Duitse Kijker iemand meer info?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
le perdreau
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2008, 16:39

Duitse Kijker iemand meer info?

Bericht door le perdreau »

Hoi iedereen,
heb dit gisteren in bezit gekregen maar vind niets terug van info..
Heeft iemand dit al eens gezien of meer info ?
Staat wel een adelaar ingestempeld.

Thx
Bijlagen
kijker1.jpg
kijker2.jpg
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Duitse Kijker iemand meer info?

Bericht door SiNiStEr »

Wat zie je precies als je er doorheen kijkt? Zie je enkel iets uitvergroot of zie je ook streepjes, getallen en/of een richtpunt?

En het is in ieder geval een mounted scope geweest, dus een kijker die geinstalleerd is op een kanon of een statuut o.i.d. Verder kunnen we dankzij de ingestanste Duitse adelaar ook zien dat het hier een Duitse militaire kijker betreft van na '35(is het type adelaar dat vanaf 1935 gebruikt is).

Te zien aan de kijker is dat het voorste deel van de kijker een heel andere patina heeft dan het deel erachter. Dit deel heeft waarschijnlijk uit een koepel o.i.d. gestoken. Het grijzige deel heeft zich daar binnenin bevonden en heeft dus niet van weersomstandigheden e.d. te leiden gehad. Het wittige deel is het deel waar de kijker waarschijnlijk vast heeft gezeten in de muur of in een ijzeren wand.

Mijn vermoeden is dat het hier om een kijker van Duits scheeps of kustgeschut gaat gezien de grote van de kijker maar hoop dat er mensen dit kunnen bevestigen en/of het type kijker herkennen.
Hoop je hier in ieder geval alvast wat mee geholpen te hebben. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
le perdreau
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2008, 16:39

Re: Duitse Kijker iemand meer info?

Bericht door le perdreau »

Hey enorm bedankt voor je reactie..
ik zie enkel een uitvergroting meer niet...

Nog iemand meer info?

THX
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse Kijker iemand meer info?

Bericht door JimK »

Volgens mij is het de helft, een doppelfernrohr bestaat normaal uit twee helften. waarvoor of wanneer weet ik niet precies. 15X is de vergroting.
Plaats reactie