Enorm misbruik gezinshereniging.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

gamer0004 schreef:Het is namelijk niet in het nadeel van de autochtone Nederlanders die hun land steeds bruiner zien worden (of steeds meer Poolse kentekens zien).
De tsunami van moslims is een idée fixe. Kijk maar een op de Volkskrant.
Het argument dat 'Nederland steeds bruiner' (of Poolser) wordt, raakt mensen emotioneel aan hun angst hun identiteit te verliezen, maar is niet op feiten gebaseerd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Weet ik. En zelfs al was het wel zo, wat dan nog? Zijn de mensen bang dat uiteindelijk meer dan de helft van de Nederlanders niet meer 'Nederlander' zal zijn? Dat gaat toch niet gebeuren.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Tja die okke,..................en maar denken dat hij de leukste is.

Ik beweerde dus,gezien de vele misstanden al decenia`s lang dat het asielbeleid compleet is door geschoten.
Het gaat er niet om vervolgde vluchtelingen op te vangen,maar om het asiel-industrie op gang te houden.
Er zijn er te veel die daar afhankelijk van zijn geworden.
Maar op een dag,let op mijn woorden als het grote geldbron leeg is,ik bedoel ons aardgasbel,dan is het gebeurt met het asielbeleid.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

In het Volkskrantartikel staat: "Volgens de allochtonenprognose van het CBS zal het aantal niet-westerse allochtonen stijgen van 11 procent in 2007 naar 16 procent in 2050. Daarnaast is er nog een groep die wel van niet-westerse origine is, maar niet als allochtoon geregistreerd wordt, omdat beide ouders in Nederland geboren zijn. Volgens De Beer zal deze groep echter niet zo groot zijn."

Niet alle niet-westerse allochtonen zijn moslim en het percentage moslims zal na verloop van tijd waarschijnlijk nog lager worden aangezien voormalige migranten zich gaandeweg aanpassen aan het land waar ze wonen.

Drs. Joop de Beer, hoofd van de afdeling prognose van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) en voorheen hoofd van de afdeling bevolking van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) schat het percentage moslims in Nederland in 2050 op 9. Negen procent is een reële machtsfactor. Ware het niet dat de groep versplinterd is over talloze groeperingen. Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Indonesische moslims hebben vaak weinig met elkaar te maken.

Het zou goed kunnen dat de moslimgemeenschap in Nederland gestegen is van 0,5 naar 6% in de afgelopen tien jaar.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

THOR schreef:Tja die okke,..................en maar denken dat hij de leukste is.

Ik beweerde dus,gezien de vele misstanden al decenia`s lang dat het asielbeleid compleet is door geschoten.
Het gaat er niet om vervolgde vluchtelingen op te vangen,maar om het asiel-industrie op gang te houden.
Er zijn er te veel die daar afhankelijk van zijn geworden.
Maar op een dag,let op mijn woorden als het grote geldbron leeg is,ik bedoel ons aardgasbel,dan is het gebeurt met het asielbeleid.
Okke je dwaalt alweer af.
Lees bovenstaande eens en reageer daar op.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

THOR schreef:Ik beweerde dus,gezien de vele misstanden al decenia`s lang dat het asielbeleid compleet is door geschoten.
Het gaat er niet om vervolgde vluchtelingen op te vangen,maar om het asiel-industrie op gang te houden.
Er zijn er te veel die daar afhankelijk van zijn geworden.
Maar op een dag,let op mijn woorden als het grote geldbron leeg is,ik bedoel ons aardgasbel,dan is het gebeurt met het asielbeleid.
Gelukkig zijn er in Nederland Poolse en andere arbeiders. Zonder hen zou onze economie niet kunnen draaien. Waar nu (legaal of illegaal) goedkope arbeiders ingezet kunnen worden, zullen dure krachten ingezet moeten worden, als de goedkope arbeidskrachten het land uit gezet zouden zijn.
Je zegt goedkope arbeidskrachten geweerd zullen worden als de grote geldbron op is. Ik denk dat niet. Ik denk dat dure arbeidskrachten ingezet kunnen worden voor lonend werk, dankzij de goedkope arbeidskrachten in productie-industrie en andere laagbetaalde banen.

Dus nee, ik denk niet dat het asielbeleid compleet is doorgeschoten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het is de babbelbox, dus vooruit:

1. Dit onderwerp staat volgens mij los van WOII
2. Weer een polariserend onderwerp. Hadden we nog een discussieforum dan was dit onderwerp daar (nogmaals) aan de orde gekomen. Ik kan me overigens uit die tijd nog vele van dergelijke discussies herinneren.
3. Volgens mij is er geen sprake van een Tsunami van Islamisering of iets dergeljks, maar wel van een Tsunami van angst hiervoor, aangewakkerd door de PVV.
4. Het gaat blijkbaar (te) goed in Nederland als we zo bang zijn voor invloeden van buitenaf. Nederland is al eeuwen een open cultuur geweest voor anderen en is daar rijker van geworden, vanwaar nu dan die angst voor andersdenkenden?
5. De laatste jaren is (volgens mij) de gezinshereniging sterk teruggelopen, maar dit was wel een bron van zorg.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Enne THOR, het is niet zo dat onze economie alleen maar op het gas steunt...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:Het is de babbelbox, dus vooruit:

1. Dit onderwerp staat volgens mij los van WOII
2. Weer een polariserend onderwerp. Hadden we nog een discussieforum dan was dit onderwerp daar (nogmaals) aan de orde gekomen. Ik kan me overigens uit die tijd nog vele van dergelijke discussies herinneren.
3. Volgens mij is er geen sprake van een Tsunami van Islamisering of iets dergeljks, maar wel van een Tsunami van angst hiervoor, aangewakkerd door de PVV.
4. Het gaat blijkbaar (te) goed in Nederland als we zo bang zijn voor invloeden van buitenaf. Nederland is al eeuwen een open cultuur geweest voor anderen en is daar rijker van geworden, vanwaar nu dan die angst voor andersdenkenden?
5. De laatste jaren is (volgens mij) de gezinshereniging sterk teruggelopen, maar dit was wel een bron van zorg.

Dvaupell welkom :)
Punt 3; aangewakkerd door de PVV.
De PVV wijst ons allen in nederland op de misstanden door de moslims.
Enkele dagen terug stond er een artikel in de telegraaf,over hersenspoelen van kleine kinderen op islamitische scholen.
En dat gebeurd al drie (3) jaar.
Hoezo aanwakkeren,de politiek heeft misstanden als hierboven altijd onder het tapijt geveegd.
Men gedraagt zich als struisvogels,zijn er misstanden met de minderheden steekt men de kop in het zand,hopende dat het snel over gaat.
De pvv durft tenminste de misstanden te benoemen Dvaupell.
Er zijn maar drie groepen van de vele import groepen die zich misdragen.
Namelijk;marokkanen,antillianen en turken.
De rest;spanjaarden,duitsers,chinezen en noem ze maar op daar hoor je weinig tot niets van.
P.s. is dit nou off topic?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:Dvaupell welkom :)

Punt 3; aangewakkerd door de PVV.
De PVV wijst ons allen in nederland op de misstanden door de moslims.
Enkele dagen terug stond er een artikel in de telegraaf,over hersenspoelen van kleine kinderen op islamitische scholen.
En dat gebeurd al drie (3) jaar.
Hoezo aanwakkeren,de politiek heeft misstanden als hierboven altijd onder het tapijt geveegd.
Men gedraagt zich als struisvogels,zijn er misstanden met de minderheden steekt men de kop in het zand,hopende dat het snel over gaat.
De pvv durft tenminste de misstanden te benoemen Dvaupell.
Er zijn maar drie groepen van de vele import groepen die zich misdragen.
Namelijk;marokkanen,antillianen en turken.
De rest;spanjaarden,duitsers,chinezen en noem ze maar op daar hoor je weinig tot niets van.
P.s. is dit nou off topic?
Het is opvallend, Thor, dat je alleen inzoomt op mijn opmerking over de PVV. Zelfs dat doe je zonder rekening te houden met feiten.

Als een artikel alleen verschijnt in de Telegraaf is het volgens mij tenminste overdreven en anders gewoon niet waar. Nu kan ik slecht beoordelen wat er op Islamitische scholen gebeurt en ben ik voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs dus wat mij betreft: Afschaffen dat Protestants-christelijk, Katholiek, Joods en Islamitisch onderwijs. Religie hoort niet op school thuis.
Katholiek gymnastieken kan niet en Islamitisch rekenen ook niet.

Als kinderen worden gehersenspoeld op school moet de onderwijsinspectie ingrijpen. Ik heb daar vertrouwen in. Als de inspectie niet ingrijpt is het blijkbaar niet ernstig.

"De politiek" veegt dergelijke problematiek niet onder het tapijt. Ik geef toe dat het lange tijd "Not done" was om immigranten streng te benaderen.

Van struisvogelgedrag is geen sprake. Dit is echte PVV-flauwekul.
De PVV benoemt geen misstanden. De PVV wakkert angst en haat aan. Zoals je weet is angst een hele slechte raadgever en op dit forum zouden we moeten weten waar haatzaaien toe lijdt.

Gaat het alleen over de drie genoemde groepen? Da's nogal kras. Daar beledig je nogal wat Marokkanen,Antillianen en Turken mee. Veruit de meeste mensen met deze etnische achtergrond zijn brave hardwerkende mensen - minding their own business.
Ik hoor trouwens in de regio Rotterdam veel over andere "Groepen", namelijk jongeren van Surinaamse, Somalische of Kaapverdische komaf.
Het betreft geen specifieke groep, behalve dat het altijd over "Jongeren"gaat, maar da's van alle tijden.

Van Spanjaarden, Duitsers en Chinezen? Waarom geen Italianen (Maffia), Joegoslaven (Ook zoiets) enz. enz. Wel eens van de Chinese- en of Russische maffia gehoord? En de Duitsers... Waar gaat dit forum ook al weer over? Kom op zeg!

Of het off topic is? Daar mag de moderator iets van zeggen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

dvaupell schreef:Of het off topic is? Daar mag de moderator iets van zeggen.
In feite is dit hele topic in mijn ogen misplaatst. We hadden gezegd dat maatschappelijke en politieke discussie's op andere fora thuishoren. Echter, toen ik dit topic zag was de discussie al gaande, dus heb ik besloten het maar even op zijn beloop te laten.

Ik geef bij dezen wel aan dat het topic in de gaten wordt gehouden en dat bij eventuele ruzie's of onhebbelijkheden de boel op slot gaat.
En als het zo ver moet komen, dan was dit ook meteen het laatste discussietopic in de Babbelbox wat mij betreft...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:Het is de babbelbox, dus vooruit:

1. Dit onderwerp staat volgens mij los van WOII
2. Weer een polariserend onderwerp. Hadden we nog een discussieforum dan was dit onderwerp daar (nogmaals) aan de orde gekomen. Ik kan me overigens uit die tijd nog vele van dergelijke discussies herinneren.
3. Volgens mij is er geen sprake van een Tsunami van Islamisering of iets dergeljks, maar wel van een Tsunami van angst hiervoor, aangewakkerd door de PVV.
4. Het gaat blijkbaar (te) goed in Nederland als we zo bang zijn voor invloeden van buitenaf. Nederland is al eeuwen een open cultuur geweest voor anderen en is daar rijker van geworden, vanwaar nu dan die angst voor andersdenkenden?
5. De laatste jaren is (volgens mij) de gezinshereniging sterk teruggelopen, maar dit was wel een bron van zorg.
Punt 4; vanwaar die angst voor andersdenkenden?
Jawel dvaupell,vanwaar die angst voor andersdenkenden :wink:

Ik start een topic over misbruik gezinshereniging,geef commentaar en dat vindt je klaarblijkelijk dat ik angst heb voor andersdenkenden?
De reden dat ik deze topic heb gestart is deze: de overheid en de IND gedragen zich als criminelen.
Het geval gezinshereniging is een van de vele misstanden in dit land.
Maar klaarblijkelijk mag en moet je daar niets van zeggen.
En daar help je de minderheden zeker niet mee,in bepaalde groepen is dat een reden om weer een stap verder te gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Dvaupell,heb hier een link voor je over hersenspoelen schoolkinderen.


http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=11840
Onderzoek naar islamles op basisschool


En hierbij de link naar jawel,......de Telegraaf de krant voor wakker nederland.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/7256 ... tml?p=29,1
Jihad-les op basisschool - telegraaf.nl [Binnenland]


Vanwaar die wantrouwen van de Telegraaf ??
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Ik zal even een misverstand uit de weg ruimen.
Berichte eerder:
Er zijn maar drie groepen van de vele import groepen die zich misdragen.
Namelijk;marokkanen,antillianen en turken.

Dat is aan een kant verkeerd geformuleerd,maar als je wat dieper nadenkt dan begrijp je wel wat ik bedoel.
Welnu het zou eigenlijk zo gezegd moeten zijn:
Meestal zijn de daders die zich misdragen( van de import groepen ) van marokkaanse,antiliaanse en turkse komaf.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

THOR schreef:Meestal zijn de daders die zich misdragen( van de import groepen ) van marokkaanse,antiliaanse en turkse komaf.
Hoezo zijn Antilianen import ? Deze mensen hebben allemaal een Nederlandse paspoort. Op dit paspoort staat bij nationaliteit: Nederlandse.
Deze mensen kunnen dus geen 'import' zijn.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten