een vraagje

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
dhiray tika

een vraagje

Bericht door dhiray tika »

wat was de naam van de nederlandse radio zender die werd gebruikt om de bevolking toe te spreken vanuit engeland?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Die heette: ''Radio Oranje''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ehm, dit ga je toch niet gebruiken voor de prijsvraag he?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dat mag toch?
Je mag internet gebruiken als bron toch?
Op zich best wel een slimme zet als dat zo is.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

En als dan iedereen die met de Prijsvraag heeft meegedaan, alles goed heeft...wordt er dan geloot ofzo?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Misschien zou het voor een eerlijkere wedstrijd beter zijn om bij het regelement te zetten dat het verboden is de vragen op een forum te stellen, zo wordt het wel heel makkelijk hé.

Iemand die serieus en eerlijk heel het internet afzoekt op zoek naar de antwoorden en er 1tje niet kan vinden verliest zo van een luilak die de vragen gewoon op een forum vol experts stelt.

Ik weet niet of het in alle gevallen gaat werken, maar aangezien veel mensen hier nog op andere grote forums ronddwalen zou het me niet verbazen als 9 van de 10 zo door de mand zouden vallen. Afgezein van het feit dat de waarschuwing het grootste deel van de (in dat geval) valsspelers af zal schrikken waardoor ze dit* niet zullen doen.

*valsspelen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het was een beetje een ironische vraag van mij :)

Als iemand de moeite neemt om het op te gaan zoeken, dan vind ik dat een goed leerproces. De persoon kan ook voor de gemakkelijkere weg kiezen en het even aan vader/moeder vragen. Dus het vragen op een forum of het opzoeken in een boek oid is een goed leermoment, wat beloond wordt met een goede inzending.

De prijsvraag loopt trouwens erg goed, dus het is niet zo dat door een paar keer "valsspelen" direct de prijs in de wacht gesleept wordt. Overigens controleren we een aantal zaken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie