Durf maar iets slecht te zeggen over andere culturen...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Daarvoor heb je wel geloof voor nodig hoor... Geloof in elkaar en in jezelf, zo creeër je liefde en vriendschap...
Bv. 'Je bent smoorverliefd op een knappe jongedame, dan geloof je haar woorden en geloof je wat je hart je ingeeft'

Het geloof dat jij bedoelt is het geloof van een godsdienst/religie (en dat is in mijn ogen ook wel wat corrupt), maar tussen deze twee soorten geloof is er volgens mij wel een groot verschil. Ze kunnen natuurlijk alletwee vreselijk worden uitgevoerd, zeker als je gelooft dat je er goed aan doet om een jong meisje te stenigen...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Daarvoor heb je wel geloof voor nodig hoor... Geloof in elkaar en in jezelf, zo creeër je liefde en vriendschap...
Bv. 'Je bent smoorverliefd op een knappe jongedame, dan geloof je haar woorden en geloof je wat je hart je ingeeft'

Het geloof dat jij bedoelt is het geloof van een godsdienst/religie (en dat is in mijn ogen ook wel wat corrupt), maar tussen deze twee soorten geloof is er volgens mij wel een groot verschil. Ze kunnen natuurlijk alletwee vreselijk worden uitgevoerd, zeker als je gelooft dat je er goed aan doet om een jong meisje te stenigen...
Ja klopt, ik doelde op godsdienst :wink:
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dit zijn geen mensen dit zijn beesten,een mens doet zoiets niet .


mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Daarom dat ik liever m'n eigen cultuur heb hier in ons klein Vlaanderen.
Dat 1 of enkelen hier bij ons beestachtig (zelfs beesten doen dit niet) kunnen doen dat wist ik, maar daar zo in massa en publiek,ongelooflijk.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Stravers schreef:Voor liefde en vriendschap heb je geen geloof nodig. :wink:
Voor oorlog ook niet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Even een straf voor die gasten die dat meisje dat aangedaan hebben: dezelfde behandeling als ze dat meisje gegeven hebben!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Even mannerheim's dubbele post verwijderd.. ;)

Geloof is volgens mij een leuk excuus voor een oorlog, maar nooit een reden. Net als ideologie (communisten vs. kapitalisten bijvoorbeeld). Het heeft meer te maken met verlies aan macht, economisch belangrijke gebieden of misschien zelfs eer. Het is heel moeilijk om nu te zien wat sterker is: nationalisme of geloof. In de Tweede Wereldoorlog stonden de katholieken en de protestanten naast elkaar. In het midden-oosten (bijv. Irak) liggen de soennieten en de sjiieten altijd overhoop, maar willen ze beiden zo min mogelijk inmenging van het Westen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ik ben ook niet echt pro-geloof, en ik denk ook dat geloof voor een hoop ellende zorgt, maar veel dingen hebben (zoals ook al eerder in dit topic is aangedragen) niet alleen met godsdienst te maken.
Vaak spelen de cultuur (cultuur en godsdienst is iets anders hoewel het wel dicht tegen elkaar aanligt) en (dus) de gebruiken een grote rol. Ik denk dat iets als dit eerder met cultuur en/of gebruiken te maken heeft dan met godsdienst.
Godsdiensten spelen vaak een rol in grotere conflicten (dus tussen grote groepen), hoewel niet alleen godsdienst een rol speelt maar ook weer ideologie, macht etc.
Laat de mensen geloven in wat ze willen, zolang ze maar anderen er niet mee lastig vallen en iedereen vrij is te kiezen voor wat hij/zij wil, ook als iemand dus een ander geloof wil belijden. En als een godsdienst onomstotelijk oproept tot geweld of haat (oftewel de dingen die verboden zijn) moeten ze verboden worden of geprobeert de verkeerde dingen eruit te halen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Nog maar 17, ontwetend van alle dagelijkse dingen, nog een leven voor zich. Moslim of niet, dit vind ik niet kunnen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Ordinaire moordpartij

Bericht door asjemenou »

Dit voorval is gewoon een ordinaire moordpartij. Niets meer en niets minder. Wat rechtvaardigt deze mannen (ik noem ze maar zo maar ze verdienen deze humane benaming niet eens) om dit meisje van het leven te beroven?! Het is te afschuwelijk voor woorden. Uiteraard is iedereen vrij om het geloof te belijden die hij of zij wil maar welk geloof kan zoiets onmenselijks nu rechtvaardigen?
Blijkbaar vindt men het ook nog stoer om het vast te leggen met een mobiele telefoon. Je vraagt je af wat deze mensen bezielt.
Het doet mij een beetje denken aan de verhalen van een familielid van mij die werkzaam is in de sociale zorg. Ze heeft al een aantal malen te maken gehad met gevallen van eerwraak, want daar is dit voorval toch ook een voorbeeld van. Veelal gaat het dan om jonge vrouwen die van origine afkomstig zijn uit het Midden Oosten.
Die vrouwen hebben werkelijk geen normaal leven meer. Moeten altijd over hun schouder kijken of dat ze niet gezien worden door een familielid.
Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat deze mannen (wat dat zijn het meestal) die zich hier schuldig aan maken in Nederland, moord ten laste wordt gelegd.
Ik blijf nog steeds van mening, er bestaat in het hele Midden Oosten geen één land wat democratisch is. En zolang ze dat niet zijn, zal je dit soort voorvallen blijven houden.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ongelofelijk vreselijk is dit.
In mijn ogen mensonwaardig en primitief.

En dit was dus de straf omdat men dacht dat dit meisje iets had met een Moslim en zich wilde laten bekeren tot de Islam?
Zo zie je waar intolerantie toe leidt.

De relatie met de titel van dit topic ontgaat me trouwens.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

En dat zijn dus de volkeren die jij, o zo graag, ons land in wil hebben.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

scheer jij alle Marokanen over dezelfde kam omdat je dit filmpje zag? Sorry beste vriend maar dat zijn vooroordelen.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

En het waren i.i.g. geen Marokkanen (het waren toch Koerden?) en ze geloven ook niet in de Islam.
En nee, dit soort mensen halen we niet graag binnen.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Wat is er mis aan mensen die een ander geloof hebben als jij? Mensen die afkomstig zijn uit Marokko en in de islam geloven kunnen even goed een job uit oefenen als iemand anders. Mensen die altijd extreem zijn dat hangt niet van godsdienst huidskleur of ras af. Dat heb je even goed onder de Nederlanders en de Belgen ook.
Plaats reactie