Tip: Duitse foto's

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Tip: Duitse foto's

Bericht door Tim »

Op ebay.de worden er momenteel honderden prachtige foto's aangeboden door één en dezelfde verkoper

http://www.stores.ebay.de/antikesrares

Ik heb niets te maken met die verkoper ofzo, maar ik vond dat ik jullie die link toch moest geven, er zijn echt prachtige foto's bij. Zoals originele van het bezoek van rommel aan zijn kustverdediging. Als je er geen koopt, het is al leuk genoeg om er zo naar te kijken omdat de foto's telkens erg groot zijn weergegeven :)

Enjoy zou ik zo zeggen (en biedt niet op diegene waar ik op bied :P )
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb al een paar foto's van hem gewonnen :), de foto's van rommel zijn onbetaalbaar, die vliegen enkele seconde voor de eindtijd in de 100de euro's ben ik bang
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

De mooiste heb ik gevolgd en is net 101 euro gegaan. Dat zijn natuurlijk uiterst zeldzame en gewilde foto's. Maar er zit nog genoeg ander leuk en goedkoop spul bij. Zonet heb ik er 5 gekocht van Brussel station aan 1 euro :)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik vraag me af hoe deze man/dit bedrijf/winkel aan al deze schitterende, en veelal zeldzame foto's komt.

Als je ziet wat hij allemaal verkoopt... :shock: , dan vraag ik me echt af van ''hoe komt ie eraan?''. :)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik denk dat hij een fotoalbum heeft kaalgeplukt. Kun je soms duidelijk zien.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nee, deze foto's kunnen bij elkaar niet uit EEN album komen, hij heeft waarschijnlijk de verzameling van een overleden verzamelaar opgekocht, of het archief van een kriegsberichter etc etc,
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik denk ook niet dat ze uit 1 album komen maar uit meerdere. Ja, uit een archief kan ook maar dan vind ik het nog jammer dat al die foto's van dezelfde soldaat verspreid worden.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Tanks voor de tip Tim, ik ben inmiddels ook al volop aan 't bieden op de goedkopere foto's..

bijv 6 mooie foto's voor 1 euro.. 't is toch geen geld he
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik wil ers ook een paar kopen,alleen mijn duits dat is niet erg goed. :|
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Mijn duits is ook zo belabberd als het maar kan, maar ik ga er van uit dat ik het met de verkoper ook in het engels kan afhandelen. Moet lukken toch? Ik neem aan dat het betalen gewoon gaat door het bedrag op zijn rekening te storten en dat hij vervolgens mij de foto's opstuurd...

Ik heb me speciaal hiervoor op ebay aangemeld, dus misschien dat iemand mij even kan zeggen ofdat dit juist is, en of ik gewoon een mailtje krijg als ik de veiling heb gewonnen net zoals op qoop.nl ?

Alvast bedankt u allen (en tim nogmaals bedankt voor de tip) Er staan ook mooie series tussen van 31 foto's voor 1 euro :shock: (Ja ik heb al geboden natuurlijk)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Moet je dan een account maken bij de duitse ebay site of kun je ook gewoon je nederlandse account(Van ebay.NL) gebruiken op die van de duitse ebay?

Alvast bedankt
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

je kunt gewoon je nederlandse gebruiken, ik krijg namenlijk ook alle mailtjes in het nederlands. Ik had alleen nog helemaal geen ebay account, daarom..
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

No problem miesjel zolang je maar niet onder mijn duiven schiet :P

Ivm afhandelen : hij kan perfect engels, verzendingskosten naar het buitenland zijn heel laag (1 euro bij mij), en je krijgt zijn IBAN en BIC nummer zodat je gewoon via overschrijving kan betalen. Wanneer de overschrijving ontvangen is worden de foto's verstuurd.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

geweldig.. weet er iemand ook of ik zijn verkopen kan sorteren op volgorden van wanneer ze afgelopen zijn ? hiervoor is mijn duits net iets te slecht :oops:
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik koop al een paar maanden van hem, niets te klagen :)
Plaats reactie