Airsoft

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie

Airsoft?

Lijkt me wel leuk
82
62%
No way!
17
13%
Heb ik al
23
17%
Airsoft?
10
8%
 
Totaal aantal stemmen: 132

Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Airsoft

Bericht door robinj »

Ja, ik ben 16. Wat omtreft re-enactment zou ik ook 18 moeten zijn. Maar er zijn groepen dir daar niet aanhouden. Met pasen moet ik eigenlijk ook 18 zijn. Maar ik weet hoe ik er mee om moet gaan.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Airsoft

Bericht door robinj »

Weet niet. Effe overleggen.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Seybren
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012, 14:19

Re: Airsoft

Bericht door Seybren »

Ik hoop dat je hier wat aan hebt : http://www.wwiiguns.com/ ik had er wel wat aan.. :wink:
_Arthur

Re: Airsoft

Bericht door _Arthur »

Seybren schreef:Ik hoop dat je hier wat aan hebt : http://www.wwiiguns.com/ ik had er wel wat aan.. :wink:
Geen idee wat je er precies aan had. Maar koop daar NOOIT iets.
kristian
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012, 13:23

Re:

Bericht door kristian »

mannerheim schreef:Of in Duitsland. Weer typisch Holland.
Maar het is goedkoper om via internet te bestellen, airsoftfreaks is peperduur.
ik heb zelf ook twee maar als je ze via het internet bestelt dit kan wel. vriend had het ook gedaan maar die is gepakt wapens kwijt plus een boete van heel veel euries :shocked: dacht wel een paar honderd dus dit raad ik echt wel af. ik heb ze zelf in mijn vakantie in Belgie gekocht maar ben afgelopen jaar in Duitsland geweest en daar kun je ze ook zat krijgen. als je nog niet weet wat voor een je wilt hebben of je hebt vragen zou ik hiernaar toegaan dit zijn echt de toppers. http://www.der-hollander.de
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Even een kleine update...

(Bron http://www.nabv.nl/)
Vandaag kan ik jullie allen, met onnoemelijk veel trots en genoegdoening, melden dat per 15 januari 2013 Airsoftapparaten en daarmee de Airsoftsport gereguleerd is in Nederland!





Een eenvoudige zin om te schrijven, maar met een diepe betekenis voor alle betrokkenen. Wij hebben ons best gedaan om de kernwaarden van de Airsoftsport zoveel mogelijk in acht te nemen. Soms was dit politiek of wettechnisch niet haalbaar. Het was geven en nemen, maar wij hebben ons best gedaan!

De komende tijd zullen wij kleine stukjes loslaten over hoe de regulering in zijn werk gaat, waaraan eenieder moet voldoen en wat Airsoftsportbeoefenaars wel en niet mogen. Houd onze website in de gaten en wacht dit rustig af!

Tot die tijd meld ik hierbij alvast enkele belangrijke punten:

Minimale leeftijd 18 jaar
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Lidmaatschap Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging

Toelichting Punt 1
Wij hebben geprobeerd jongeren onder de 18 jaar te mogen betrekken bij de Airsoftsport, zoals mogelijk is in andere landen. Dat is op dit moment helaas nog niet gelukt. Dat betekent dat wij bijvoorbeeld geen jeugdcompetitie kunnen opzetten of op een hoog niveau kunnen meedraaien met een internationale jeugdcompetitie. Voor allen onder de 18 jaar die dit lezen; weet dat wij geknokt hebben voor jullie en dit zullen blijven doen. Wij geven niet zomaar op!

Toelichting Punt 2 en 3
Wij zijn van mening dat de Airsoftsport beschermt dient te worden tegen personen die de sport geen warm hart toedragen of enkel uitzijn op activiteiten die niets met sport te maken hebben. Dit kunnen wij nooit 100% ondervangen, maar onder andere door het verplicht overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (schietsport profiel) en een verplicht lidmaatschap bij de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging hopen wij dat soort personen te kunnen weren.

Zoals ik al schreef zullen de komende tijd meer punten duidelijk worden gemaakt en zullen wij deze toelichten. Heb geduld, omdat erg nog veel werk verzet moet worden en check onze website regelmatig.
Als eerste een mededeling met betrekking tot een vraag die wij veel krijgen over
de Verklaring Omtrent Gedrag;

De VOG kan digitaal worden aangevraagd na registratie als lid bij de NABV. Eenieder krijgt dan een link waarin een door het secretariaat ingevulde VOG klaarstaat, welke door de aanvrager verder ingevuld dient te worden.

De kosten van een digitale VOG (24,55 euro) zijn lager dan het aanvragen via de ‘ouderwetse’ schriftelijke manier (30,05 euro). Deze kosten moeten voldaan worden aan het Ministerie van Veiligheid en Justitie middels iDEAL.

Diegene die al een VOG (profiel Lidmaatschap Schietvereniging) in bezit hebben; daarvan mag deze niet ouder zijn dan 2 maanden. Indien dit wel het geval is, moet er een nieuwe worden aangevraagd via de NABV.

Let op; voor het digitaal aanvragen van een VOG is er nodig:

Een internetaansluiting
E-mailadres
DigiD met geldig wachtwoord (https://www.digid.nl/)
Betaling van de aanvraag kan alleen met iDEAL
Daarnaast mag uw adres in de Gemeentelijke Basis Administratie niet geheim of in onderzoek zijn.

Voor aanvullende informatie omtrent een VOG zie: http://justis.nl/Producten/verklaringomtrentgedrag/

Voor registratie bij de NABV dient er tevens een foto te worden aangeleverd zoals omschreven in de Fotomatrix 2007 (http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... en/Pasfoto). Met andere woorden; dit zijn dezelfde vereisten die gelden voor een foto die geschikt is voor een paspoort of rijbewijs.

