Lee Enfield MK4

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Bakel
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:30
Locatie: In Bakel & Milheeze

Bericht door Bakel »

Klopt inderdaad, dan ga ik niet voor een onklaar geweer, want voor 300 euro kan ik net zo goed mijn US collectie verder uitbreiden :D wat ik eigelijk liever doe.

Kan voor mij betreft slotje op, iedergeval bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Haplo schreef:Bakel,

Ik weet niet of je in belgie woont of in nederland, maar hou er wel rekening mee dat tussen belgisch onklaar en nederlands onklaar grote verschillen zitten.
Tevens is het "voor zover ik weet" ook verboden om nederlands onklaar gemaakte wapens in te voeren.
Je kunt bij een wapenhandel het wapen van je keuze aangeven ook al klopt die nog niet helemaal en dan kan hij hem voor je kopen en daarna onklaar maken. Geen punt.
Bakel
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:30
Locatie: In Bakel & Milheeze

Bericht door Bakel »

Ohh oke, maar ik denk dat ik er nog maar een tijdje mee wacht. Wat betekend trouwens dit * achter MK1? Want zag laatst op internet stond er dit op het geweer

Long Branch No4 Mk1* 1943

Wat betekend dat sterretje?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Het * betekend dat er een aanpassing is gedaan in de productie.
Een verandering, toevoeging of het weglaten van een onderdeel.
Mvg/Best regards, Sipke
Bakel
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:30
Locatie: In Bakel & Milheeze

Bericht door Bakel »

Bedankt voor antwoord, had nog even veel gezocht op google en daar kwam ik uit dat het * aanduit dat het andere vizier> dioptervizier werd gebruikt inplaats van het laddervizier. Ze zijn iedergeval wel gebruikt in de oorlog.
Plaats reactie