Duits uniform.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
DBloc
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Duits uniform.

Bericht door DBloc »

600 tot 1000 euro voor een replica? of bedoel je echt?
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Duits uniform.

Bericht door Sturmkreuz »

Wat denk je zelf :oops:

Echt natuurlijk ..
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Duits uniform.

Bericht door Sander89 »

DBloc schreef:Ik wil geen echte maar een replica.
Daarom ook deze zin.

Antwoord op je vraag: 110 euro
Gebruikersavatar
DBloc
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Duits uniform.

Bericht door DBloc »

jah ik denk zoiezo dat ik wel voor replica ga, want het geld groeit me niet op de rug ;)
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
winters
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2006, 15:23

Re: Duits uniform.

Bericht door winters »

Hey Jongen,

Luister eens goed. Elke ervaren verzamelaar zal je aanraden door te sparen tot je een orgineel kan kopen.
Ik spreek uit ervaring: ik wilde eerst zelf ook een replica kopen. Maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Maar het belangrijkste is dat je eerst kenis verwerft. Koop bijvoorbeeld voor die 100 boeken. Of spaar even een koop een mooie overjas van €250,- euro. :wink:

mvg gerben
quote Dick Winters
'Opa, was u in de oorlog een held?'
'Opa zei: Nee.'
'Maar ik diende wel in een compagnie van helden.'
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Duits uniform.

Bericht door Von Brand »

winters schreef:Hey Jongen,

Luister eens goed. Elke ervaren verzamelaar zal je aanraden door te sparen tot je een orgineel kan kopen.
Ik spreek uit ervaring: ik wilde eerst zelf ook een replica kopen. Maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Maar het belangrijkste is dat je eerst kenis verwerft. Koop bijvoorbeeld voor die 100 boeken. Of spaar even een koop een mooie overjas van €250,- euro. :wink:

mvg gerben
Goede wijze tip. Replica vind ik persoonlijk nog minder als niets waard, omdat het gewoon niets met wo2 te maken heeft vind ik.

Ga voor mooie orginele spullen ,geeft een veel beter gevoel :yes:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Duits uniform.

Bericht door WW2 Vetaran »

Ga voor een orgineel uniform want replica heeft niks met wo2 te maken en in mijn ogen 0,00 euro waard :)
Dus even sparen voor een orgineel :wink:
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits uniform.

Bericht door Rick de G. »

Nou, dat vind ik dan weer net iets té, het heeft zeker wel wat te maken met WOII.
Films, re-enactment, gemeentemusea die geen orgineel materiaal tentoon willen stellen etc. etc.

Maar inderdaad, als verzamelobjecten zijn ze verder niets waard.
Laatst gewijzigd door Rick de G. op 27 jun 2008, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duits uniform.

Bericht door S1991 »

Ik geef alle personen hier boven gelijk.
Maar dan moet ik wel dit nog zeggen.
Zoals ik verzamel o.a. Airborne 101st Airborne Division, en als je een originele M-1943 trouser met verstevigde broekzakken wilt kopen en als je ze vind betaal je wel al gauw 3000 euro. Daar ga ik zoals ik zelf niet echt het geld aan uitgeven, want 1. Ze zijn al zeldzaam en nauwelijks te vinden, 2. Ze zijn zeer duur, en 3. Je hebt tegenwoordig al zeer goede na gemaakte broeken voro die M-43 broek.
Dus dan zou ik zeggen, voor die dingen wat echt te duur zijn en nauwelijks te verkrijgen zijn zou ik voor een namaak gaan.
En alleen namaak voor als je re-enactment gaat doen.
Maar als je als verzamelaar wilt gaan beginnen, begin met originele spullen, want die worden nog echt veel geld waard, alles wordt duurder en zeldzamer en vaak ook nog hoge vraag.
Maar inderdaad zo'n nagemaakt Duits uniform kun je al hebben compleet voor rond de €200.
Niet echt duur maar voor die €200 kun je heeeeel veel originele Duits militaria kopen, wel klein spul maar wel origineel.
Grtz omgitsme
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits uniform.

Bericht door Rick de G. »

omgitsme schreef:Maar inderdaad zo'n nagemaakt Duits uniform kun je al hebben compleet voor rond de €200.
Niet echt duur maar voor die €200 kun je heeeeel veel originele Duits militaria kopen, wel klein spul maar wel origineel.
Grtz omgitsme
Klopt, maar dan hebben we het enkel over de broek en het tuniek, de rest komt er dan nog bij.
Grenadier Markus Schenk
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Duits uniform.

