Anti-virus programma

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Anti-virus programma

Bericht door Charly1975 »

Nu heb ik niet zoveel verstand van computers dus herstel me als ik het fout heb....maar ik heb gehoord van een ex-collega van me dat als je i.p.v. Windows ...Linux instaleert dat je dan veel minder vatbaar bent voor virussen enzovoort.

Overigens ben ik er van overtuigd dat ieder systeem wel z'n zwakke plekken heeft.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Anti-virus programma

Bericht door asjemenou »

sobel schreef:een mac is jammergenoeg niet zo goedkoop :P ander had ik er een, met de nieuwe leopard!
Leopard is inderdaad geweldig en ziet er gelikt uit. Daarbij valt Vista in het niet.

Proos schreef:Een Mac is duurder dan een goede virusscanner. En dan heb je nog het gegeven dat elk platform fouten en lekken heeft. Het blijft tenslotte mensenwerk. Verstandiger is om je software goed en snel te updaten en er niet zomaar vanuit gaan dat veilig zit: dat is een momentopname. IM-Worm.OSX.Leap.a, Worm.OSX.Inqtana.A, Exploit.OSX.Safari.a en Exploit.OSX.Script-Ex laten wat mij betreft zien dat er ook in Mac's beveiligingsfouten en lekken te vinden zijn. Maar wat je zegt, enige reden dat het nog niet zo storm loopt is gebruikersaantallen; dus reclame maken voor Apple is dan weer minder handig ;)
Klopt. Er bestaan wel degelijk virussen, wormen etc. voor Mac. Ik werk al heel wat jaartjes met een Mac maar heb nog nooit van iemand gehoord dat ie een virus op de Apple computer had. Het grote voordeel van Mac is dat ze grotendeels door professionals worden gebruikt zoals; DTP'ers, vakfotografen, videobewerkers en noem maar op. Deze mensen gebruiken de Mac als een werkpaard in hun beroep en niet om er mee te klooien. Windows wordt ook wel door professionals gebruikt maar daarnaast ook door "Jan en alleman". Windows is het meest gebruikte computerplatform dus wil je opzettelijk een virus o.i.d. verspreiden dan moet je dat in Windows doen.

O ja, ik ben ook een Windows gebruiker...
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Anti-virus programma

Bericht door gamer0004 »

Ik ben ook een Windows gebruiken maar inmiddels begin ik toch wel een hekel te krijgen aan MS.
Het Vista besturingssysteem is lelijk (sorry maar dat vind ik echt) en kost teveel werkgeheugen. Het voegt daarbij bijna niks toe. Om echter te voorkomen dat niemand windows Vista zou aanschaffen hebben ze het volgende gedaan: DirectX 10 kan alleen op Windows Vista en niet op XP. Terwijl DX10 prima op XP zou kunnen. Ze proberen de mensen weer geld uit hun zak te kloppen.
Vista is ook op andere punten geen verbetering (en XP ook niet). Ik heb zowel Mac computers gebruikt (hoewel slechts heel af en toe) en Windows computers. Bij w 98 is alles behoorlijk onoverzichtelijk, maar als je iets zoekt (zonder dat je bekend bent met het besturingssysteem) kan je het wel snel vinden. Er waren namelijk heel veel manieren om hetzelfde scherm met instellingen te bereiken. Het overzicht raakte daardoor echter wel snel kwijt, maar ik vond dat eigenlijk wel prettig.
Inmiddels is MS echter steeds meer gaan jatten van MAC, maar dan ook nog eens op een slechte manier. In XP al een beetje en zeker in Vista zijn veel schermen nu weggewerkt, maar kan je ook niks meer vinden. Het duurde ongeveer een maand voordat ik de knop "geschiedenis" kon vinden in IE 7. Wie verwacht er nou dat die bij "favorieten" staat?
Daarnaast heb je de constante strijd tegen piraterij die alleen maar ten koste van de betalende gebruiker gaat. Ik heb al zo vaak problemen gehad met updates en activeren en weet ik veel wat!
Ik wilde eerst een nieuwe versie van IE of WMP o.i.d. installeren. Dan moet je eerst een Windows genuine programma installeren die dan gaat kijken of je Windows versie wel legitiem is. Ten eerste: waarvoor is dan het activeren?
Ten tweede: zorg dan ook dat het probleemloos werkt!
Bij mij gaf hij eerst een foutmelding dat hij het programma niet kon installeren om de een of andere reden dus kon ik die nieuwe versie niet installeren. Pas toen ik de windows opnieuw had geïnstalleerd (om een andere reden dan deze, trouwens) deed hij het pas. Het is serieus makkelijker om aan updates te komen als je een gekraakte versie gebruikt van Windows, alle irritante beveiliging ten spijt.
Als je zou kunnen gamen op Mac of Linux dan was ik al lang over...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Anti-virus programma

