DVD-film: Varian's War

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

DVD-film: Varian's War

Bericht door Bjorn »

Afbeelding

Varian's War

Doodsbange voetgangers proberen zich in veiligheid te brengen in Berlijn. Het is 9 november 1938.
Nazi's venrietigen winkels en de antisemitische leuzen vermengen zich met het ''Heil Hitler'' geschreeuw in de straten. In deze chaos bevindt zich een Amerikaanse journalist die hier niet op zijn plaats lijkt in zijn onberisplijke pak en een bloem in zijn revers. Toch is er geen plaats op aard eaar Varian Fry beter had kunnen zijn. Hij is getuige van een oorlog waarvan hij voorspelt dat het een niet voor te stellen tradegie wordt. Hij trekt zich het lot van de Europese joden zeer aan en is vastbesloten ze op een of andere manier te helpen.

In 1940 arriveert Varian fry in Frankrijk met een lijst met 200 namen en een gedetailleerd ontsnappingsplan. Al gauw wordt hij benadert door duizenden anderen die op de vlucht zijn voor de Gestapo.




Het ongelooflijke en waargebeurde verhaal over een vergeten stuk van de Holocaust en een onvoorstelbaar dapper man.

Bron: achterkant DVD.

Ik heb deze Dvd zelf, en ook een paar keer gezien.
Ik vind het een middelmatige film (vandaar dat hij vrijwel onbekend is?? :? ), en soms is het zelfs saai.(maar dat is mijn mening erover).
Maar dit is mijn advies: huur hem eerst om te kijken of je het echt een leuke film vind, want ik vind hem tegenvallen.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Lijkt me een interresante film.Zal eens kijken of ik hem ergens voor een goedkoop prijsje kan krijgen.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie