Wat vinden jullie van Emo's

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

'Het in hokjes stoppen' doe ik niet. Dat doen de emo's zelf.
Leef en laat leven, daar ben ik het wel mee eens, maar het probleem is dat ze te opdringerig zijn, moet je met schoolmet ze samenwerken zijn ze stikchangerijnig!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Wat ik alleen niet begrijp is waarom iedereen zijn mening al klaar heeft staan terwijl niemand eens weet wat een emo nu eogenlijk is of wat voor muziek ze luisteren.
Is dat niet een beetje hetzelfde als met de Joden in wo2? Mensen kenden ze vaak niet, maar door alle propaganda begonnen de mensen te geloven dat het monsters waren.
Ik zou zeggen: als je kritiek wilt leveren, doe dat alleen als je weet wat het nu eigenlijk inhoud en niet wat je van mensen gehoord hebt.
Zelf ben ik geen emo, en als ik hoor wat ze zijn, ben ik daar blij om.
Want is richting het depressieve/gothic, en dat mag ik niet echt.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Tegen Emo's en Gothics heb ik op zich niks. De muziek vind ik wel slecht (geef mij maar The Doors), maar als die mensen het graag horen mij best. Maar van die rare kinderen die zichzelf snijden, dat vind ik helemaal gestoord!
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mensen die zichzelf snijden hebben professionele hulp nodig en je weet nooit waar deze drang, om zichzelf te beschadigen, vandaag komt. Waarom ze dan gelijk veroordelen?
Trouwens welk leuk dat deze reacties veelal van jonge leden komt, beetje eenzijdige kijk op het leven jongens?
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Tja, emo's .. ik vind het niks. Niet omdat ze er 'eng' uitziet, niet omdat ze make up gebruiken en niet omdat ze zich snijden, maar omdat ze van hun eigen kleine probleempjes een drama maken. Ik heb ook zo'n jonge in m'n klas, op een dag was hij weer chagerijnig, ik vroeg wat er aan de hand was .. ''Ik heb gister een gesprek van 3uur gehad met mijn ouders'' (hij doet het niet zo goed op school), tja, leuk is anders .. maarja, ik heb hem verteld dat hij blij mocht zijn dat hij niet 3uur lang is geslagen door z'n ouders, want dat kan ook. Ook heb ik gezegt dat hij geen economische, geen lichamelijke en geen sociale problemen heeft en dus weinig te zeiken heeft .. toen was 'ie wel even stil ja .. Nou zullen er natuurlijk ook wel emo's zijn met echte problemen, maar dan nog ..

Omdat ik het onnodig vind om er een nieuw topic over te maken vraag ik het hier maar even, want het hebben het nu toch over vrij extreme livestyles of ga ik nu écht te veel off-topic .. ?
''Wat vinden jullie van punkers?''

Ik ben zelf punk, dus pas op met wat je zegt :lol:!! hehe, nee zeg er maar over wat je wilt natuurlijk!
Ik wordt wel eens uitgemaakt voor ''Hippie'' of zelfs ''Indiaan'' vanwege de hanekam. Wat zijn we weer goed op de hoogte ..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Skylighter schreef:Mensen die zichzelf snijden hebben professionele hulp nodig en je weet nooit waar deze drang, om zichzelf te beschadigen, vandaag komt. Waarom ze dan gelijk veroordelen?
Trouwens welk leuk dat deze reacties veelal van jonge leden komt, beetje eenzijdige kijk op het leven jongens?
Doet m'n vriendin ook, maja ik kan haar niet dwingen ermee te stoppen of wat dan ook.. ook eetstoornissen enzo en van die afwisselende buien vaak enzo.. eerst heel vrolijk, vervolgens huilend naast je naja vind sommige reacties ook nergens op slaan en zo voor de hand liggen.. heel veel van "die emo's" zijn als kind misbruikt of hebben hele erge dingen meegemaakt, dan vind ik het niet gepast als mensen met zoiets waar ze dus geen reet vanaf weten maar van die ongepaste opmerkingen van maken.. Telkens als mensen het over snijden o.i.d. hebben moet ik gelijk aan m'n vriendin denken en of het wel goed met haar gaat enzo.. en dat is gewoon niet makkelijk, maja weetje er zijn 2 soorten "Emo's"

1) meisjes/jongens die gewoon echt aandacht tekort komen en zich zo in een hokje proberen te plaatsen "om maar ergens bij te horen"

En dan heb je nog:

2) de mensen die echt met zichzelf in de knoop zitten.. die met zo'n kutgevoel van binnen zitten dat ze zich het liefst helemaal open zouden rijten, vaak erg ontevreden over hun lichaam en vaak hebben deze mensen ook een Borderline persoonlijkheid
http://www.trimbos.nl/default1736.html voor info over Borderline.

Ook zitten hier vaak mensen tussen die erg onzeker zijn over hun sexualiteit en dit dan op zo'n manier uiten.

Maar het ergste wat je "deze mensen" aan kan doen is naar een dokter o.i.d. sturen, of het zelfs maar voorstellen.. grote kans dat je al het vertrouwen verliest.

Ken zelf erg veel meisjes van "het type 2" en bij sommigen is het na een tijdje wel voorbij maar sommigen blijven er echt in steken en die hebben het echt heel zwaar..

Maar vaak worden mensen van het "type 2" de dupe van mensen van het "type 1".

