Verzameling van Omgitsme ;)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door kenny rigaux »

omgitsme schreef:Asjemenou hartelijk dank voor je reactie en je toelichtigen.
Dennisb jij ook bedankt voor de website.
Jeroen, Sobel en Dennisb, ik weet wel degelijk wat ik wil verzamelen.
Wat ik dus verzamel is US voornamelijk maar een klein beetje Russisch mag er toch ook gerust bij of niet?
Zo zijn er ook andere verzamelaars die vooral Duits verzamelen en misschien nog een beetje Brits of US erbij hebben. Wat betreft de repro dingen, tja daar ga ik maar niet weer op in anders krijg je weer zo'n kl*te discussie als een paar pagina's terug wat ik vind en wat jullie vinden.
Zoals ook toen al gezegt ik weet dat repro kopen gewoon geld verkloten is. Die garand belt, buckle boots en M-43 trousers zijn inderdaad repro en ook de helm op het moment. En zoals al vaker gezegt ik ga origineel kopen wat ik origineel vind zodoende dus ook de buckle boots, garand belt en helm. Maar wat betreft de helm voor de etalage pop, daar heb ik mij gewoon een KL helm gekocht en die op het hoofd gezet voor het moment dat ik een KL helm krijg die gekurkt is en de paintings heeft van 1st Battalion 506th PIR.
Dan is er nog de M-1943 broek met extra tassen, als de overcoat om de pop hangt zie je eigenlijk die extra tassen niet, dus ik ben aan het denken om er gewoon normale M-1943 broek voor te kopen die origineel is.
Voor de rest wil k jullie zeggen laat mij doen wat ik wil. Ik laat jullie toch ook allemaal met rust of niet?
Dit is hoe ik het in elkaar gezet heb, en ik verzamel voor mij, niet voor jullie. Want jullie hebben telkens commentaar op iedereen.
Niet dat jullie gewoon eens zeggen van oh hey dat ziet er leuk uit ! Ook al zit dat replica er tussen, het ziet toch leuk uit.
Dat vind ik zo jammer aan dit forum, jullie kraken echt iedereen af, maakt niks uit in welk opzicht.
Jullie moeten er ook rekening mee houden dat sommige gewoon niet het geld hebben om dat bepaald stuk origineel te kopen, dus dan gaan ze voor een nagemaakte of een na-oorlogse variant. Zelf vind ik dat helemaal geen probleem, wel als een replica er tussen hebben waarvan je gewoon gelijk ziet dat het splinternieuw is. Als het verouderd is en vies gemaakt enzo en het lijkt origineel dan heb ik er geen problemen mee.
Maar hier wil ik het bij laten en ja ik weet dat ik van jullie weer kritiek hier op krijg maar dat laat ik gewoon gaan.
Er zijn gelukkig toch wel nog een aantal andere forumleden hier die het bijna niks uitmaakt en totaal geen herrie over gaan maken als iemand wat na-oorlogs of replica in de collectie heeft zitten om dat ene stuk op te vullen totdat er het geld is om een origineel te kopen.

op een forum krijg jo zoizo reacties daar om plaats je eht er ook op. maar idd soms is het wel wat ver gezocht maar die mensen willen u ook aleen maar duidelijk maken wat zij er van denken. En nog iets silo maak er u nie druk in ;) vroeg of laat komt het wle in orde bij mij zit er ook rommel bij ja en? wat moet je anders doen met je laatste geld op een beurs koop je gewoon een repro dingetje en voila keer je met lege portemonee terug en gevulde zakken ;) zo denk ik er over. repro heeft idd geen historische waarde maar ik vind sommige styukken wel mooi. Ik bedoel ik wil graag een riddrkruis :P dat is bijna onbetaal baar origineel en zelf in het nationaal historisch lmuseum in berlijn ligt een repro das toch normaal dat sommige stukken in repro gekocht worden.

mvg kenny
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Edgar »

omgitsme schreef:
Edgar schreef:
Niet dat jullie gewoon eens zeggen van oh hey dat ziet er leuk uit !
Dat zeg ik alleen als ik het echt mooi vind en als er duidelijk te zien is dat diegene zich in het onderwerp verdiept heeft/met passie verzamelt.. Als je die reacties niet wilt horen moet je 't niet plaatsen, fora zijn er niet om alleen complimentjes te geven.
Nee zeg ik dat dan?
Ik zie alleen op de meeste topics dat de starters gewoon afgekraakt worden.
Dan plaats je je aanwinsten toch niet meer als je dat zo confronterend vind. ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Wat jij wilt gast..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

Op dit forum zitten heel veel oprechte mensen, mensen die andere helpen ect. kritiek kan je ook gebruiken als uitganspunt voor verbetering. Jammer dat je mijn opmerking niet echt hebt beantwoord, ik doel er mee op het feit dat je anderen iets ''kwalijk'' neemt wat je zelf ook hebt, ik vind dat je niet over andermans collectie met repro mag oordelen als je het zelf ook hebt, tevens is een KL hem met schildering ook nogsteeds niet origineel en waarom ga je dan niet voor een normale M1 helm swifelbail zonder kentekens e.d. dat zag je ook, hetzelfde met normale M43 broeken zonder aangenaaide zakken! Niet iedere para liep er meer rond ;). Zoals hierboven is kritiek maar je hebt er in mijn ogen wel wat aan, een forum waar enkel ''mooi, prachtig, super, keigaaf'' word gezegd is in mijn ogen niet bepaald informatief, kritiek daarintegen kan erg informatief zijn mits het reeel is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

sobel schreef:Op dit forum zitten heel veel oprechte mensen, mensen die andere helpen ect. kritiek kan je ook gebruiken als uitganspunt voor verbetering. Jammer dat je mijn opmerking niet echt hebt beantwoord, ik doel er mee op het feit dat je anderen iets ''kwalijk'' neemt wat je zelf ook hebt, ik vind dat je niet over andermans collectie met repro mag oordelen als je het zelf ook hebt, tevens is een KL hem met schildering ook nogsteeds niet origineel en waarom ga je dan niet voor een normale M1 helm swifelbail zonder kentekens e.d. dat zag je ook, hetzelfde met normale M43 broeken zonder aangenaaide zakken! Niet iedere para liep er meer rond ;). Zoals hierboven is kritiek maar je hebt er in mijn ogen wel wat aan, een forum waar enkel ''mooi, prachtig, super, keigaaf'' word gezegd is in mijn ogen niet bepaald informatief, kritiek daarintegen kan erg informatief zijn mits het reeel is.
Waarom zou ik een M1 helm swivelbail kopen voor een para als die kentekens erop hadden?
Wat betreft de M-43 broek wat ik heb dan zojuist uitgelegd??
Een forum waar alleen mooi en dergelijk wordt gezegt heb je inderdaad niet veel aan. Maar zoals hier telkens wordt gezegt van bleh repro hier repro daar, daar wordt ik gewoon ziek van. Niet iedereen heeft geld voor iets origineels?
Van veel mensen hier op dit forum leer ik ook weer dingen erbij zoals dankzij Asjemenou weet ik dat die helm waarvan ik dacht Sovjet was een Hongaarse M-50 helm is.
Maar het kritiek wat ik hier van sommige krijg vat ik niet echt op als "leerzaam"
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

kenny rigaux schreef:
wat moet je anders doen met je laatste geld op een beurs koop je gewoon een repro dingetje en voila keer je met lege portemonee terug en gevulde zakken ;) zo denk ik er over. repro heeft idd geen historische waarde maar ik vind sommige styukken wel mooi.
mvg kenny
Persoonlijk kom ik liever thuis zonder iets gekocht te hebben, dan dat ik repro ga kopen.
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Samuel. »

Niet als aanval bedoelt:
Maar de mensen hier verdiepen zich in de Tweede wereldoorlog en een repro is niet uit die tijd.
Een repro is van later. Dus verwacht niet dat als je er repro tussen hebt zitten dat ze zeggen ''o wat mooi!''
En iedereen wil parachutisten hebben nu band of brothers als film er is.
Niet dat het een mooie serie is maar daarvoor was het echt niet zo een rage.
Als het onbetaalbaar is, doe het dan niet. Ik zelf verzamel foto's en dat vind ik prima. Simpel, klein en toch uniek.
Iedereen vindt die uniformen prachtig maar nu heb ik er het geld, ruimte en kennis niet voor.
Maar al met al:
Toch een mooie collectie.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Edgar »

Niet als aanval bedoelt:
Maar de mensen hier verdiepen zich in de Tweede wereldoorlog en een repro is niet uit die tijd.
Een repro is van later. Dus verwacht niet dat als je er repro tussen hebt zitten dat ze zeggen ''o wat mooi!''
En iedereen wil parachutisten hebben nu band of brothers als film er is.
Niet dat het een mooie serie is maar daarvoor was het echt niet zo een rage.
Als het onbetaalbaar is, doe het dan niet. Ik zelf verzamel foto's en dat vind ik prima. Simpel, klein en toch uniek.
Iedereen vindt die uniformen prachtig maar nu heb ik er het geld, ruimte en kennis niet voor.
Precies, mooi verwoord! :yes:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

