Mein SS Schiffchen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Mein SS Schiffchen

Bericht door Michael »

Dit wauw ik nog even tonen aan jullie, mij SS Schiffchen, het mooiste uit mijn verzameling.
Kent er iemand messchien meer over, kent iemand dit model ? Algemene SS, Germaanse SS, Vlaams, Nederlands ??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Foto's zijn niet zichtbaar.
Ligt vermoedelijk aan msn communitie.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

jah...vermoedelijk
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Zet de pic's anders op deze server:

http://picserver.student.utwente.nl/
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Met mijn zeeeeer beperkte kennis over deze algemeine ss cap kan ik enkel zeggen dat voor mij deze cap een repro is.
De cap,doodshoofd en vooral de adelaar zijn repro vrees ik.
Misschien dat iemand anders met meer kennis van zaken er anders over denkt.
Kun jij ons zeggen vanwaar hij komt,of de adelaar er al opzat (lijkt mij zeer slecht erop genaaid)?
Kortom,meer info aub.
Staan er stempels binnenin (RMZ tag?)?

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het is niet waffen-SS denk ik, die hadden volgens mij een diepere zonk in de buitenste flap. Algemeine SS kan eventueel wel (die knop vanvoor hadden alleen SS-VT en ALG-SS denk ik), maar hij ziet er nogal blauw uit vind ik. Die adelaar is volgens mij ook iets te hoog voor op de zijkant van een schiffchen (twijfelachtig of hij origineel is vind ik).

Maar goed, ik ben absoluut geen kenner, het zijn maar losse observaties. Hier is in ieder geval een voorbeeld van een originele alg. SS: http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 19350.html
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

nou ik heb ook niet veel verstand er van maar dit oogt ook voor mij dat het echt niet origineel is
Laatst gewijzigd door Brodie op 10 mar 2004, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou is wo2 is alles wel gebruik! dus om met zekerheid te kunnen zeggen dat hij nep is?
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Nee, dat klopt Guido, maar zoals wapens moesten uniformen ook aan bepaalde maatstaven voldoen, en zeker zo'n vroeg petje als deze.
Zeker voor en in het begin van de oorlog werd er nog wel naar de kwaliteit van de spullen gekeken.
In dit petje zou ik ook niet al teveel vertrouwen hebben.
Hoeveel heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?
Het zou kunnen dat het een originele is hoor, mijn oordeel zegt niets.
Ik wil wel zeggen dat er mensen zijn die al 15 jaar schuitjes namaken en hier zeer handig in zijn. Het petje doet mij ook wel enigsinds blauw aan, wat mij enigsinds vreemd lijkt voor Waffen-SS of zelfs Allgemeine-SS. Het knoopje zou op zich wel origineel kunnen zijn, al worden die ook met bakken nagemaakt.
Toen ik in januari van dit jaar op de beurs in Duiven was, ergerde ik mij mateloos aan de enorme hoeveelheid repro en troep die men probeerde te slijten. Om maar wat te noemen: een Wiking mouwband die nog nieuwer was dan de kleren die ik aan had voor 50 euro. Dat verpest het verzamelplezier naar mijn mening!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Michael,

De adelaar is een repro en niet een repro SS maar lijkt er voor een NSKK adelaar door te moeten gaan.
Het schuitje valt van af deze foto's niet te beoordelen maar zoals Antwerpx al opmerkte is hij wel erg blauw en dan zou misschien Luftwaffe kunnen?.
Over de knoop kan ik helaas niets zinnigs zeggen daar mijn kennis van SS daar voor te beperkt is.
Al met al een samen raapsel van zowel kopie als, misschien, goede spullen, iets wat al een waarschuwing op zich is.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik verschoot ook erg toen ik zag dat het op de foto zo blauw overkwam, volgens mij licht het aan de flits. (en ben een beetje kleurenblind)
En ja hoor er staat een RMZ code op de achterkant van de knoop, M5/8 (Blijkt een 'E W. Assmann & Söhne' uit Lüdenscheid te zijn)
Ik heb over het laatst op een site een foto van Vlaamse SS'ers een gelijkenis van mijn mutsje gezien,
http://www.military.be/web/images/ss2.jpg

(messchien dat het in Vlaanderen gemaakt is en daarom zo vreemd uitziet, ik weet niet of die Vlaamse SS'ers hun uniformen allemaal bestelden uit Duitsland)

Ik vind dat de adelaar op het mutsje helemaal niet lijkt op een NSKK adelaar, de uitloop van mijn adelaars vleugels zijn SS gewijs en die van de NSKK lopen uit zoals die adelaars van de Wehrmacht.

Ik heb nog sterk mijn twijfels over de echtheid van mijn mutsje(ben nogal koppig :) ), ik heb het voor 15 euro (kweet niet of repo's zo goedkoop kosten) gekocht op een klein beursje in Zutendaal (Vlaanderen, Limburg) er lagen bijna allemaal onderdelen van jeeps op die beurs en daar lag dat mutsje op een paar jerrycan's, de verkoper zij dat hij het van iemand gekregen had..
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Voor de zekerheid kan je mailen naar de webmaster van http://www.military.be , als er iemand is die weet of het een origineel is, dan zal hij het wel zijn.
Plaats reactie