Bericht door asjemenou »

gamer0004 schreef:Inmiddels is MS echter steeds meer gaan jatten van MAC, maar dan ook nog eens op een slechte manier...
Tja, zijn Macintosh en Atari destijds niet begonnen met een uit iconen (vensters) bestaand besturingssysteem? Toen zij dit systeem al gebruikte toen had je op de PC nog enkel MS-DOS. Het Mac besturingssysteem ziet er inderdaad grafisch veel mooier uit (sorry voor de Windows gebruikers). Mac heeft dan ook min of meer het copyright op dit systeem. Dit copyright zit 'm dus ook in de kleine details van het besturingsysteem. Zo mag Windows z'n functieknoppen niet links in de vensters plaatsen. Windows mag ook de "aqua" stijl niet gebruiken. Door deze stijl ziet Mac OS X er grafisch gezien veel mooier uit. Een Apple vind ik persoonlijk stabieler dan een Windows computer. Wat niet wil zeggen dat ik een Apple niet kan laten vastlopen.
Er word wel eens beweerd dat er weinig programma's voor de Mac te verkrijgen zijn. Dit is niet helemaal waar. In het besturingsysteem Mac OS X zitten standaard veel extra programma's (meer dan Windows) zoals o.a. Itunes, een programma om muziek te mixen, een brandprogramma voor CD/DVD's. Ik weet niet of Vista inmiddels ook een CD/DVD brandprogramma heeft maar XP (wat ik ook gebruik) heeft dit in ieder geval niet.
Wat Vista betreft, zo heb ik wel eens gelezen dat er in dit systeem een cluster zit welke Microsoft samen met de CIA en het Amerikaanse leger heeft ontwikkeld en waar je als doorsnee gebruiker niet inkomt. Deze cluster zou o.a. je computergedrag/programma's registreren. Het is toch wel griezelig dat Amerika denkt dat ze zich alles mogen en kunnen veroorloven onder het mom van ten gunste van "de strijd tegen het terrorisme". Het is net wat gamer0004 al schrijft, je hebt als computergebruiker geen keuze. Toch word de druk op Microsoft al groter. Het bedrijf zou andere computerprogramma ontwikkelaars te weinig kans geven. Geen eerlijke concurrentie dus.
gamer0004 schreef: Als je zou kunnen gamen op Mac of Linux dan was ik al lang over...
Ik verdiep mij niet zo in computerspellen maar zijn deze spellen er niet voor Mac of Linux dan?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Anti-virus programma

Bericht door gamer0004 »

Wat betreft Vista en beveiliging: scans door MS zijn mogelijk (in XP bij een bepaalde update ook trouwens) en er waren plannen voor scans om te kijken of je geen illegale dingen brandt. Ik weet niet of die laatste het uiteindelijk heeft gehaald.

Wat betreft MAC games: ze zijn er wel, alle EA games worden naar MAC overgezet maar dat is toch rotzooi over het algemeen. Verder zijn er nog wat spellen als World of Warcraft en ik geloof ook Warcraft III en Deus Ex ook (ik ben fan van dat spel dus vandaar dat ik het daarvan weet).
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Anti-virus programma

Bericht door Nuts44 »

Haplo schreef:Avast antivirus.
http://www.avast.nl
De home versie is gratis en beter als Norton.
Nadat norton was verlopen avast geinstalleerd.
Die haalde er gelijk al een trojan horse uit die norton nooit had gezien.
Panda antivirus is ook niet slecht.

Hoi Haplo,

Bedankt voor de tip, Ik gebruik nu sinds een paar dagen ook Avast en ben er zeer tevrede mee _/-\o_

Roy
Plaats reactie