Zoals beloofd delen wij hierbij een aantal vervolg punten mede, die van belang zijn voor Airsoftsport beoefenaars:

4. Leden van de NABV dienen Airsoftapparaten thuis op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk.
5. Niet ingezetenen van Nederland die de Airsoftsport beoefenen, krijgen toestemming om aan evenementen in Nederland deel te nemen.
6. Leden van de NABV dienen hun Airsoftapparaten te vervoeren in een koffer, foedraal, tas mits deze afsluitbaar is.


Toelichting punt 4
Airsoftapparaten mogen thuis worden opgeslagen bij het lid, in een daarvoor bestemde deugdelijke opslag met sluitwerk. Dit mag een kluis zijn maar ook bijvoorbeeld een kast etc zolang deze maar deugdelijk afgesloten kan worden, zodat Airsoftapparaten niet direct voor bedreiging of afdreiging gebruikt kunnen worden.

Toelichting punt 5
Middels een verklaring afgegeven door de NABV is het voor niet ingezetene van Nederland mogelijk, om deel te nemen aan Airsoftsport evenementen in Nederland.

Toelichting punt 6
De restricties op vervoer is voor alle sportbeoefenaars geen nieuwe situatie. Hiermee waren wij allen al bekend, omdat deze ook in andere landen gehanteerd wordt.

Tot zover het tweede deel. Meer volgt de komende tijd.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
opgezwolleschaap
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013, 16:28
Contacteer:

Re: Airsoft

Bericht door opgezwolleschaap »

haay, ik wil even erop ingaan waarom mannen&vrouwen het zo erg vinden dat er vrouwen als hierboven meedoen? mij lijkt ut juist gaaf..in films kijken we ook graag naar zulke vrouwen. kbedoel airsoft is ook gewoon voor iedereen.. nee dan moeten we zulke meiden maar in een hokje gaan plaatsen, omdat ze zichzelf verzorgen? ik zelf airsoft ook regelmatig en ja ik draag ook make-up en ook gewoon nagellak.. want waarom als ik ga airsoften met mijn vriend en nog meer vrienden zou ik me anders moeten gaan voordoen dan dat ik in het dagelijks leven ben? mijn vrienden zullen mij juist raar aan gaan kijken als ik ineens zonder make-up aankwam en camo nails haha want dan zou ik niet als mezelf spelen :) en heb zelf ook meiden meegemaakt, die geen make-up droegen en zonder nagellak die gingen zeuren dat de schoenen vies waren... of met een buikriem om speelde met steentjes.. dus ligt echt aan hoe mensen zelf zijn,.. want als ik over airsoften begin kijken mensen me ook vaak raar aan..omdat ik ja altijd make-up opheb, en er meisje-meisje uitziet. en dan vertel ik ook dat ik int veld een heel ander iemand ben, ken mij ut schelen hoe me makeup zit of dat er modder in me haarzit. ut gaat mij om het spel. of krijg je gelijk de opmerking ooh dat zal je wel voor aandacht doen, nou niet dus, want me vriend is er altijd bij, dus dat is totaal niet het geval, dan ga ik wel gewoon naar de kroeg haha. en ja dit soort meiden worden juist vaak int veld voorbij gelopen en niet overal mee betrokken, omdat ze het zogenaamd niet kunnen of anders zijn.. wat ik ja vaak erg jammer vind.. want het slaat nergens op wij komen ook gewoon voor het spel.. en ja ik ga ook de deur niet uit zonder makeup, waarom zou ik dat dan voor een potje airsoft moeten veranderen ?
jjk101
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2013, 08:43

Re: Airsoft

Bericht door jjk101 »

NU LEGAAL ONDER STRENGE VOORWAARDEN.
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: Airsoft

Bericht door FW200 »

In poperinge west-vlaanderen is ook een winkel.
Laatste keer gezien airsoft k98 181€.

Grtj alain


P.s. als nog iemand inrtesse heeft in dit al wat oudere topic
Heydrich
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: Airsoft

Bericht door senders221 »

Hallo,

Ik ben ook al sinds een paar maanden bezig met airsoft. Ik beeld geen WO2 uit maar heb een VFC M4 replica. Zijn hier meer mensen welke airsoft beoefenen? Ik ben de 29ste maart weer te vinden bij 3Division in Daarle voor een mooie skirm. Meer mensen aanwezig?

Gr
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re:

Bericht door achterhoek 40 45 »

Bjorn__s schreef:Weet iemand waar je airsoft guns kunt kopen liefst in duitsland ergens
emmerich duitsland net na de grens graziani gunshop verkoopt veel airsoft wel prijzig maar je hebt mooi en goed spul
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
Opgeheven account 5919

Re: Airsoft

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Let er wel op dat de Duitse Airsoft wet verschilt van de onze. Sommige replica's zullen niet full-auto kunnen schieten vanwege Duits regelement. Ikzelf bestel mijn replica's altijd op Gunfire.PL. Topzaak, supersnelle verzending, en zeer goed verpakt.
Opgeheven account 5919

Re: Airsoft

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Zomaar wat plaatjes van mij in actie in een van mijn Russische loadouts om dit topic eens wakker te schudden !

K6-3
6B3
TTsKO
E&L AK74N
Realsword SVD

http://vankranen.net/RUS/1102015/_MG_5126.jpg
http://vankranen.net/RUS/1102015/_MG_5111.JPG
http://vankranen.net/RUS/1102015/_MG_5129.JPG

Voor zij die het zien, ik heb het verkeerde kaliber in mijn replica...Dit omdat ik de 5.45 bakelieten geen porem vindt :mrgreen:
Plaats reactie