Duitse vroegoorlogse manschappen laarzen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Duitse vroegoorlogse manschappen laarzen

Bericht door Auke J. »

Ik had een vraagje over deze laarzen, waar ik van de verkoper foto's heb gekregen. ( heb ze nog niet gekocht)

Na de foto's te hebben bekeken vroeg ik mij af of de nagels onder de de onderste laars ( op de foto) vervangen zijn? Of dat ze er in de oorlog opnieuw onder zijn gezet maar dat ze verschilden van de oude nagels?

Verder vroeg ik mij af of dit 100% zeker manschappenlaarzen zijn en geen officierslaarzen? En wat denken jullie dat ze waard zijn?

Graag hoor ik jullie reacties.

Vg Auke J.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

origineel paar laarzen :)

Het zijn dan wel verschillende nagels onder de laarzen, maar naar mijn mening zitten ze er gewoon origineel onder. In de oorlog ging een soldaat met zijn laarzen ook gewoon naar de Wehrmacht schoenmaker, het zou kunnen dat die andere nagels heeft gebruikt, of ze heeft vervangen.
Het zijn manschappenlaarzen.

De waarde van dergelijke laarzen in deze conditie ligt rond de € 150,- (beurswaarde). Zelf wil ik nooit zulke bedragen uitgeven voor Duitse laarzen (maar ik koop ze ook niet op de beurs of inet)
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Bedankt voor je antwoord! Ik zal kijken of ik de laarzen aanschaf of niet.
Ik ben iig. weer wat wijzer!

Mvg Auke J.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Plaats reactie