Battery BA-70

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Battery BA-70

Bericht door Yannick S. »

Ik ben op zoek naar meer informatie over de Battery BA-70, voor de BC-1000 (scr-300). Zoals bijvoorbeeld waar deze nog te krijgen zijn of nog gemaakt worden. Wie in de Tweede Wereldoorlog deze heeft geproduceerd. Wat ongeveer een volle battery die nog werkt kost.

Afbeelding

Yannick
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Volle werkende battrijen kan je wel vergeten.
Batterijen lopen langzaam leeg als men ze een poos niet gebruikt.
En na 60+ jaar zal er niet veel spanning meer in zitten.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: Battery BA-70

Bericht door asjemenou »

Yannick S. schreef:Ik ben op zoek naar meer informatie over de Battery BA-70, voor de BC-1000 (scr-300). Zoals bijvoorbeeld waar deze nog te krijgen zijn of nog gemaakt worden. Wie in de Tweede Wereldoorlog deze heeft geproduceerd. Wat ongeveer een volle battery die nog werkt kost.

Afbeelding

Yannick
Wie deze batterijen/accu's destijds heeft gefabriceerd zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik denk ook niet dat je nog een origineel werkend WOII exemplaar zult vinden. Ik heb zelf een partij originele DDR accu's voor in de Sende Empfangsgerät UFT 721 en zelfs deze zijn na 20 jaar al zo goed als dood.
Ik weet niet wat je doel precies is maar het is goed om te weten dat veel van dit soort accu's nog steeds nieuw te verkrijgen zijn. Misschien moet je improviseren door een aantal accu's in serie te schakelen om de juiste voedingspanning te krijgen. Maar op deze manier krijg je de BC-1000 nog wel aan de praat.
Ik heb destijds voor mijn UFT 721's ook vervangende accu's gekocht. Als ik het mij goed herinner dan heb ik deze accu's gekocht in een zaak voor radio- en zendapparatuur in Vlaardingen. Deze zaak zit vlakbij de hal waar de militariabeurs wordt gehouden. Je kunt ook eens wat radio amateurs benaderen. Zij kunnen je vast verder helpen.
Mocht je wat gaan doen met je zender-ontvanger. Bedenk wel dat je er officieel een zendvergunning voor nodig hebt.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik heb er nog ergens eentje in de originele verpakking...

Ik kijk vanavond wel eens welke fabrikant daar op staat...

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SIGNAL BATTERY CO
Subsidiary of RAY-O-VAC

Doos is gedateerd September 1944
29th Let's Go!!!!!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Bedankt voor de hulp, hier kan ik wel wat mee.

Aangezien ik me net een BC-1000 heb aangeschaft, zou het ook wel leuk zijn om er een battery bij te hebben, aangezien deze schaars zijn en voor het communiceren met een ander over deze toestellen je een vergunning moet hebben, denk ik dat het nog wel even duurt voor een echte BA-70 te hebben, ik ga eens op onderzoek uit of ik er niet een andere oplossing voor kan vinden dat ter vervaning kan dienen, zodat de BC-1000 daadwerkelijk weer werkt, dat zou wel het mooiste zijn, een werkende originele BC-1000. In die vergunning zal ik me ook eens verdiepen.

Bedankt, hier mag een slotje op!
Gesloten