Geesten.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Geloof je in geesten

Ja,omdat:
6
29%
Nee,omdat:
7
33%
Ik weet het niet,omdat:
8
38%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Geesten.

Bericht door Martijn95 »

Hallo, ik had even een vraagje... Geloven jullie in geesten???? Ikzelf weet het niet, ik geloof het pas als ik er een gezien heb ;)

Greetz,

COD
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Geesten.

Bericht door iknowdintoo »

Nee, omdat ik in niks geloof. Geen reincarnatie, geen hemel, geen hel, geen schimmenvuur, geen ronddolende geesten, niks.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Geesten.

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:Nee, omdat ik in niks geloof. Geen reincarnatie, geen hemel, geen hel, geen schimmenvuur, geen ronddolende geesten, niks.
als je niets geloof, geloof je ook namelijk in niets.
Maar denk je nou echt dat er na dit leven niets is? dat je hier komt om beetje rond te wandelen en oud te worden en dan te sterven?
Ik ben hier niet om het evangelie te verkondigen ofzo maar tis een beetje zwart wit om te zeggen dit is het meer is er niet.

mvg,

Coco

Ikzelf weet niet wat ik moet denken van geesten enzo, niet teveel meebemoeien mij te ingewikkeld :+ :P
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Geesten.

Bericht door iknowdintoo »

Ik denk dat mensen graag geloven in een vorm van leven na de dood, omdat ze bang zijn om ophouden te denken enz.
Door te geloven in een leven na de dood gebeurt dit niet, en door te geloven in dingen als de hemel is het vraagstuk of je dood gaat in je volgende leven ook verholpen.
En ik zie het punt van reincarnatie niet echt. Je ziel komt in een andere levensvorm, maar je herinnert je niets van je vorige leven.
En wat te doen met de tijd tussen overlijden en reincarneren?
Zo kan ik wel doorgaan, maar dat doe ik niet omdat ik nu iets nuttigers ga doen met de tijd die ik nog over heb (+/- 80 jaar).
Ach, wie hou ik voor de gek. Ik ga gewoon meer nutteloze posts bedenken in een in een poging diep en filosofisch over te komen :) .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Geesten.

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:Ik denk dat mensen graag geloven in een vorm van leven na de dood, omdat ze bang zijn om ophouden te denken enz.
Door te geloven in een leven na de dood gebeurt dit niet, en door te geloven in dingen als de hemel is het vraagstuk of je dood gaat in je volgende leven ook verholpen.
En ik zie het punt van reincarnatie niet echt. Je ziel komt in een andere levensvorm, maar je herinnert je niets van je vorige leven.
En wat te doen met de tijd tussen overlijden en reincarneren?
Zo kan ik wel doorgaan, maar dat doe ik niet omdat ik nu iets nuttigers ga doen met de tijd die ik nog over heb (+/- 80 jaar).
Ach, wie hou ik voor de gek. Ik ga gewoon meer nutteloze posts bedenken in een in een poging diep en filosofisch over te komen :) .
als je het daar over mij hebt zie je het verkeerd

en er is ook reincarnatie dat je trug komt als mens hoor..dat zou nog best kunnen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Geesten.

Bericht door iknowdintoo »

Ik heb het over mezelf.
coco schreef:er is ook reincarnatie dat je trug komt als mens hoor
iknowdintoo schreef:En ik zie het punt van reincarnatie niet echt. Je ziel komt in een andere levensvorm, maar je herinnert je niets van je vorige leven.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Geesten.

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:Ik heb het over mezelf.
coco schreef:er is ook reincarnatie dat je trug komt als mens hoor
iknowdintoo schreef:En ik zie het punt van reincarnatie niet echt. Je ziel komt in een andere levensvorm, maar je herinnert je niets van je vorige leven.
Ja oke sorry,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Re: Geesten.

Bericht door mannerheim »

Dat de mensen altijd zoeken naar iets na de dood, klopt als een bus. Dit komt dan ook vooral door angst.

Maar dat er iets is, is voor mij duidelijk. Ik ben zo een persoon die ook nooit in geesten en dergelijke geloofde. Het was mij (en is nog steeds zo) allemaal veel te wazig. Maar ik heb nu bepaalde dingen meegemaakt waarvan ik het toevalsgehalte ernstig betwijfel.

Van mij hoeven jullie er niet in te geloven. En ik begrijp best dat je dat niet doet zolang je nog niks hebt meegemaakt wat dat betreft.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Geesten.

Bericht door Charly1975 »

Ja ik geloof er in.
Omdat mijn vriendin ze ziet.
Ik geloof haar omdat ze een overleden vriend van mij kon zien en hem omschreef zonder dat ze 'm ooit, levend, had gezien. Het klopte tot en met de kleding die hij droeg en de plaats waar hij normaal stond en z'n gedrag.

Zelf zie ik ze niet...maar ik geloof wel dat ze er zijn.


Wel weer grappig.... meer stemmen dan reacties..... :? wordt toch om een motivatie gevraagd ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Geesten.

Bericht door gamer0004 »

Ik geloof er niet in. Het kan wetenschappelijk gezien niet, de "bewijzen" zijn vaak zo slecht dat ik er nog minder in ga geloven en ik heb ook geen behoefte aan een leven na de dood o.i.d. Als ik dood ben ben ik er gewoon niet meer. Ik denk niet meer, ik voel niets meer. Ik vind dat juist wel een geruststellende gedachte.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Geesten.

Bericht door iknowdintoo »

Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat ik het tegen die tijd ook wel gezien heb op de wereld.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Geesten.

Bericht door coco »

gamer0004 schreef:Ik geloof er niet in. Het kan wetenschappelijk gezien niet, de "bewijzen" zijn vaak zo slecht dat ik er nog minder in ga geloven en ik heb ook geen behoefte aan een leven na de dood o.i.d. Als ik dood ben ben ik er gewoon niet meer. Ik denk niet meer, ik voel niets meer. Ik vind dat juist wel een geruststellende gedachte.
oke, no reason on the planet dude :wink: GL
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Geesten.

Bericht door Martijn95 »

Mss hebben ze wel re-enactment met echte duitse/amerikaanse soldaten in de hemel/hell :P:P

Nah, Joking.

Greetz,

COD
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Geesten.

Bericht door Peter »

Ik weet niet of ze bestaan of niet, ik heb slechts 5 zintuigen. Atomen zie ik ook niet maar ze zijn er wel, dus waarom geesten dan niet?
Daar is 'ie weer!
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Geesten.

Bericht door micky »

Ik vind het moeilijk iets te geloven zonder dat ik het zie of bewijs heb :)
Toch geloof ik dat er iets van een link is tussen De Hemel en ons en wat daar tussen in zit.
Ik zie of voel ze niet maar ik denk toch dat er wel iets zit maar goed eigenlijk hoef ik ze ook niet te zien :zapped:
Plaats reactie