Edgar schreef:
Niet als aanval bedoelt:
Maar de mensen hier verdiepen zich in de Tweede wereldoorlog en een repro is niet uit die tijd.
Een repro is van later. Dus verwacht niet dat als je er repro tussen hebt zitten dat ze zeggen ''o wat mooi!''
En iedereen wil parachutisten hebben nu band of brothers als film er is.
Niet dat het een mooie serie is maar daarvoor was het echt niet zo een rage.
Als het onbetaalbaar is, doe het dan niet. Ik zelf verzamel foto's en dat vind ik prima. Simpel, klein en toch uniek.
Iedereen vindt die uniformen prachtig maar nu heb ik er het geld, ruimte en kennis niet voor.
Precies, mooi verwoord! :yes:
Woorden van een jonge maar verstandige verzamelaar, je moet geen dingen waar je geen verstand van hebt.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door dennisb »

Omgitsme, ik zeg dat niet om je af te kraken, het valt me alleen op dat wanneer hier beginnende verzamelaars komen die hun collectie laten zien, die dan Duits en bijv. US of Brits hebben, jij meteen zegt: "Weet je wel wat je verzamelt?" "Verzamel je zomaar van alles of echt een doel?" terwijl jij zelf ook van alles koopt. Daar doelde ik ook op. Het komt in mijn ogen dan richting die mensen zo minachtend over van, ik weet waar ik over praat.

En over dat US/Russisch, moet je zelf weten en natuurlijk kun je dat doen, ik veroordeel je er niet op.
De meeste die hun omgeving verzamelen verzamelen, Duits en Brits/US.

Wat me alleen opvalt is dat jij er nu iets Russisch bij verzamelt terwijl je er geen verstand van hebt. Verdiep je dan eerst in die materie voordat je er iets van koopt, of wil je zeggen dat je wist dat dit een Na-oorlogs Hongaarse helm is?(Ik denk dat je er van uit ging dat dit een Russische oorlogse helm was.)
Maar dat is enkel mijn mening.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

sobel schreef:Op dit forum zitten heel veel oprechte mensen, mensen die andere helpen ect. kritiek kan je ook gebruiken als uitganspunt voor verbetering. Jammer dat je mijn opmerking niet echt hebt beantwoord, ik doel er mee op het feit dat je anderen iets ''kwalijk'' neemt wat je zelf ook hebt, ik vind dat je niet over andermans collectie met repro mag oordelen als je het zelf ook hebt, tevens is een KL hem met schildering ook nogsteeds niet origineel en waarom ga je dan niet voor een normale M1 helm swifelbail zonder kentekens e.d. dat zag je ook, hetzelfde met normale M43 broeken zonder aangenaaide zakken! Niet iedere para liep er meer rond ;). Zoals hierboven is kritiek maar je hebt er in mijn ogen wel wat aan, een forum waar enkel ''mooi, prachtig, super, keigaaf'' word gezegd is in mijn ogen niet bepaald informatief, kritiek daarintegen kan erg informatief zijn mits het reeel is.
Waarom zou ik een M1 helm swivelbail kopen voor een para als die kentekens erop hadden?
En dat hadden ze allemaal?
Wat betreft de M-43 broek wat ik heb dan zojuist uitgelegd??
Daar heb je dus jou stugge houding, je zegt dat je een M43 gaat kopen omdat de zakken niet zichtbaar zijn, dus ben ik in de veronderstelling dat je nog niet weet dat para's ook kale M43 droegen, ik geef jou een top maar dat schijn je dus niet te accepteren.
Een forum waar alleen mooi en dergelijk wordt gezegt heb je inderdaad niet veel aan. Maar zoals hier telkens wordt gezegt van bleh repro hier repro daar, daar wordt ik gewoon ziek van. Niet iedereen heeft geld voor iets origineels?
zeg dat dan ook niet van een ander!!!

Van veel mensen hier op dit forum leer ik ook weer dingen erbij zoals dankzij Asjemenou weet ik dat die helm waarvan ik dacht Sovjet was een Hongaarse M-50 helm is.
Maar het kritiek wat ik hier van sommige krijg vat ik niet echt op als "leerzaam".
[/quote]

Niet iedereen is even sociaal met het geven van kritiek, maar dat ligt mischien ook aan je eigen opstelling, je hebt de laatste tijd best veel wild raakgekocht en ook regelmatig dingen zonder dat je wist of het origineel was.. dit is opzich geen ramp maar mensen hebben je best lang geprobeert aan te sporen tot het kopen van boeken, maar dat schijnt niet te gebeuren. Vind ik het niet vreemd dat mensen op gegeven moment denken van ''hij is te lui om boeken te kopen maar koopt wel replica of postwar, laat dan maar zitten.'' bekijk het ook een van de andere kant omgitsme..


