Waar ga jij heen op vakantie?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xray
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2009, 09:19

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Xray »

Ik ga in september 2 weekjes naar Texel. ben me al flink aan het inlezen omtrent de gebeurtenissen op Texel in WO2 :wink:
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Helmbrug »

texel is een eiland. bener zelf 2 keer geweest.
er is een museum bij het vliegveld, dat heet iets van georgisch bezetting museum (best wel leuk museum). gaat over de bezetting door de georgiers op texel. naast dat museum zit een vliegtuigmuseum
Gebruikersavatar
OliverP
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:35

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door OliverP »

Dat museum bij het vliegveld is zeker de moeite waard. Ik ben er vorig jaar nog geweest.
Gebruikersavatar
Xray
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2009, 09:19

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Xray »

... schreef:texel is een eiland. bener zelf 2 keer geweest.
er is een museum bij het vliegveld, dat heet iets van georgisch bezetting museum (best wel leuk museum). gaat over de bezetting door de georgiers op texel. naast dat museum zit een vliegtuigmuseum
Ja klopt. ben erg benieuwd naar het museum, verder de bunkers her en der eens bekijken. En vooral veel boeken lezen.
Tot voor kort nooit geweten dat het zo heftig was daar op Texel, evt. op de weg terug nog langs het marinemuseum in Den Helder
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door david879 »

... schreef:texel is een eiland. bener zelf 2 keer geweest.
er is een museum bij het vliegveld, dat heet iets van georgisch bezetting museum (best wel leuk museum). gaat over de bezetting door de georgiers op texel. naast dat museum zit een vliegtuigmuseum
Dat eerste wist ik niet! :wink:

Maar nu even serieus, Georgisch? Was dat van de vrijwilligers in WK2?
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door S1991 »

david879 schreef:
... schreef:texel is een eiland. bener zelf 2 keer geweest.
er is een museum bij het vliegveld, dat heet iets van georgisch bezetting museum (best wel leuk museum). gaat over de bezetting door de georgiers op texel. naast dat museum zit een vliegtuigmuseum
Dat eerste wist ik niet! :wink:

Maar nu even serieus, Georgisch? Was dat van de vrijwilligers in WK2?
Ja Georgische vrijwilligers. Meen dat Jeroen hier op het forum daar een foto ergens van heeft laten zien.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door david879 »

Oke zal eens kijken. Georgiers op texel!? Oke ik geloof je.
Keusjuh
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009, 00:20

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Keusjuh »

Mensen !

over vakantie gesproken...

ik ga in augustus met 2 vrienden naar Normandie..

iemand nog ideeen ? wat MOET ik absoluut zien daar ? wat is de moeite waard.. en wat niet ?

ik hoop snel van jullie te horen !!
:)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door JimK »

david879 schreef:Oke zal eens kijken. Georgiers op texel!? Oke ik geloof je.
Ik had in ieder geval ook een foto in één van mijn verkooptopic's, maar die heb ik tijd terug verwijderd. Die had ik gescant uit een boek over de Georgiërs op Texel. Er is ook nog een begraafplaats op Texel.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Opstand der Georgiërs

Bericht door asjemenou »

david879 schreef:
... schreef:texel is een eiland. bener zelf 2 keer geweest.
er is een museum bij het vliegveld, dat heet iets van georgisch bezetting museum (best wel leuk museum). gaat over de bezetting door de georgiers op texel. naast dat museum zit een vliegtuigmuseum
Dat eerste wist ik niet! :wink:

Maar nu even serieus, Georgisch? Was dat van de vrijwilligers in WK2?

De Georgiërs waar in dit topic over wordt gesproken behoorden tot het 822e Georgische Bataljon. Voor het verloop van de opstand der Georgiërs op Texel zie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand_va ... gi%C3%ABrs .
Op Texel is inderdaad een begraafplaats, Loladze genaamd, voor de gesneuvelde Georgische soldaten. Het is overigens één van de twee begraafplaatsen in Nederland waar Sovjet militairen begraven liggen. De andere Sovjet erebegraafplaats ligt nabij de begraafplaats Rusthof in Amersfoort/Leusden. Op deze begraafplaats liggen o.a. Sovjet krijsgevangen die door de Duitsers zijn vermoord in kamp Amersfoort, zie; http://193.172.46.93/index.html .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Xray
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2009, 09:19

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Xray »

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden!

Ik ben in ieder geval lekker bezig geweest.
Mijn vriendinnetje zit bij de TRB (Texelse Reddings Brigade) en 1 weekje per jaar bewaakt ze daar.
Nu ging ik haar afgelopen weekend ophalen van het eiland en via haar in contact gekomen met 1 van haar medebewakers. Die blijkt dus helemaal WO2 gek te zijn! En gezien zijn voorkeur voor Texel en de TRB geinteresseerd in Texel.

Deze beste man zal me het e.e.a. aan info toesturen, zodat ik mijn vakantie erg goed kan besteden :yes:
Hij vertelde me ook dat er vrij heftig gevochten is op Texel (had ik zelf nooit verwacht) en dat de Texelaars voor de opstand hebben moeten boeten
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door JimK »

Morgen vertrek ik voor de vakantie door Oost- en Noord-Europa.

De volgende landen willen wij (ik en mijn neef) graag gaan bezoeken:

Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Aland, Zweden, Denemarken, Duitsland.

Iedereen die het interessant vind om te weten waar we zijn en hoe het ervoor staat kan elke dag een berichtje (waar mogelijk met foto) vinden op onze weblog.
Deze is te vinden op:
- http://www.roderic.nl/weblog

Groet Jim
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Mike.H »

Ik zit nu al sinds Oktober 2009 in het buitenland. Eerst 2 dagen Singapore, toen een week Maleisië, toen 10 dagen Bali, 2 weken Sydney en the blue Mountains, daarna 2 en een halve maand Nieuw Zeeland gedaan, toen weer naar Brisbane gevlogen en ik ben nu al zo'n 3 weken in the East Coast van Australia. Zit nu in Townsville, prima te doen hier :). beter dan al die klotesneeuw bij jullie denk ik dan maar ;). Ik ga met een paar dagen naar 'boven' naar Cairns. Daar blijf ik dan tot de 28e, dan vlieg ik door naar Darwin en vanaf Darwin vlieg ik op 3 Maart weer naar huis.

Jaja, was me een reisje wel en hij is nu al bijna voorbij! Damn!

Cheerio.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door rutger »

Mike.H schreef:Ik zit nu al sinds Oktober 2009 in het buitenland. Eerst 2 dagen Singapore, toen een week Maleisië, toen 10 dagen Bali, 2 weken Sydney en the blue Mountains, daarna 2 en een halve maand Nieuw Zeeland gedaan, toen weer naar Brisbane gevlogen en ik ben nu al zo'n 3 weken in the East Coast van Australia. Zit nu in Townsville, prima te doen hier :). beter dan al die klotesneeuw bij jullie denk ik dan maar ;). Ik ga met een paar dagen naar 'boven' naar Cairns. Daar blijf ik dan tot de 28e, dan vlieg ik door naar Darwin en vanaf Darwin vlieg ik op 3 Maart weer naar huis.

Jaja, was me een reisje wel en hij is nu al bijna voorbij! Damn!

Cheerio.
Vanwege stage o.i.d. ?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Opgeheven account 4914

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Opgeheven account 4914 »

In de vakantie naar Frankrijk.
Waarschijnlijk niet ver van Oradour-Sur-Glane. En terwijl we naar onze vakantieplek gaan, gaan we daar dan stoppen om het dorpje te bezoeken.
Plaats reactie