Magazijn MP40

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Magazijn MP40

Bericht door posse »

Heren,

Ik heb gisteren een MP40 magazijn gekregen... Daar dit mijn verzamelgebied niet is, vroeg ik me af wat de precieze waarde van dit ding is?

Dit zijn de markages:

WaA815

98E 41

Ik probeer ASAP een foto te plaatsen, maar zou graag nu al wete nwat de waarde is. Het item is in MINT condition!!!

grts
posse
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Voilà!

Afbeelding

grts
posse
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ik kom deze wel eens tegen in gelijke staat voor 20,00.

Afbeelding
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Thanks!

Second opinion, iemand?

grts
posse
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

een MP 40 magazijn is goed te verkopen voor een prijs van 30 euro, de prijzen op de beurzen in belgië liggen namelijk tussen de 30 en 40 euro

maar let wel op, een MP 40 magazijn is verboden bij de WWN. (WapenWet) :wink:
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Ok thanks!

Had ook al eerder de prijsindicatie van €35-€40 gehoord...

grts
posse
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

n2 schreef:Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(
Enkel als je een munitie -vezamelmachtiging hebt niet verboden :wink:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

custom schreef:
n2 schreef:Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(
Enkel als je een munitie -vezamelmachtiging hebt niet verboden :wink:
Moet je wel een aantal bijbehorende patronen kopen.
Anders mag het nog niet.
Heb ik mij laten vertellen tenminste.
Het is een raar idee, maar ja we leven tenslotten in nederland, dus het kan ook nog wel eens waar zijn. :lol:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Haplo schreef:
custom schreef:
n2 schreef:Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(
Enkel als je een munitie -vezamelmachtiging hebt niet verboden :wink:
Het is een raar idee, maar ja we leven tenslotten in nederland, dus het kan ook nog wel eens waar zijn. :lol:
Haha! Jammer dat jullie in NL wel vele restricties hebben met betrekking tot onze hobby! :cry:

Enfin, wie me een bod wil doen mag dit doen via PB (aangezien ik al enkele PB's ontvangen heb)!

-gooi hem aub niet dicht, mods, ik verkoop hem later wel op het marktplaatsgedeelte!-

grts
posse
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Zomaar wat Sten MK1-2 info
Wellicht leuk om eens te weten als je daar nog geen weet van mocht hebben. Dat het MP38/40 magazijn zoals hier bovenstaand afgebeeld tevens in de Engelse Sten MK 1-2 ect past. En dat tijdens de oorlog Duitsland deze sten voor 100% heeft gekopieerd zodat hun eigen MP magazijnen daar ook in paste..slim bedacht toch.Deze kopieen waren er in twee type Gerat Potsdam & Gerat Neumunster de potsdam zou bij Mauser zijn gemaakt omstreeks 1944...Deze wapens zijn in kleine oplage gemaakt en zie je bijna nooit het zijn dan ook verzamelwaardige wapens die gezocht worden door de grotere intr verzamelaars en musea's niet te vergeten.Al.. Hoewel..... :? wij laatst ergens in een (2WO) museum in (NL) waren en met volle verbazing hebben zitten kijken naar een Engelse para - pop met een (model - houten) Sten MK1 op zij schouder :shock: de modelmaker hadden nog wel even de moeite genomen om er een stalen loop (pijp)in te slaan en het geheel staalblauw geverft...nou ..nou dan zak mijn broek echt af als ik dat zie ondanks de dikke riem die er om zat .....daar betaal je immers niet voor om naar repro wapens ect te kijken in een 2WO museum!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Als een museum niet beschikt over een para sten kunnen ze nog altijd een normale sten gebruiken (en die zijn niet eens duur in de aanschaf).
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

mgschutze schreef:Als een museum niet beschikt over een para sten kunnen ze nog altijd een normale sten gebruiken (en die zijn niet eens duur in de aanschaf).
Tja ..dat klopt en vindt ik ook...!!!! :) maar het was een MK I uit hout en dan vergaat je al het kijkplezier plotsklaps....toch!!en ga je tevens opletten of je soms nog meer model gevormde wapens en of repro materieel kunt vinden.
Plaats reactie