Wat is het waard?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Roy
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2003, 16:20
Locatie: Almere

Wat is het waard?

Bericht door Roy »

Ik heb hier nu een paar spulletjes, en ik wil wel is weten wat het waard is.
Heb al op internet naar gelijkwaardige dingen gezocht, maar de prijzen varieren heel veel, kan iemand mij vertellen wat er dan zoveel verschil maakt?

http://members.chello.nl/m.dijkshoorn1/beurteilung.jpg
http://members.chello.nl/m.dijkshoorn1/remembrance.jpg
http://members.chello.nl/m.dijkshoorn1/remembrance2.jpg
http://members.chello.nl/m.dijkshoorn1/ ... ebogen.jpg
http://members.chello.nl/m.dijkshoorn1/ ... bogen2.jpg
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

bidprentjes rond de 3 tot 7 euro meestal,

De documenten weet ik niet, de eerste link werkt niet!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Roel R. schreef:bidprentjes rond de 3 tot 7 euro meestal,

De documenten weet ik niet, de eerste link werkt niet!
Ooh da wou ik net zeggen :|
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Roy
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2003, 16:20
Locatie: Almere

Bericht door Roy »

Eerste link werkt nu ook:)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Wat zijn nr. 1 en de laatste 2 eigenlijk? Ze lijken wel op lidmaatschapsbewijzen voor de NSDAP en de SA.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

staat op wat het is hoor ;)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Een Fuhrerfragebogen dan? :?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Roy
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2003, 16:20
Locatie: Almere

Bericht door Roy »

Voor zover ik het begrijp, heeft die gast een soort opleiding voor fuhrer gevolgt ;), en dit is zeg maar zijn rapport, en een soort deelname formulier.Het is in ieder geval wel SA ja. Waar staat de SA precies voor? Kan iemand mij dat vertellen?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

SturmAbteilung
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

S.A. betekend Sturm Abteilung
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Roel was me net voor :wink:
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Roy
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 dec 2003, 16:20
Locatie: Almere

Bericht door Roy »

Oke bedankt, klopt deze info daar over een beetje?

Hitler laat door generaal Student een plan uitwerken waarbij deze uit moet gaan van een aanval op het fort met behulp van zweefvliegtuigen en gebruik makend van - op dat moment- nieuwe en sensationele explosieven met een holle lading. De actie zal plaatsvinden vijf minuten voor de massale aanval op Nederland en België. Codenaam: Granit. De bruggen bij Vroenhoven, Veldwezelt en Kanne zullen ook aangevallen worden door para's in zweefvliegtuigen, onder de deknamen Beton, Stahl en Eisen. Om deze operatie uit te voeren wordt de ‘Sturmabteilung' gevormd. In deze ‘Sturmabteilung' bevindt zich een genie-eenheid die de verantwoording over operatie Granit krijgt. Deze eenheid, bestaande uit veteranen van de Polen- en Noorwegencampagne krijgt in het grootste geheim een opleiding in Hildesheim. Samen met de genisten krijgen de beste zweefvliegpiloten die Duitsland dan rijk is een opleiding om na de landing genietaken uit te kunnen voeren. De eenheid bestaat uit 11 teams, zo'n zeven a acht man sterk. Elk team krijgt een afzonderlijke kazemat toegewezen. De piloten moet de toestellen 20 meter van de kazemat tot stilstand brengen waarna uitschakeling moet volgen. Elk team moet ‘zijn' kazemat tot in details kennen en daarnaast ook de opdracht van de andere teams. Bij de planning van de oefeningen en het maken van schaalmodellen van het fort gebruiken de Duitsers alle gegevens die maar te krijgen zijn. Zo levert zelfs de afbeelding van het fort op een Belgische postzegel belangrijke informatie op. De groep oefent veelvuldig met de uit twee delen bestaande, 50 kilo zware holle lading. Deze moet op het doel gemonteerd en ontstoken worden. De groep oefent in Tsjecho-Slowakije op de moderne bunkers van de Benes-linie die onbeschadigd in Duitse handen is gevallen. Ook in Polen oefenen de mannen, op vestingwerken in de buurt van Legnica. Tijdens deze oefeningen mag - uit geheimhoudingsoverwegingen- de holle lading niet op de fortificaties tot explosie worden gebracht. Het spectaculaire effect zou bekend kunnen worden. De geheimhouding is extreen. De deelnemers moeten alle rangonderscheidingen en decoraties verwijderen. Niemand kent de naam van het fort dat ze zullen aanvallen. Weekend- of uitgaansverlof is verboden, net als het spreken met militairen van andere onderdelen. Twee militairen worden wegens loslippigheid ter door veroordeeld. Na de geslaagde operatie krijgen ze overigens gratie. Al deze maatregelen hebben ertoe bijgedragen dat het plan voor de aanval op Fort Eben-Emael tot een van de best bewaarde geheimen van de Tweede Wereldoorlog behoort.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Voor zover ik weet klopt dit allemaal wel,ben 2 weken geleden nog in fort-eben-emeal geweest.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De sturmabteilung waar hierover gesproken wordt is niet dé SA. In dit geval gaat het gewoon over een stootgroep binnen een gevechtsoperatie.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

id, we hebben het hier over de sa, de bruinhemden van ernst rohm
Plaats reactie