Zo.. mijn kennis hierover ook even op tafel gelegd.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Een 2 tal jaar geleden of mischien zelfs nu nog was het 'hip' om zelfmoordpogingen te hebben, en ik zet hip expres tussen haakjes omdat er natuurlijk ook serieuse gevallen zijn, maar ik kan zo een hand vol namen noemen van jongeren die in mijn ogen een redelijk groot tekort aan aandacht hebben/hadden, tuurlijk kunnen jongeren in de knoop zitten met zichzelf, maar geloof me, ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte pure aandacht is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

kijk we zullen er naar mijn gedacht nooit uitkomen omdat nu eenmaal iedereen een ander gedacht heeft over iedereen. er zijn er die punkmuziek het heerlijkste op aarde vinden, terwijl andere dat dan ook weer niet. hetzelfde geldt voor emo muziek.persoonlijk haat ik R&B maar ik heb niets tegen de mensen die naar dat genre luisteren. de kunst is mijnsinziens om verder te kijken dan naar de muziek die ze beluisteren om daar dan de persoon te zien. dat vermindert 'het hokjesdenken' wel wat.

mijn mening grts arneken
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Zelf heb ik zo'n periode gehad, toen één van mijn vrienden zich in de fik had gezet (voor degenen in Gorinchem e.o., Gerben Loch). Toen kon ik er ook niet meer tegen. Mijn vriendin dumpte me daarna ook nog eens. Toen had ik ook van die 'snij-buien', maar gelukkig ben ik er van af door hulp te zoeken enzo. :)

For the record, ik ben geen emo of goth of whatever. Ik luister wel metal (trash/death), maar ben geen goth of emo. Alleen vind ik 'metalhead' zo'n stomme benaming.

Voor emo's (het soort van snijden voor aandacht) heb ik geen respect na het zelf meegemaakt te hebben. Ik vind het ook stom van mezelf, maar dat was niet voor de aandacht. Ik kan niet echt uitleggen wat ik voelde, en dat wil ik ook eigenlijk niet.
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

arneken schreef:kijk we zullen er naar mijn gedacht nooit uitkomen omdat nu eenmaal iedereen een ander gedacht heeft over iedereen. er zijn er die punkmuziek het heerlijkste op aarde vinden, terwijl andere dat dan ook weer niet. hetzelfde geldt voor emo muziek.persoonlijk haat ik R&B maar ik heb niets tegen de mensen die naar dat genre luisteren. de kunst is mijnsinziens om verder te kijken dan naar de muziek die ze beluisteren om daar dan de persoon te zien. dat vermindert 'het hokjesdenken' wel wat.

mijn mening grts arneken
Hier kan ik niet veel uit opmaken..

@ Tovarisj: Ik ken ook lui die dit hebben mee gemaakt, en ook echt geen aandacht trekkers waren, ik ben blij dat mensen die dit hadden er weer helemaal boven op zijn gekomen en weer voelen hoe het is om gerespecteerd te worden en om weer, 'echte' vrienden te hebben.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Ik ken iemand die zichzelf ook in de polsen had gesneden. Ging ze de volgende dag zweetbandjes dragen om het te 'verbergen'. Maar ze zoekt gewoon naar aandacht.

En emo's zijn vaag.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Als iemand aandacht nodig heeft, mag je mij PB'en! :lol:
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Iemand met zelfmoordneigingen staat dicht bij zelfmoord... De één zoek een vlucht naar een subcultuur. Dan kan ik hier ook de draak steken over jumpers, maar dat ga ik bewust niet doen. Met mijn 23 jonge zomers ben ik immers wel al tot het verstand gekomen dat dit fases zijn die nodig zijn voor de ontplooiing van onze persoonlijkheid.
Andere opties om bepaalde gebeurtenissen in iemands jeugd te verwerken kunnen eventueel ook de houvast zijn aan de christelijke waarden hoewel deze in de huidige maatschappij serieus in het slop zitten.

Mocht ik hier mijn "levensverhaal" afsteken en vertellen hoe "het geloof" mij geholpen heeft zou dit misschien een andere kijk geven op het christendom. Maar nu ga ik écht wel off-topic.

Ik heb een brede waaier van muzieksmaken... Van punk tot, jaja, emo en van hardcore (metal) tot oldskool hiphop (jaren 80). In welk hokje gaan jullie kleingeestige mensen me nu steken?

Probeer alles een beetje met meer mededogen te bekijken en bekijk het wat ruimer...
But that's just my 2 cents...
For King & Country
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Staat twee jongens met zwart gestijld haar met elkaar te zoenen en dan zeggen ze i'm not gay i'm just Emo


eLmo
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Bericht door littlebelgiansoldier »

Iemand met zelfmoordneigingen staat dicht bij zelfmoord... De één zoek een vlucht naar een subcultuur. Dan kan ik hier ook de draak steken over jumpers, maar dat ga ik bewust niet doen. Met mijn 23 jonge zomers ben ik immers wel al tot het verstand gekomen dat dit fases zijn die nodig zijn voor de ontplooiing van onze persoonlijkheid.
Andere opties om bepaalde gebeurtenissen in iemands jeugd te verwerken kunnen eventueel ook de houvast zijn aan de christelijke waarden hoewel deze in de huidige maatschappij serieus in het slop zitten.
Ik ken niet veel jumpers die zelfmoordneigingen hebben. :?
Iedere subcultuur heeft zijn kenmerken die de maatschappij hen oplegt hoor.
gabber & jumper zitten zogezegd aan de drugs.
metals en hardrockers zijn overdreven agressief.
Emo's snijden zich.
R&b ers jah die denken dat hun problemen opgelost worden door hun broek laag te hangen :roll:
enzvoort ....
En willen ze zich snijden jah laat hen dan. Ze doen het zichzelf aan, zolang ze anderen maar met rust laten who cares.

by the way battle of the bulge WTF GAST !!!!
waar haal je die uitspraak????
als je over homo's wilt praten open je maar een ander topic.
Gesloten