het neusje van de zalm...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: het neusje van de zalm...

Bericht door gamer0004 »

SV Kenny schreef:Schoot het nederlands leger tot in 1940 met kogels met ronde kop? Ook in de machinegeweren?
Mooie aanwinsten in ieder geval.
Jazeker, wel met de Lewis M.20. De andere machinegeweren waren grotendeels omgeboord voor het 7,9 mm kaliber met spitse punt.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: het neusje van de zalm...

Bericht door Bert-Jan »

echt super allemaal.
Hoe kom je er aan?

Maar mag je die trommel vrij hebben in Nederland?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: het neusje van de zalm...

Bericht door Nico Roelofs »

bertjan schreef: Maar mag je die trommel vrij hebben in Nederland?
Voor dergelijke trommels/magazijnen moet je in het bezit zijn van een verlof. Gezien het getoonde materiaal ga ik er vanuit dat crashsiteslimburg over een WM10 (munitieverlof) beschikt. In dat geval mag hij het magazijn bezitten wanneer hij al de patronen heeft. Dus hij mag geen magazijnen in zijn bezit hebben wanneer hij niet de patronen heeft.
crashsiteslimburg
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 dec 2004, 17:08
Ontvangen: 2 keer

Re: het neusje van de zalm...

Bericht door crashsiteslimburg »

asjemenou schreef:Inderdaad een mooie aanwinst. Bij het bekijken van de foto viel mij op, dat zo'n trommelmagazijn eigenlijk wel hoog is. Ik zie dan ook dat er 2 lagen met patronen in zitten. Hoe werkt dit afvuursysteem nu precies? Ik neem aan dat bij het afvuren van de patronen het trommelmagazijn roteert. Of zit er juist een mechaniek in dat roteert? Misschien staat er in de dienstvoorschrift die je van de M20 hebt wel een tekening van een opengewerkt model.
Misschien een kritische noot van mijn kant maar hoe zit dat precies met die mortiergranaat? Mag ik aannemen dat hij leeg is?
ik ben in bezit van de benodigde papieren voor deze munitie.

de patroontrommel draaid niet rond!
het machinegeweer draaid het binnenwerk rond.
crashsiteslimburg
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 dec 2004, 17:08
Ontvangen: 2 keer

Re: het neusje van de zalm...

Bericht door crashsiteslimburg »

Nico Roelofs schreef:
bertjan schreef: Maar mag je die trommel vrij hebben in Nederland?
Voor dergelijke trommels/magazijnen moet je in het bezit zijn van een verlof. Gezien het getoonde materiaal ga ik er vanuit dat crashsiteslimburg over een WM10 (munitieverlof) beschikt. In dat geval mag hij het magazijn bezitten wanneer hij al de patronen heeft. Dus hij mag geen magazijnen in zijn bezit hebben wanneer hij niet de patronen heeft.

het betreft hier een patroontrommel en geen magazijn,
een magazijn heeft een veer en deze niet.
en ik ben inderdaad in bezit van oa een WM10 zoals dat nodig is voor het bezitten van deze munitie ed zoals Nico al schetste.
Plaats reactie