hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door asjemenou »

Tot aan september 1991 was er in het westen niet precies bekend of wat er nu uiteindelijk met Hitler was gebeurd. Men wist dat hij zelfmoord had gepleegd en dat zijn lijk hoogstwaarschijnlijk was verbrand en dat was dan ook wat men er van wist. In september 1991 gingen de archieven van de Russische KGB open. Zo ook het KGB archief in de kelders van het legermuseum in Moskou.
In één van deze archiefkasten bleek zich de persoonlijke Hitler verzameling van Stalin te bevinden. Hoewel Stalin Hitler als aartsvijand had beschouwd in WOII was deze toch een groot bewonderaar van de Führer. Na de verovering van Berlijn liet hij de NKVD/Smersh op zoek gaan naar Hitler. Uiteindelijk vonden deze dan ook het verkoolde lijk van Hitler. Naast het lijk van Hitler werden er door de NKVD/Smersh ook persoonlijke bezittingen van Hitler gevonden. Deze bezittingen werden op bevel van Stalin naar Moskou overgebracht. Stalin heeft deze voormalige bezittingen tot aan zijn dood toe in zijn bezit gehouden. Na zijn dood in 1953 zijn Hitlers bezittingen in de KGB archieven van het legermuseum in Moskou terecht gekomen. Hier verdwenen ze in kasten waarvan de sleutels zo goed als weggegooid werden. De Hitler verzameling is nooit in het openbaar tentoongesteld en alleen de curators van het legermuseum wisten wat er zich in de kasten bevond. Tot aan september 1991 toen de archieven geopend werden. Naast de onderkaak en schedelfragmenten bleek de verzameling o.a. te bestaan uit jassen, een wandelstok, schoenen, een viool en het schetsboek van de Führer.
De kaak van Hitler is niet bewaard gebleven om er in de toekomst mee te kunnen gaan klonen. Het is na de identificatie slechts bewaard omdat Stalin het zo wilde. Deze kon het slecht accepteren dat Hitler niet levend in zijn handen was gevallen.
Wat de overige stoffelijke resten van Hitler betreft deze zijn in het diepste geheim op last van Sovjetleider Breznjev in 1970 verbrand en uitgestrooid (operatie Mythe). Men wilde de stoffelijke resten niet begraven omdat men bang was dat het graf uit zou groeien tot een bedevaartsoord voor nazi’s.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
wimpie

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door wimpie »

Waar ik eigenlijk verbaast over ben,dat de duitsers hitler`s (verkoolde) lijk niet hebben opgeblazen zodat niemand ooit zijn restanten kon indenticiveren.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door asjemenou »

wimpie schreef:Waar ik eigenlijk verbaast over ben,dat de duitsers hitler`s (verkoolde) lijk niet hebben opgeblazen zodat niemand ooit zijn restanten kon indenticiveren.
Zover ik weet was het Hitlers wil dat na zijn dood, zijn stoffelijke overschot zou worden verbrand. Waarschijnlijk er op vertrouwend dat zijn verbrande lijk niet meer te identificeren zou zijn. Hitler vreesde namelijk dat als zijn ongeschonden stoffelijke overschot in de handen van de Sovjets zou vallen hij dan hetzelfde lot zou ondergaan als Lenin. Zijn stoffelijke overschot zou geprepareerd worden en tentoon worden gesteld aan de Sovjet bevolking. Daarom zijn wens om na zijn zelfmoord te worden verbrand. Dat het stoffelijke overschot van Hitler toch geïdentificeerd kon worden komt omdat het slechts verminkt was en niet geheel verbrand. Zijn lijk is namelijk overgoten met benzine en benzine heeft een te lage verbrandingstemperatuur om een menselijk lichaam volledig te kunnen verbranden. In ieder geval was zijn lijk te verminkt om te kunnen worden tentoongesteld. De kaak van Hitler (en dus ook zijn gebit) is dus door de te lage verbrandingstemperatuur niet verbrand. Zo kon het lijk van Hitler doormiddel van het gebit door zijn lijftandarts worden geïdentificeerd.
Wat het opblazen van zijn lijk betreft, ik denk dat dit zijn lijfwachten die opdracht hadden om zijn lijk te verbranden net iets te ver ging. Achteraf hebben de Sovjets nog tot 1970 met het stoffelijke overschot (botten?!) van Hitler gezeuld voordat het uiteindelijk totaal werd verbrand en uitgestrooid.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Gast »

asjemenou schreef: Zijn lijk is namelijk overgoten met benzine en benzine heeft een te lage verbrandingstemperatuur om een menselijk lichaam volledig te kunnen verbranden. In ieder geval was zijn lijk te verminkt om te kunnen worden tentoongesteld.
Ik denk dat zijn verbranding m.b.v. benzine inderdaad was bedoeld om het zodanig te verminken dat tentoonstelling niet mogelijk was. De lijfwachten van Hitler wisten denk ik echt wel dat hij niet volledig zou verbranden. Want als het doel was dat Hitler 'van de aardbodem moest verwijnen' zouden ze wel andere methoden hebben gebruikt.
Gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Gast »

asjemenou schreef:De kaak van Hitler is niet bewaard gebleven om er in de toekomst mee te kunnen gaan klonen. Het is na de identificatie slechts bewaard omdat Stalin het zo wilde. Deze kon het slecht accepteren dat Hitler niet levend in zijn handen was gevallen.
Daarnaast is de kaak bewaard zodat de Russen altijd konden aantonen dat Hitler werkelijk dood was en niet ergens in een ver land nog (zoals veel nazi's) zijn laatste dagen zou slijten. Hierdoor wisten de Russen zeker dat er geen discussie kon onstaan over de 'toestand' van Hitler.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Sgt. Gallée »

Beide reacties waren van mij. Ik was alleen vergeten in te loggen. :)
asjemenou schreef: Zijn lijk is namelijk overgoten met benzine en benzine heeft een te lage verbrandingstemperatuur om een menselijk lichaam volledig te kunnen verbranden. In ieder geval was zijn lijk te verminkt om te kunnen worden tentoongesteld.
Ik denk dat zijn verbranding m.b.v. benzine inderdaad was bedoeld om het zodanig te verminken dat tentoonstelling niet mogelijk was. De lijfwachten van Hitler wisten denk ik echt wel dat hij niet volledig zou verbranden. Want als het doel was dat Hitler 'van de aardbodem moest verwijnen' zouden ze wel andere methoden hebben gebruikt.


asjemenou schreef:De kaak van Hitler is niet bewaard gebleven om er in de toekomst mee te kunnen gaan klonen. Het is na de identificatie slechts bewaard omdat Stalin het zo wilde. Deze kon het slecht accepteren dat Hitler niet levend in zijn handen was gevallen.
Daarnaast is de kaak bewaard zodat de Russen altijd konden aantonen dat Hitler werkelijk dood was en niet ergens in een ver land nog (zoals veel nazi's) zijn laatste dagen zou slijten. Hierdoor wisten de Russen zeker dat er geen discussie kon onstaan over de 'toestand' van Hitler.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
gassie die hit ler

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door gassie die hit ler »

WTF is leef nog hoor...
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Metal-Arvak »

gassie die hit ler schreef:WTF is leef nog hoor...
Als dit een grap moet zijn is het denk ik verkeerd geschreven, moet het niet: "W** ik leef nog hoor..." zijn?
Jammer dat nog steeds mensen zijn die zo lollig proberen te zijn......
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door iknowdintoo »

Deze 'lolbroek' is nog debieler dan de BoB-'fans'...
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Metal-Arvak »

iknowdintoo schreef:Deze 'lolbroek' is nog debieler dan de BoB-'fans'...
Die snap ik niet, kan je hem uitleggen??
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door iknowdintoo »

Welk deel snap je niet?
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door LoD »

De Sovjets wilden er geen bedevaartsoord voor neo's van maken. Communisme en Fascisme verdragen zich over het algemeen niet zo goed met elkaar :wink: .
Gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Gast »

met neuken
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door coco »

Gast schreef:met neuken
Hallo ik ben 9 hoor net dit woord en ga dit overal zeggen.....
Kom op dit is een Serieus forum........

Zover ik weet heeft hitler eerst gif ingenomen en drna zichzelf dood geschoten.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie