Durf maar iets slecht te zeggen over andere culturen...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:En dat zijn dus de volkeren die jij, o zo graag, ons land in wil hebben.
Jij wordt blijkbaar zo verblind door je eigen vooroordelen dat je helemaal niet naar de context van dit voorval hebt gekeken.

1. Het betreft een volk in Koerdistan [Noord Irak] (Geen Marokkanen of andere noord-Afrikanen)

2. Deze mensen zijn dus juist geen Moslim.

3. Ik wil geen enkel volk "o zo graag" in ons land hebben, maar probeer juist steeds te wijzen op het feit dat we genuanceerd moeten kijken naar migranten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

O ja? ik verblind door mijn eigen vooroordelen? Ik scheer alle marrokanen over een kam?

Kom op, de enigen die nu bevooroordeeld zijn, zijn JULLIE ( dvaupell en HMS).

Ik heb geen enkel woord gerept over marrokanen. Noch over islamieten.
Daar beginnen jullie over. En aangezien dit over koerden gaat, snap ik niet waar jij marrokanen en andere Noord-Afrikaanse volkeren vandaan haalt.

Maar, opgemaakt uit de reacties hier, zal het wel weer verkeerd opgevat zijn.

Een verdere toelichting:

Dvaupell noemde deze actie (heel begrijpelijk) mensontwaardig en primitief. Terwijl dit soort dingen in deze culturen (dus de Koerdische cultuur, maar ook zijn moslims niet vies van steniging) doodnormaal is. En aangezien jij een van de mensen bent op dit forum, die zich sterk maakt voor immigratie, wilde ik je erop wijzen dat je, d.m.v. versoepelde immigratiewetten, dit soort culturen dus binnen haalt.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Man ben jij nu zo blind of doe je als of? Als dat meisje wil vluchten bijvoorbeeld en het komt naar hier wat doe jij dan? Stuur je haar terug naar haar eigen land omdat ze er mishandeld is en omdat ze juist uit die cultuur komt? Als zij zich willen aanpassen aan onze wetten, waarden en normen wat is er dan in godsnaam mis? Wat is er mis met mensen die naar hier komen waar WIJ van leren en ZIJ van ONS?

Er zijn verkiezingen momenteel in Belgie en sorry maar ik vind dat Vlaams Belang juist hetzelfde zegt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Allereerst mag je me best blind noemen, zit ik niet mee. Maar dan heb jij dus hallucinaties, want (zoals ik al eerder aangegeven heb maar nog geen antwoord op heb gekregen lees jij dingen die er niet zijn)

Wat ik wil zeggen: In dit soort culturen zijn dit soort dingen heel normaal. Wij keuren dit allemaal af. Is het dan raadzaam om dit allemaal klakkeloos hier toe te laten?

En daarbij, terugkomend op jouw opmerking over het Vlaams Belang: Sommige punten van het Vlaams Belang vind ik zeker niet verkeerd. Maar als ik een stemgerechtigde Belg zou zijn, zou ik niet stemmen op een partij waarvan de leider voor een blank Europa aan het schreeuwen is.

Geef mij maar Wilders.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

En dat zijn dus de volkeren die jij, o zo graag, ons land in wil hebben.

Dat heb jij geschreven niet? Waarom mogen die mensen niet naar hier komen als ze zich toch willen aanpassen? Wat vind je van Vlaams belang dan juist?

En voor alle duidelijkheid als er iemand naar hier wil komen dan mogen ze van mij maar ze moeten zich aanpassen aan onze wetten en normen.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Wat ik wil zeggen: In dit soort culturen zijn dit soort dingen heel normaal. Wij keuren dit allemaal af. Is het dan raadzaam om dit allemaal klakkeloos hier toe te laten?
Je hebt het over culturen, maar vervolgens vraag je je af of we 'dit allemaal' hier toe moeten laten. Hiermee lijk je voor mij te suggereren dat wat in het filmpje te zien is kenmerkend is voor de Islam. Het filmpje heeft namelijk volgens jou wel met de Islam van doen (25 mei 14 uur).

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met generalisaties. Wat Christenen op de Filipijnen doen is niet sprekend voor het Christendom op zich en ook niet bepalend wat wij in ons Christelijke Nederland doen. Wat Islamieten in Pakistan doen is niet kenmerkend voor de Islam op zich en ook niet kenmerkend voor de Islamitische minderheid in de Verenigde Staten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
mannerheim schreef:Wat ik wil zeggen: In dit soort culturen zijn dit soort dingen heel normaal. Wij keuren dit allemaal af. Is het dan raadzaam om dit allemaal klakkeloos hier toe te laten?
Je hebt het over culturen, maar vervolgens vraag je je af of we 'dit allemaal' hier toe moeten laten. Hiermee lijk je voor mij te suggereren dat wat in het filmpje te zien is kenmerkend is voor de Islam. Het filmpje heeft namelijk volgens jou wel met de Islam van doen (25 mei 14 uur).

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met generalisaties. Wat Christenen op de Filipijnen doen is niet sprekend voor het Christendom op zich en ook niet bepalend wat wij in ons Christelijke Nederland doen. Wat Islamieten in Pakistan doen is niet kenmerkend voor de Islam op zich en ook niet kenmerkend voor de Islamitische minderheid in de Verenigde Staten.
Okke, dat was een uitspraak aan het begin van deze discussie, en die had geen betrekking op mijn verdere uitspraken. En niks niet generaliseren, je zult van mij niks generaliserends horen. Maar wat wel vind is dat de huidige immigratiewetgeving problemen tot gevolg kan hebben.

Voorafgaand aan het onderstaande, voordat ik beschuldigd wordt van generalisatie, ik neem de islam puur en alleen als VOORBEELD.

Als je de islam, die niet toejuicht, hier tolereert in deze vorm ben je verkeerd bezig. als donner zegt dat hier de sharia ingevoerd kan worden. Kan het dus zo wezen dat jouw dochter gestenigd wordt omdat ze christen wil blijven.

En ja, nou zal dvaupell of okke dit topic wel op slat gooien vanwege ' generalistie en discriminatie, die hier niet thuis hoort'.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:... In dit soort culturen zijn dit soort dingen heel normaal. Wij keuren dit allemaal af. Is het dan raadzaam om dit allemaal klakkeloos hier toe te laten?
Laten wij dit 'hier' toe dan? Er zijn hier in Nederland genoeg mensen van Oosterse afkomst, sommige hebben misschien wel dezelfde gewoontes, maar ik heb hier nog geen stenegingen gezien, jij wel? Nee hè, dan passen die mensen zich toch nog wel goed aan .. :wink:
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dit filmpje toont nog maar eens aan dat ze in het Oosten 1000 jaar achterstaan. Ongeacht Islam, Boedhist of eender welk geloof .. triestig!

@ HMS : Jij bent nog te jong om met politiek bezig te zijn. Laat het rusten. 8)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:O ja? ik verblind door mijn eigen vooroordelen? Ik scheer alle marrokanen over een kam?

Kom op, de enigen die nu bevooroordeeld zijn, zijn JULLIE ( dvaupell en HMS).

Ik heb geen enkel woord gerept over marrokanen. Noch over islamieten.
Daar beginnen jullie over. En aangezien dit over koerden gaat, snap ik niet waar jij marrokanen en andere Noord-Afrikaanse volkeren vandaan haalt.

Maar, opgemaakt uit de reacties hier, zal het wel weer verkeerd opgevat zijn.

Een verdere toelichting:

Dvaupell noemde deze actie (heel begrijpelijk) mensontwaardig en primitief. Terwijl dit soort dingen in deze culturen (dus de Koerdische cultuur, maar ook zijn moslims niet vies van steniging) doodnormaal is. En aangezien jij een van de mensen bent op dit forum, die zich sterk maakt voor immigratie, wilde ik je erop wijzen dat je, d.m.v. versoepelde immigratiewetten, dit soort culturen dus binnen haalt.
Hmm, Mannerheim.

Even over het cursieve stukje uit jouw reactie:
Yup...gewoon onbegrijpelijk.
En daarom walg ik dus van de types die alles willen vergoeilijken en goedpraten zodra het met moslims te maken heeft!
Hierboven een eerdere reactie van jouw hand... Wie had het ook al weer niet over Islamieten?

En verder over het onderstreepte deel van je betoog:
Pertinent onjuist. Ik maak alleen wel consequent bezwaar tegen ongenuanceerde opmerkingen over allerlei ethnische groepen.
Je opmerking over Moslims en steniging laat ik dan ook geheel voor jouw rekening. Verder hoop ik dat je begrijpt dat Irak en Marokko nogal een eind uit elkaar liggen en vermoed ik ook dat men in Marokko niet vindt dat hun cultuur lijkt op de cultuur in Koerdistan.

Voor de dood van het meisje uit het filmpje zijn alleen de betrokken stenengooiers verantwoordelijk en beslist niet iedere Koerd.
Verder kun je discussieren over de rol van degene die het allemaal geflimd heeft.. Wat was zijn doel? Waarom heeft hij de dood van het meisje niet proberen te voorkomen?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie