affe zonder hersteller

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fortress europe
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 mei 2007, 23:32
Locatie: zuid-holland

affe zonder hersteller

Bericht door fortress europe »

mij is verteld dat dit een zwitsers model is ,maar ben er achtergekomen dat die er anders uitzien.
lijkt erg op ww1 model , de huid die er op zit is korter dan normaal [beharing] daarom heb ik hem gekocht .dit is mooier dan de lange haren die je meestal ziet.
weet iemand iets over dit model?
groeten ,
ger
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste fortress,

Het is de tweede keer dat ik zo'n rugzak zie die gelijk aan deze is en die ook ongestempeld was..probeer eerst eens met een aansteker de afgebeelde draadjes aan te steken zodra deze smelten en niet opbranden met een vlam dan weet je al voldoende..zo ook met de afzetrand deze lijkt mij van skai te zijn.Maar buiten dat heb ik toch mij (grote twijfels) bij deze affe ik zie ook dat al runentekens zijn in gezet met een balpen of stift......ik hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt :cry: !!!!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fortress europe
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 mei 2007, 23:32
Locatie: zuid-holland

Bericht door fortress europe »

ik zie dat je er een heel onderzoek van gemaakt hebt.
deze heb ik in ciney gekocht voor 16 euro,en alleen maar omdat ik de voorflap er nog zo mooi uit vind zien ,in tegenstelling tot de gestempelde duitse affe,s
die beharing is meestal zo smerig.
heb ff de draad nagekeken ,en het is inderdaad syntetisch ,en de rand is canvas.
maar waar werd hij gebruikt?
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Het brandproefje en de prijs van 16 Euro voor deze affe zeggen toch al voldoende..! deze gewoon wegdoen en een originele 2WO affe kopen die gestempeld is in het kruisstuk aan de rugzijde ect herkenningen...zoals op deze afbeelding.

Deze komt van ebay af en is gecodeerd zodat de herkomst van deze fabrikant geheim was.net zoals op veel ander materieel werkte de Wehrmacht in het midden van de oorlog met code - stempels op al hun materieel.zo ook op munitie bv met de (P) code ect en met een reeks cijfers en letters.Zodat de gealieerde niet precies wisten waar deze fabrieken stonden.Maar in het begin van de oorlog was bijna al het leerwerk op naam gestempeld.Zo ook op munitie bv DWM / (K) = Karlsruhe Deutschland en
zo waren deze fabrieken dan goed te trasseren en ook al snel gebombardeerd in het begin van de (2WO) vandaar dat deze code pas later is ingevoerd,maar dit is wellicht geen nieuws meer en wist je allang.......en tevens ben ik ook ietsje afgedwaalt :roll: .

Voor munitie bv...DWM (K) Karlsruhe = Geheim code = P28 * als munitie bodemstempel.

NB: Mocht daar trouwens ook interessen voor zijn dan wil ik daarvan ook wel eens een topic voor gaan openen maar dan enkel voor de munitie liefhebber van Duitse munitie die gebruikt is in alle handvuurwapens tijdens de (2WO) voor de Wehrmacht....ect waar een ieder dan zijn vragen kan stellen over deze munitiegroepen.

Afbeelding
Plaats reactie