KM ring vraagje.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

KM ring vraagje.

Bericht door 107 »

Heb in mijn collectie een ring met het flotten abzeichen. Op WAF konden ze eigenlijk niet bevestigen of het echt of repro was, maar iemand kwam wel met een interessant verhaal. Eerst even een foto van de ring.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens het verhaal van een van de leden op WAF had hij een soortgelijk iets gezien dat kennelijk afkomstig was van ex-krijgsgevangenen die in Canada werden vastgehouden. Het verhaal was dat het hun niet toegestaan was om hun onderscheidingen te dragen maar ze mochten wel persoonlijke juwelen hebben. Deze lijkt te zijn gemaakt van een zogenaamde stickpin.

Heeft iemand meer informatie of dit inderdaad het geval was? Alle info is welkom.

Mvg,

107.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: KM ring vraagje.

Bericht door JimK »

Het verhaal van Canada zegt mij niks,
Maar om de originaliteit te garanderen is heel moeilijk.
In het oosten kunnen ze hele mooie dingen maken. Ook konden ze vlak na de oorlog zoiets maken voor de liefhebben en dan krijgt het ook een natuurlijke patina. Wel werd er in de oorlog van alles gemaakt, bij juweliers etc. Daar waren natuurlijk geen voorschriften voor en dan kun je erg moeilijk refereren.

Persoonlijk lijkt de ring mij wel oud. Hij straalt wel uit alsof die gedragen is. En er is een merkje aanwezig (zilver?).
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

Re: KM ring vraagje.

Bericht door 107 »

Dacht zelf eerst aan brons o.i.d. Maar heb er eens met een loep naar gekeken en, hoewel heel moeilijk te zien, lijkt het idd dat er een 800 merkje in staat. Maar de ring is behoorlijk grof gemaakt. Het lijkt mij daarom niet echt of dit door een officiële juwelier in elkaar is gezet.

Ik zal eens aangaande het merkje om een second opinion vragen van mijn buurman (is ook verzamelaar).
Plaats reactie