Welk land?Welke generaal?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Welk land?Welke generaal?

Bericht door jeroen wo2 »

Ey,

Ik heb deze foto hier nog liggen en ik ben benieuwd van welk land deze generaal is.
Wie kan me helpen?

En als je weet wie is het is wil ik het ook graag weten.

Groeten jeroen.

Afbeelding
Never Back Down
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Duits misschien? Hij heeft toch een EK lint in zen knoopsgat zitten.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

King tiger schreef:Duits misschien? Hij heeft toch een EK lint in zen knoopsgat zitten.
Zo wie zo fout King tiger. Alle inwoners van het Duitse rijk konden deze onderscheiding ontvangen. Daarnaast is zijn uniform en de knopen daarop duidelijk niet Duits. Zat zelf aan Roemeens of Bulgaars o.i.d. te denken maar durf hierover niks met zekerheid te zeggen. Dat laat ik aan de meer ervaren mensen op dat gebied over.

Wellicht dat asjemenou of Auke J. hier meer info kunnen verschaffen daar zij beter thuis zijn in het Oost-front gebeuren. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

zeker een oost-europeaan of afkomst Balkan (alleen al als ik z'n hoofd zo eens bekijk) De opmaak van z'n medailles is zeker niet Duits en de onderscheidingen herken ik ook niet als Duits pre 1918, de meest linkse onderscheiding (voor de drager rechts) is altijd de belangrijkste medaille en deze is IMO niet Duits! Ik zou qua opmaak en gezien het pre 1918 EK lintje zeggen dat het mogelijk een Oostenrijk-hongaar of andere Duitse bondgenoot uit WO-1 is.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik denk ook dat het een hongaar is maar ik weet het niet zeker :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

SiNiStEr schreef:
King tiger schreef:Duits misschien? Hij heeft toch een EK lint in zen knoopsgat zitten.
Zo wie zo fout King tiger. Alle inwoners van het Duitse rijk konden deze onderscheiding ontvangen. Daarnaast is zijn uniform en de knopen daarop duidelijk niet Duits. Zat zelf aan Roemeens of Bulgaars o.i.d. te denken maar durf hierover niks met zekerheid te zeggen. Dat laat ik aan de meer ervaren mensen op dat gebied over.

Wellicht dat asjemenou of Auke J. hier meer info kunnen verschaffen daar zij beter thuis zijn in het Oost-front gebeuren. :)
Ik denk dat je Auke bedoelt. Ik weet tot mijn spijt niet veel van medailles en uniformen per land af :? Wel kan ik zeggen dat ik het niet een vriendelijk lijkende man vind. ;)
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Waarschijnlijk Oostenrijks aangezien de onderscheidingen Oostenrijks zijn opgemaakt en de eerste onderscheiding een Oosterrijkse keizerlijke decoratie is.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Sorry voor mijn late reactie. Deze luitenant-generaal is Hongaars.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Auke schreef:Sorry voor mijn late reactie. Deze luitenant-generaal is Hongaars.
Beter laat dan nooit! Bedankt! :)
Never Back Down
Plaats reactie