Saarburg / Trier / Saarbrücken

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Saarburg / Trier / Saarbrücken

Bericht door Lucky-Angel »

Heey, ik ben in de buurt van de volgende plaatsjes op vakantie geweest in de herfst vakantie; Saarburg / Trier / Saarbrücken.
Is hier ooit iemand in de buurt geweest, en zijn er ergens monumenten of iets van de oorlog terug te vinden?
Ben naar hermeskeil geweest naar een vliegtuigen museum, foto's volgen!
er stonden verschillende vliegtuigen die in de wo2 gediend hebben!
en er was in saarburg een kazerne waar Vroeger in de wo2 de russen gelegerd zaten, daar zitten nu voornamelijk, duitse, canadese, en franse soldaten.

Wikipedia;

Tegenwoordig telt Saarburg 6700 inwoners en is het vooral een toeristenstad, wijnkapitaal- en scholenstad. Ook huisvest de stad de enige Franse kazerne buiten Frankrijk. Dat is ook de reden dat naast het Duits de Franse taal rijkelijk te horen is in Saarburg.

Heb wel een foto van het uizicht vanaf de camping op Saarburg, waar je precies de grote blokkige appartementen van de kazerne kunt zien.

( Saarburg ligt aan de voet van de Warsberg. Boven op deze berg ligt een vakantiepark dat te bereiken is via 13 haarspeldbochten en via een kabelbaan. Het vakantiepark telt 150 huisjes en zo'n 1000 kampeerplaatsen. Het beschikt over een receptie, restaurant, animatieteam, rodelbaan, mini-golfbaan, sanitairgebouwen een tennisbaan en een sportveld. Vanaf de Warsberg heb je een perfect uitzicht over de wijnbergen en de Saar )

Vele Pruisische militairen en beambten waren Evangelisch-Luthers en dezen hadden behoefte aan een eigen kerk. Daarom werd, sinds het midden van de 19e eeuw, de Aula ingericht als de eerste Evangelisch-Lutherse Kerk in katholiek Trier, en voorzien van een schitterend orgel.

In 1944 werd het gebouw verwoest door oorlogsgeweld, maar het is weer hersteld en werd in 1956 opnieuw als Evangelisch-Lutherse kerk in gebruik genomen.

Afbeelding

Dit is het enigste wat ik vond

Verder';
Zoals ik zei; Foto's volgen!!
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ik zat afgelopen zomer op de Warsberg, erg leuke omgeving moet ik zeggen. Ben ook op plaatsen in de buurt wezen zoeken waar ik wel wat leuke vondsten heb bovengehaald. Ik geloof dat bij Serrig in de buurt een kleine oorlogsbegraafplaats was. Hier ben ik jammer genoeg niet geweest. Wel ben ik langs dezelfde kazerne gereden. De gevarendriehoeken met tanks erop waren erg aanlokkelijk om mee te nemen maar toch maar niet gedaan :P .
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Zat je ook op het park van Landal greenparks?
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Hoi,

Niet Wo2, maar wel leuk.

In Trier zijn veel Romeinse resten te vinden, zoals verscheidenen badhuizen en de Porta Nigra, een intacte Romeinse toeganspoort van de stad ;)
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Lucky-Angel schreef:Zat je ook op het park van Landal greenparks?
Ja daar zaten wij ook, leek wel een Nederlandse kolonie :lol: . Zelfs een groot deel van de mensen die daar werkten was Nederlands!
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Kiek, daar ben ik ook geweest, met die heerlijke rodelbaan en dat ijskoude zwembad onder aan de heuvel, in trier is weinig tot geen wo2 te vinden...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Qua monumenten enzo niet nee...
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Bart M. schreef:
Lucky-Angel schreef:Zat je ook op het park van Landal greenparks?
Ja daar zaten wij ook, leek wel een Nederlandse kolonie :lol: . Zelfs een groot deel van de mensen die daar werkten was Nederlands!
Ofniet :P wij zaten ook in een huisje, maar zitten in de huisjes ALLEEN Nederlanders.

Ontopic;

Rondom trier ook niks met wo2?
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Hehe ik ben er ook wel eens geweest.
Inderdaad was 99% van de mensen daar Nederlands, ook veel instructeurs bij dingen en zo.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

sobel schreef:Kiek, daar ben ik ook geweest, met die heerlijke rodelbaan en dat ijskoude zwembad onder aan de heuvel, in trier is weinig tot geen wo2 te vinden...
Waffen-wagner, wapen winkel met verschillende mauser, vuurklare kogelgeweren, maar ook onklaar gemaakte.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Heb je niet zo veel aan zolang het niet NL onklaar is gemaakt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

viny schreef:
sobel schreef:Kiek, daar ben ik ook geweest, met die heerlijke rodelbaan en dat ijskoude zwembad onder aan de heuvel, in trier is weinig tot geen wo2 te vinden...
Waffen-wagner, wapen winkel met verschillende mauser, vuurklare kogelgeweren, maar ook onklaar gemaakte.
Ben ik volgens mij wel tegen gekomen, maar niet binnen geweest
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

sobel schreef:Heb je niet zo veel aan zolang het niet NL onklaar is gemaakt.
Juist, maar dat willen ze daar wel doen, eens wat anders als Hes van Zweeden
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Inderdaad Waffen-Wagner was ik vergeten! Mooi spul had die kerel en heel aardig personeel. Hij heeft ook kruisbogen en luchtdrukpistolen hangen.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Onklaar gemaakte handgranaten, panzerfausten, allemaal modern spul, en nog een hele hoop spul!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie