Complete kisten engels voetpoeder!

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Een aantal jaren geleden stond het in verschillende kranten . Bij opruiming door het Engelse leger van een oude opslag bunker kwamen honderden van deze kisten te voorschijn. Men ging de grond verkopen dus moest het leger de boel opruimen.
Ik meen 1993 /1994.

Tijdens de 50 jarige herdenkingen doken deze en andere voetpoeder blikken/bussen aanbiedingen massaal op.
Er waren er die ze gratis weggaven bij bepaalde aankopen.
De deelnemers van de eerste "March to the Bridge" herdenkings mars van dropzone naar de brug in Arnhem, kregen elk 1 blikje (gratis)uitgereikt. Ook uit een dergelijke kist door DHr D.v.Vught. handelaar in militaria te Soest.

Het komt vaker in Engeland voor dat bij een opruiming van oude door leger gebruikte opslagruimtes wo2 en ouder materiaal gevonden en opgeruimd wordt.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Jim schreef:Een aantal jaren geleden stond het in verschillende kranten . Bij opruiming door het Engelse leger van een oude opslag bunker kwamen honderden van deze kisten te voorschijn. Men ging de grond verkopen dus moest het leger de boel opruimen.
Ik meen 1993 /1994.

Tijdens de 50 jarige herdenkingen doken deze en andere voetpoeder blikken/bussen aanbiedingen massaal op.
Er waren er die ze gratis weggaven bij bepaalde aankopen.
De deelnemers van de eerste "March to the Bridge" herdenkings mars van dropzone naar de brug in Arnhem, kregen elk 1 blikje (gratis)uitgereikt. Ook uit een dergelijke kist door DHr D.v.Vught. handelaar in militaria te Soest.

Het komt vaker in Engeland voor dat bij een opruiming van oude door leger gebruikte opslagruimtes wo2 en ouder materiaal gevonden en opgeruimd wordt.
Klopt .Jim, bij de Airborne wandeltocht kon je ze toen ook kopen.
En Densmil zal ze mischien nog wel hebben.
Laatst gewijzigd door ammo op 29 dec 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Footpowder blikjes

Bericht door asjemenou »

Jim schreef:Een aantal jaren geleden stond het in verschillende kranten . Bij opruiming door het Engelse leger van een oude opslag bunker kwamen honderden van deze kisten te voorschijn. Men ging de grond verkopen dus moest het leger de boel opruimen.
Ik meen 1993 /1994.

Tijdens de 50 jarige herdenkingen doken deze en andere voetpoeder blikken/bussen aanbiedingen massaal op.
Er waren er die ze gratis weggaven bij bepaalde aankopen.
De deelnemers van de eerste "March to the Bridge" herdenkings mars van dropzone naar de brug in Arnhem, kregen elk 1 blikje (gratis)uitgereikt. Ook uit een dergelijke kist door DHr D.v.Vught. handelaar in militaria te Soest.

Het komt vaker in Engeland voor dat bij een opruiming van oude door leger gebruikte opslagruimtes wo2 en ouder materiaal gevonden en opgeruimd wordt.
Inderdaad. De eerste blikjes Footpowder die ik zag en dus ook kocht was rond 1995 (ten tijde van 50 jarige herdenking bevrijding). Het is zeer aannemelijk dat ook mijn blikjes/potjes Footpowder dan uit deze gevonden partij afkomstig zijn. Dan zal het vermeende verhaal wat ik ooit hoorde van een vergeten partij Footpowder blikjes van het Britse leger in België wel een broodje aap verhaal wezen.

Ik neem aan dat deze partij van de destijds gevonden kisten met Footpowder blikjes wel aanzienlijk moet zijn geweest. Je kan de blikjes nog steeds vandaag de dag voor een luttel bedrag kopen.
Zoals ik al in mijn eerdere reactie vermelde heb ik destijds 5 verschillende blikjes/potjes gekocht en één grote kartonnen bus. Allen zijn wel februari 1940 gedateerd. Misschien bestaan er wel meer dan 5 modellen van deze Footpowder blikjes/potjes.
Is het een leuk idee om dit eens te onderzoeken? Mensen die ook één of meerdere Britse blikjes/potjes Footpowder hebben, plaats er eens een DUIDELIJKE foto van op deze topic. Vermeld dan ook, indien bekend, in welk jaar het gefabriceerd is en bij welke firma. Sommige hebben zelfs een etiket met daarop de naam van de firma.
Ik zal trachten ook een foto van mijn exemplaren te maken. Mijn blikjes zitten net als de rest van mijn verzameling nog ingepakt. Dit vanwege een verhuizing. Ik ben benieuwd naar jullie modellen.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Ik heb iets van 5/6 verschillende soorten blikjes voetpoeder. Zal morgen wel even een foto posten.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
private parts
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2007, 19:31
Locatie: uitgeest
Contacteer:

Bericht door private parts »

rutger schreef:Ik heb iets van 5/6 verschillende soorten blikjes voetpoeder. Zal morgen wel even een foto posten.
leuk om te zien kan ik ze allemaal verzamelen.

gr pp

29th lets go
29th lets go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie