschall »

Ik heb in Ciney een meatcanpouch gevonden voor op m'n haversack m-1928 :D
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

En heb ik nog wat gemist of was het weer duurder geworden allemaal en minder boeiend aanbod?

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

alex schreef:En heb ik nog wat gemist of was het weer duurder geworden allemaal en minder boeiend aanbod?

Alex
Er lag één fatsoenlijke Nederlandse < 1940 helm welke meteen door Jonas is gekocht... Voor de rest was er helemaal niks van < 1940 Nederlands te vinden. In Duits ben ik natuurlijk een leek :P
Gebruikersavatar
Feldmarschall
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 sep 2005, 17:18
Locatie: Klimmen (Zuid-Limburg)

Bericht door Feldmarschall »

Wat in ieder geval duurder geworden is, is de entreeprijs! Van 5 naar 7 euro (!). En zoals altijd waren de prijzen op de beurs naar mijn mening hoger dan 'normaal'.

Wel was het weer een echt groots evenement, dat alweer uitgebreider dan het jaar daarvoor (de extra 2e hal was namelijk voller qua kraampjes dan vorig jaar (als ik me niet vergis).
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

De entree prijs vind ik eigenlijk best normaal. Parkeren zit er in en kijk hoe groot het is. Je bent er toch even zoet. Als je het vergelijkt met andere beurzen die meestal rond de 3 euro zitten heb je wel gelijk. En wat was het eten weer lekker ;)

Op het gebied van Duits en dan kijk ik vooral naar de medailles vond ik het aardig gestegen in prijs.

Heb met wat mensen gesproken, iemand vertelde me ook dat het iets minder was dit jaar. Qua drukte van de bezoekers, en het kopen. Al heb ik toch wel aardig wat maandsalarissen over de toonbank zien gaan.

Heb toch nog wel wat leuks gekocht maar heb me in moeten houden op de medailles in case. Die ik behoorlijk duur vond deze keer.


Op de vraag of je iets gemist heb zeg ik toch ja. De gezelligheid, de koeien lucht en alles er op en er aan maakt het toch een leuke dag. Tot in oktober ! ;)
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Hoi,

Het was idd (alweer) minder als vorige keer.
Ik vond dat die russen dit jaar flink met de prijs waren gestegen.
Ik heb dus ook niet veel gekocht, een engelse mijnwaarschuwing (zo'n piramide) en een schopje voor met de detector te zoeken.
Mijn vader heeft wel meer als mij gekocht :P
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Veel mensen voor het eerst gezien(Loek D, Stengun, Thunderdome, Johny frost, uhh ( nog een aantal :P)en ook nog een aantal mensen mee gesproken.




Mijn dank gaat uit naar de vriendelijke man die mij een voor oorlogs NSU fiets frame gaf wat ik helemaal ga opknappen als een captured bike( past goed bij de Bmw)

Het kistje heb ik zelf gekocht

Afbeelding
mvg erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

alex schreef:En heb ik nog wat gemist of was het weer duurder geworden allemaal en minder boeiend aanbod?

Alex
Ja & ja, maar is misschien ook afhankelijk wat je interesse is.
Ik vond het in mijn belevenis ook een beetje tegenvallen.
Was ook wat minder druk (mooi weer?), meestal ga ik in november en dan is het meestal wel wat drukker.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb een paar Nederlandse onderscheidingen gezien. Maar niets gekocht behalve 3 Ryker Display cases.

Jammer dat er zo enorm veel troep zoals re-enactment spul en speelgoed te koop is :(
Plaats reactie