Bericht door WW2 Vetaran »

omgitsme schreef:Ik geef alle personen hier boven gelijk.
Maar dan moet ik wel dit nog zeggen.
Zoals ik verzamel o.a. Airborne 101st Airborne Division, en als je een originele M-1943 trouser met verstevigde broekzakken wilt kopen en als je ze vind betaal je wel al gauw 3000 euro. Daar ga ik zoals ik zelf niet echt het geld aan uitgeven, want 1. Ze zijn al zeldzaam en nauwelijks te vinden, 2. Ze zijn zeer duur, en 3. Je hebt tegenwoordig al zeer goede na gemaakte broeken voro die M-43 broek.
Dus dan zou ik zeggen, voor die dingen wat echt te duur zijn en nauwelijks te verkrijgen zijn zou ik voor een namaak gaan.
En alleen namaak voor als je re-enactment gaat doen.
Maar als je als verzamelaar wilt gaan beginnen, begin met originele spullen, want die worden nog echt veel geld waard, alles wordt duurder en zeldzamer en vaak ook nog hoge vraag.
Maar inderdaad zo'n nagemaakt Duits uniform kun je al hebben compleet voor rond de €200.
Niet echt duur maar voor die €200 kun je heeeeel veel originele Duits militaria kopen, wel klein spul maar wel origineel.
Grtz omgitsme
Klopt inderdaad.
En je kan het altijd nog zien als een goede investering, minder waard zal het nooit worden wel meer :)
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Duits uniform.

Bericht door WW2 Vetaran »

Rick de G. schreef:Nou, dat vind ik dan weer net iets té, het heeft zeker wel wat te maken met WOII.
Films, re-enactment, gemeentemusea die geen orgineel materiaal tentoon willen stellen etc. etc.

Maar inderdaad, als verzamelobjecten zijn ze verder niets waard.

Voor films kan ik het begrijpen want je gaat nie eerst even een kapitaal neerleggen voor wat kleding wat daarna niet meer wordt gebruikt.
Als verzamelobject zou ik nooit voor repro gaan.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duits uniform.

Bericht door S1991 »

WW2 Vetaran schreef:
omgitsme schreef:Ik geef alle personen hier boven gelijk.
Maar dan moet ik wel dit nog zeggen.
Zoals ik verzamel o.a. Airborne 101st Airborne Division, en als je een originele M-1943 trouser met verstevigde broekzakken wilt kopen en als je ze vind betaal je wel al gauw 3000 euro. Daar ga ik zoals ik zelf niet echt het geld aan uitgeven, want 1. Ze zijn al zeldzaam en nauwelijks te vinden, 2. Ze zijn zeer duur, en 3. Je hebt tegenwoordig al zeer goede na gemaakte broeken voro die M-43 broek.
Dus dan zou ik zeggen, voor die dingen wat echt te duur zijn en nauwelijks te verkrijgen zijn zou ik voor een namaak gaan.
En alleen namaak voor als je re-enactment gaat doen.
Maar als je als verzamelaar wilt gaan beginnen, begin met originele spullen, want die worden nog echt veel geld waard, alles wordt duurder en zeldzamer en vaak ook nog hoge vraag.
Maar inderdaad zo'n nagemaakt Duits uniform kun je al hebben compleet voor rond de €200.
Niet echt duur maar voor die €200 kun je heeeeel veel originele Duits militaria kopen, wel klein spul maar wel origineel.
Grtz omgitsme
Klopt inderdaad.
En je kan het altijd nog zien als een goede investering, minder waard zal het nooit worden wel meer :)
Ja inderdaad.
Kijk maar naar de BoB gekte..
Heb je een originele helm voor BoB uitkwam gekocht met de paintings voor €100 en nu gaan ze weg voor €3500 ik zou zeggen zeeeer fijne investering ^^
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
DBloc
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Duits uniform.

Bericht door DBloc »

najah ik moet nog maar even zien wat ik ga doen. Voor mij is het wel een beetje moeilijk want aan de ene kant denk ik;

ik wil een uitrusting van de axis, maar aan de andere kant wil ik een uitrusting van 101st paratroopers.
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles”
No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Duits uniform.

Bericht door Samuel. »

DBloc schreef:najah ik moet nog maar even zien wat ik ga doen. Voor mij is het wel een beetje moeilijk want aan de ene kant denk ik;

ik wil een uitrusting van de axis, maar aan de andere kant wil ik een uitrusting van 101st paratroopers.
101st doen al zoveel mensen :wink:
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Plaats reactie