Fotoshoot Militair Hospitaal

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Simon Damme
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2008, 15:13

Fotoshoot Militair Hospitaal

Bericht door Simon Damme »

Geachte verzamelaars,

Ik ben een student aan de fotografie-opleiding van Kunstakademie St.Joost te Breda.
Voor een fotoshoot in een voormalig militair hospitaal in bergen op zoom ben ik opzoek naar kleding uit de WW2 tijd. Hierbij wil ik graag een beroep doen op jullie als verzamelaars en fanatiekelingen. Zijn er dus mensen die het leuk lijkt om wat van hun collectie beschikbaar te stellen? De bedoeling is dat het voor een dag, met de grootst mogelijke zorg, gebruikt kan worden. De foto's stel ik daarna beschikbaar voor jullie site/forum!

Naar het volgende ben ik opzoek:

- een compleet Nederlands WW2 outfit (jas, broek, helm en meer mocht iemand dat hebben)
OF
- een compleet Geallieerd WW2 outfit (jas, broek, helm en meer mocht iemand dat hebben)
- verder elke vorm van hospitaalkleding van rond die periode. (ik laat dit aan jullie want is denk ik een lastige)
- elke vorm van verdere accessoires die bij kan dragen aan een ziekenhuisomgeving.

Ik woon zelf in de buurt van bergen op zoom en alles wat redelijk in de buurt ligt kan ik ophalen. Dus iemand uit die buurt die zoiets leuk lijkt?
Om mensen gerust te stellen kan ik een borg achterlaten of iets anders in overleg.


Kom maar op met suggesties
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Fotoshoot Militair Hospitaal

Bericht door iknowdintoo »

Ik denk dat je toch een beetje specifieker moet zijn.
Met Geallieerd kan je Amerikaans, Brits, en Gemenebest bedoelen, en vast nog wel wat anderen (ik neem aan dat de Russen afvallen :P ).