Greets

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

sobel schreef: Mensen hebben je best lang geprobeert aan te sporen tot het kopen van boeken, maar dat schijnt niet te gebeuren. Vind ik het niet vreemd dat mensen op gegeven moment denken van ''hij is te lui om boeken te kopen maar koopt wel replica of postwar, laat dan maar zitten.'' bekijk het ook een van de andere kant omgitsme..

Greets

Sobel
Er wordt altijd aangeraden om boeken te kopen, maar naar mijn mening is dat niet altijd handig. Gaat er meer om dat je je verrijkt met kennis over het gebied van wat je spaart. Dit kan door veel te lezen op forums of toch de boeken.

Zelf heb ik geen boeken, dit ook omdat mijn verzamelrichting geen tekstboek richting is, maar een richting waar je veel kan combineren en er zeer veel zelf gemaakt of vermaakt werd door de mannen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

koen schreef:
sobel schreef: Mensen hebben je best lang geprobeert aan te sporen tot het kopen van boeken, maar dat schijnt niet te gebeuren. Vind ik het niet vreemd dat mensen op gegeven moment denken van ''hij is te lui om boeken te kopen maar koopt wel replica of postwar, laat dan maar zitten.'' bekijk het ook een van de andere kant omgitsme..

Greets

Sobel
Er wordt altijd aangeraden om boeken te kopen, maar naar mijn mening is dat niet altijd handig. Gaat er meer om dat je je verrijkt met kennis over het gebied van wat je spaart. Dit kan door veel te lezen op forums of toch de boeken.

Zelf heb ik geen boeken, dit ook omdat mijn verzamelrichting geen tekstboek richting is, maar een richting waar je veel kan combineren en er zeer veel zelf gemaakt of vermaakt werd door de mannen.

Je hebt gelijk, ik had het woord boeken ook moeten veranderen in 'referentiemateriaal' dat is immers ook digitaal te vinden, punt blijft natuurlijk het zelfde :) eerst zoeken dan pas vragen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Nou er zijn ook genoeg verzamelaars die zonder boeken doen.
Wat betreft de boeken zoals ik al tig keer heb gezegt die GI guide wou ik kopen bij bol, is het uitverkocht.
Kijk ik bij Wo2shop uitverkocht, kijk ik bij amazon is hij er nog maar heb geen creditcard, kijk ik bij armyparts4u is hij 58 euro excl. verzending en dat vind ik echt te duur voor een boek wat toch veel mensen zeggen dat het niet een goed boek is en ook bij andere winkels vind je hem voor 40 euro incl. verzending.
Maar goed kap nu maar met het bekritiseren van mij en wat IK ZELF vind verzameling.

Dennisb nee ik weet dat je het goed bedoeld, maar ik het zo de veronderstelling dat de helm Russisch was en ook een ander zei dat die ook al toch een redelijk lange tijd Russisch verzamelt.
Maar nog 10 euro lijkt me niet slecht voor de helm.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

omgitsme schreef:Nou er zijn ook genoeg verzamelaars die zonder boeken doen.
Wat betreft de boeken zoals ik al tig keer heb gezegt die GI guide wou ik kopen bij bol, is het uitverkocht.
Kijk ik bij Wo2shop uitverkocht, kijk ik bij amazon is hij er nog maar heb geen creditcard, kijk ik bij armyparts4u is hij 58 euro excl. verzending en dat vind ik echt te duur voor een boek wat toch veel mensen zeggen dat het niet een goed boek is en ook bij andere winkels vind je hem voor 40 euro incl. verzending.
Maar goed kap nu maar met het bekritiseren van mij en wat IK ZELF vind verzameling.

Dennisb nee ik weet dat je het goed bedoeld, maar ik het zo de veronderstelling dat de helm Russisch was en ook een ander zei dat die ook al toch een redelijk lange tijd Russisch verzamelt.
Maar nog 10 euro lijkt me niet slecht voor de helm.
Zo als al gezegd, gaat niet om het boeken hebben. Je kan honderde boeken hebben en nog niks weten, het gaat om de kennis die je tot je neemt, dit kan via boeken wat iedereen roept, maar ook via internet daar staat zeer veel. Als je maar zoekt.
Gesloten