Sniper Mosin nagent

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Mooie hongaar asjemenou, is die van jou?
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Bericht door Steiner44 »

racefiets schreef:Mooie hongaar asjemenou, is die van jou?
Idd een mooi ding..:D
je ziet wel het verschil in mount anders van oppervlakte.
Maar kijg van de koper niet veel los over de stempels hij zegt dat er zo veel in staat dat ik maar een keer moet komen kijken.
En foto ook niet, hij heeft verschillende gemaakt maar geen duidelijk genoeg iets te lezen.
Maar bedankt voor alle gedane moeite maar ik laat hem schieten zoals jullie vertellen zijn er te veel dingen die wijzen op een na oorlogse of kopie.
Spendeer mijn welverdiende geld liever aan een originele of een ander leuk wapen.

Groetjes Steiner
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Snaypers

Bericht door asjemenou »

racefiets schreef:Mooie hongaar asjemenou, is die van jou?
Nee, deze is niet van mij Racefiets. Ik zou alleen maar voor een 100% WOII Russische "Snayper" gaan. Maar ja, vind die maar eens (Ik vond een simpele oorlogsgedateerde M44 karabijn al lastig om te vinden). En dan moet ie ook nog volgens de Nederlandse wapenwet onklaar zijn gemaakt. De kans zal niet zo groot zijn denk ik om er zo eentje in Nederland te vinden. De foto's van deze Hongaarse "Snayper" heb ik onlangs van het Internet gedownload. Ik vind de foto's nogal duidelijk dus dan bewaar ik ze bij mijn referentiefoto's. Ik koop niet alleen referentieboeken over militaria maar ik download ook ook regelmatig foto's van het Internet. Dit is een mooie manier om referentiemateriaal te verzamelen. Ik kan het een ieder aanraden. Nu alleen nog een paar mooie referentiefoto's van een SVT-40 :wink:.
Steiner44 schreef:
racefiets schreef:Mooie hongaar asjemenou, is die van jou?
Idd een mooi ding..:D
je ziet wel het verschil in mount anders van oppervlakte.
Maar kijg van de koper niet veel los over de stempels hij zegt dat er zo veel in staat dat ik maar een keer moet komen kijken.
En foto ook niet, hij heeft verschillende gemaakt maar geen duidelijk genoeg iets te lezen.
Maar bedankt voor alle gedane moeite maar ik laat hem schieten zoals jullie vertellen zijn er te veel dingen die wijzen op een na oorlogse of kopie.
Spendeer mijn welverdiende geld liever aan een originele of een ander leuk wapen.

Groetjes Steiner
Wat de oppervlakte van de "Snayper" betreft. Russische WOII gedateerde Mosin Nagants (en ook Snaypers) kunnen behoorlijk grof zijn afgewerkt. Op zich wel iets typisch voor Sovjet-Russische WOII militaria. Als ik de loop van mijn M44 karabijn (1944 gedateerd) bekijk dan is deze behoorlijk ruw afgedraaid. Als ik er een schuifmaat langs houdt dan heeft de loop wel meerdere verschillende maten met een verschil van misschien wel 0,5 a 1 mm!!
Terugkomend op jouw Snayper geweer, het is op zich al twijfelachtig als de verkoper niet veel los laat over de "Snayper". Hij wil 'm toch verkopen en de Snayper is toch WOII Russisch?! Ook de prijs was eigenlijk al bedenkelijk. Een originele Russische WOII "Snayper" kost toch wel meer dan 380 Euro denk ik. Volgens mij stond er vorig jaar één te koop op Marktplaats voor 750 Euro. Of deze ook helemaal origineel was durf ik niet te zeggen. Ik heb namelijk niet op de advertentie gereageerd. Ik vind dit namelijk teveel geld voor een dichtgelast wapen. Het is net wat je zegt Steiner44, spandeer liever je geld aan iets waar je wel een goed gevoel over hebt.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Die foto's komen ook nog een keertje. Moet alleen een keer een goed foto toestel lenen want met een krijgertje van bij een abonement kom je niet ver. Macro foto's gaan daarbij alleen op 2 meter afstand. :cry: Bovendien moet ik er even tijd voor nemen want ik wil gelijk foto's maken van alle geweren in mijn verzameling. Ik heb nog wel een artikeltje wat een keer in de AK56 is verschenen over mijn 2 tokarevs.
Plaats reactie