Leg bag

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik ben het eens met Robin.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Robin Vercammen schreef:Ik ben het volledig met je eens, Mauserwerke.

Eerlijkheid boven alles, zelfs in een harde hobby als deze.
Als je de leg bag gewoon overkoopt van de man en netjes zijn vraagprijs betaald heb je toch niemand belogen. Héél soms heb je nog maar een koopje op Airborne gebied, laat die kans dan niet zomaar lopen. Als je de man goed kent en hij wil je deze leg bag verkopen, Dan wil hij je misschien ook een plezier doen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik zou ook gewoon de vraagprijs betalen en als extratje bijvoorbeeld een fles wijn kado doen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Ik zou de waarde vertellen. Als het dan zo'n goede vriend is bedankt hij je voor je eerlijkheid en verkoopt hij hem gewoon aan je voor de aangegeven prijs.

Als ik de man niet zou kennen dan wordt het een ander verhaal, dan zou ik gewoon de vraagprijs betalen + (wat sobel zei) een flesje wijn of een extraatje. Heb ik zelf ook weleens gedaan bij 2 grendelgeweren voor een prikkie.
ww2passion
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:39

Bericht door ww2passion »

Je kan het hem eerlijk vertellen, hij trekt zijn klink in zoals we dat in Vlaanderen dan zeggen (de deal gaat dan niet door wegens geld geroken), en jij kan de rest van je leven legbags gaan kijken in musea ! Guy
PIPO
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007, 19:42

Bericht door PIPO »

Wat je ook kan doen is:
Je koopt het van hem, dan verkoop je het door en geef je de helft aan hem. Ik denk dat je hem daar ook een groot plezier mee doet.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

PIPO schreef:Wat je ook kan doen is:
Je koopt het van hem, dan verkoop je het door en geef je de helft aan hem. Ik denk dat je hem daar ook een groot plezier mee doet.
Beetje zinloos niet :wink: ? Waarom krijgt de man opeens een flinke smak geld aangeboden? Dan weet de man ook meteen dat je hem opgelicht hebt. Dan wil hij straks ook de andere helft. Dan kun je hem pas niet meer in de ogen kijken.

Ik denk Mauserwerke, net zoals de meesten hier, dat je de man niet voorliegt. Jij betaalt hem zijn vraagprijs. Even goede vrienden dan. Ieder krijgt wat hij wil.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

ww2passion schreef:Je kan het hem eerlijk vertellen, hij trekt zijn klink in zoals we dat in Vlaanderen dan zeggen (de deal gaat dan niet door wegens geld geroken), en jij kan de rest van je leven legbags gaan kijken in musea ! Guy
Niets meer aan toe te voegen :)
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Ja eerlijkheids halve zou ik ook niet meteen gaan roepen wat ze bij verzamelaars waard zijn.Gewoon kopen voor de vraagprijs en mooi in je eigen verzameling doen!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

OF je zegt het niet, hij trekt 'zijn klink niet in'. Daarna komt hij achter de echte waarde en je kan hem ook niet meer aankijken.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Ook al zou je de legbag uit principes niet kopen, dan koopt iemand anders hem wel van de man voor de zelfde prijs die hij jou aangeboden heeft.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Koop de Bag gewoon voor de vraagprijs...
Hij vraagt een prijs, dat wil hij er dus voor hebben.. Betaal het, jij blij, hij blij..

Je doet hem toch geen kwaad? Je betaald slechts wat hij wil hebben..

(Anders koop ik de bag wel voor de vraagprijs en verkoop hem voor het 3 dubbele door :evil: )
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Ik denk dat hier nog wel een hele discussie over gevoerd zou kunnen worden wat moraal betreft. Ik kan echt niet snappen dat iemand een vriend of goede bekende zou kunnen 'misleiden' als je in cognitief onderbewustzijn dondersgoed weet dat hij heel anders had gereageerd als hij precies wist wat jij wist.
Vooral om het er daarna op aan te laten komen als hij er daadwerkelijk achter komt (wat hij waarschijnlijk wel zal doen door bijv. iemand anders) en ik wordt er dan de resterende tijd dat ik nog bij mijn vereniging zit op aangekeken. Vooral omdat hij alles over heeft voor de vereniging en andere mensen (dus goodwill heeft). Heb ook al enkele bajo's van hem ontvangen dus ik zit nu alleen te hopen dat dat nog iets uitgebreidt wordt :wink: .

Ik heb hem inmiddels verteld wat het waard is en hij was blij dat ik zo eerlijk was om het hem te vertellen. Hij gaat hem niet verkopen en is van plan om het aan een geschikt museum te schenken. Hem kennende zal dat er nogal op aankomen welk soort mensen daar werken.
Als hij die niet kan vinden zou ik hem krijgen en moet ik zorgen dat hij een goed plekje krijgt.
Omdat ik nu officieel mijn wings heb zit hij er over te denken om me ter zijner tijd ook de originele wings te geven van toen. Echt zilver. :lol:
Ook al moet ik daar dertig jaar op wachten.... die doe ik dus nooit aan de kant :evil: (HOE vet is dat!).
Verder heeft hij nog veel meer spul van enige waarde en er was wel wat spul wat hij wou verkopen dan. Maar dat gaan we wel een keer rustig uitzoeken en zal dan hier wel aankloppen om het te laten taxeren. 8)

Nogmaals over de verkoop. Ik ben blij dat ik het hem eerlijk heb verteld want zou niet weten hoe ik het goed moest praten voor mezelf.
Ik heb niet het idee dat je een prijs kan hangen aan vriendschap.
Voor diegene die riepen dat ik het moest kopen en dan met vierdubbele winst verkopen.... denk eens of je dat met je eigen vrienden ook zou doen? En denk dan nog eens verder hoeveel je er op het eind nog over houdt?

Handel gaat over lijken, dat weet ik. En dat had ik wellicht ook kunnen doen als het om een nietszeggend dom iemand ging, maar dit ligt toch anders.

Dit wou ik even kwijt...... en kijk uit naar jullie reacties 8)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mauserwerke schreef:en kijk uit naar jullie reacties 8)
Ik hoop dat dat geschikte museum geen doorsnee museum is, want dan is de kans heel groot dat die de legbag na verloop van tijd verkopen....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mauserwerke schreef:Hij gaat hem niet verkopen en is van plan om het aan een geschikt museum te schenken
:| Ik zou in ieder geval 1,2,3 geen geschikt museum kunnen bedenken...
Misschien is Hartenstein de beste keuze?
Plaats reactie