Wat vinden jullie van Emo's

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Eric schreef:Zo ken ik nog dagen doorgaan met vooroordelen. Kijk eerst naar jezelf en maak dan pas een ander belachelijk.
Inderdaad, en daarop wil ik nog aanvullen dat dat idiote gegeneraliseer eens afgelopen moet zijn. Hoevaak is al wel niet gebleken dat vooroordelen over complete groepen nooit volledig opgaan. En toch zijn er nog steeds mensen die denken dat het aankijken van hele groepen op een bepaald gedrag o.i.d. opgaat en mogelijk is. :frownno: :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Agoed om het een en ander recht te zetten over mijn uitspraken want volgens mij word het een beetje verkeerd opgevat...

Zoals in mijn eerste bericht van dit topic vind ik het vreemd en mischien zelfs lachwekkend dat iedereen zo'n probleem kan maken over subculturen, ik bedoel of je nou EMO of Gothic of gabber of wathever bent, als je er zelf tevreden mee bent en mij er verder buiten laat vind ik het best!

Ik heb niets tegen EMO's sterker nog ik heb een hele goede maat van mij die EMO is en elke dag met een big smile loopt (dus niets van da emotionele...) Ik heb ook punkervrienden gabbervrienden zelfs hiphopvrienden, en ik vind het allemaal best...

Vele uitspraken in dit topic gaan ook zeker tever, maar ik had daar nog niet echt naar gekeken aangezien dit niet mijn moderatorstukje is...

Natuurlijk worden subculturen door de media flink aangedikt, als er iets nieuws is zit er geld is... maak het commercieel en *ping* kassa...
Een van die kenmerken van EMO's is het haar geworden, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat iedere EMO dat heeft...
Net zoals dat iedere gabber op nike air schoenen zou lopen, niet het geval dus... Je kan het dus beschouwen als een aangedikte media gekte, en ja, het haar valt bij de meeste EMO's op... maar dat wilt niet zeggen dat iedere EMO dat heeft, mischien ben ik wel een gabber, ik denk niet dat dat er vanaf spat als je mij in het echt ziet, maar je hoeft niet alles te uiten door haar of kleding. Tevens vind ik het ook altijd wel vreemd van dat snijden, eerst waren de Gothic's die dat zogenaamd zouden doen, nu opeens de emo's agoed elke emo die ik ken of een beetje ken heeft geen krasje op zijn armen :).

Agoed om een lang verhaal kort te maken wil ik sowiso een bericht even veranderen van mijzelf, ik heb gezegd dat emo's zichzelf in een hokje stoppen, iets wat gedeeltelijk waar is maar de grootste ''inhokjesstoppers'' blijven de media, die verdienen er immers geld mee.

Voor diegene die ik met mijn berichten heb beledigd, mijn exuses. Ik sluit dit topic niet maar ik heb wel een boodschap aan iedereen die reageert:

Ook al mag je nog zo'n ''hekel'' hebben aan een groep, een beetje respect tonen kan geen kwaad

Gr
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

SiNiStEr schreef:
Eric schreef:Zo ken ik nog dagen doorgaan met vooroordelen. Kijk eerst naar jezelf en maak dan pas een ander belachelijk.
Inderdaad, en daarop wil ik nog aanvullen dat dat idiote gegeneraliseer eens afgelopen moet zijn. Hoevaak is al wel niet gebleken dat vooroordelen over complete groepen nooit volledig opgaan. En toch zijn er nog steeds mensen die denken dat het aankijken van hele groepen op een bepaald gedrag o.i.d. opgaat en mogelijk is. :frownno: :roll:
wat ik dus al enkele malen ook heb geprobeerd duidelijk te maken.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Julian schreef:''Wat vinden jullie van punkers?''
Heeft iemand hier nog wat over te zeggen trouwens .. ?:P[/quote]

Punkers zijn gaaf, ben er zelf ook een. Goeie muziek en dergelijke.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Erik S. schreef:
Julian schreef:''Wat vinden jullie van punkers?''
Heeft iemand hier nog wat over te zeggen trouwens .. ?:P
Punkers zijn gaaf, ben er zelf ook een. Goeie muziek en dergelijke.[/quote]

chille personen en aardige mensenen altijd wel tijd voor een babbeltje :)
it's not how many you write but what you write in the books of history
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Punk is not dead!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Erik S. schreef:Punk is not dead!
Helaas :lol: even meedoen met de trend zodat de punkers die emo crap vinden, hetzelf ook ondervinden om bevooroordeeld te worden.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Heb al wat rare ervaringen gehad met punker. Ben je in een plaatselijk jeugdhuis van een biertje aant drinken, krijg ik een pinnenband in mijn rug en word ik toegesproken met een gezicht met lang haar ervoor; sorry gast :) Toch een biertje van hem gekregen. :) Vreemde, maar leuke ontmoeting :)
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

SiNiStEr schreef:Het overgrote deel van de mensen die hier tot nu toe gereageerd hebben, hebben duidelijk geen enkel idee waarover ze het hebben en hebben de hersenen er nog niet voor om ook maar enigszins te relativeren.
Daarnaast lopen ze hier EMO's af te kraken terwijl ze zelf misschien wel met een kale kop rondlopen, naar hardcore luisteren en lonsdale kleding rondlopen en vooroordelen over "hun soort" niet kunnen hebben.

Heb in die 2 jaar dat ik hier op het forum zit echt nog NOOIT een topic gezien waarin zoveel gegeneraliseerd, afgekraakt, uitgescholden en belachelijk gemaakt wordt. *knip*

Mee eens, maar dat had ik al eerder duidelijk gemaakt.
SLOTJE aub, ik stoor me hier mateloos aan.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Deze discussie gaat al lang niet meer over het onderwerp.

Er gaat nu een slotje op.

Wat mij betreft mag er een nieuw topic worden gestart hierover, mits dit dan niet ontaard in wederzijdse beledigingen. :(
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten