Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Nekaf »

Oost-Europa.

Regisseur Paul Verhoeven werkt aan een nieuwe oorlogsfilm.
De Nederlander boekte eerder al internationaal succes met de film 'Zwartboek'.
De nieuwe film zal 'The Forgotten Soldier' heten en zich in Oost-Europa afspelen.

In het nieuwe project worden de memoires van Guy Sajer, pseudoniem voor Guy Mouminoux, verfilmd.
Deze Fransman, met een Duitse moeder en een Franse vader, ging in de Tweede Wereldoorlog op 16-jarige leeftijd bij de Wehrmacht.
Hij vocht als soldaat aan het Oostfront.
Sajer is nog in leven en zal betrokken worden bij de opnames voor de film.

Het script voor de nieuwe film word verzorgd door Michael Frost Beckner.
Beckner schreef eerder al de films 'Cutthroat Island' en 'Spy Games'.
Voor Verhoeven breekt een drukke tijd aan.
Hij is op dit moment ook bezig met het voorbereiden van de films 'Azazel' en 'The Thomas Crown Affair' die hij beide zal gaan regisseren.
De opnames voor 'The Forgotten Soldier' zullen waarschijnlijk volgend jaar plaatsvinden.

Bron : FOK.NL.
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Metal-Arvak »

Geweldig nieuws, het valt me op dat er eigelijk relatief weining oorlogsfilms van het Oostfront zijn net zo als over de Sovjet Soldaten daar kan ik me eigelijk helemaal geen film 1,2,3 herinneren van het Duitse Oostfront alleen ' stalingrad'.
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Samuel. »

Metal-Arvak schreef:Geweldig nieuws, het valt me op dat er eigelijk relatief weining oorlogsfilms van het Oostfront zijn net zo als over de Sovjet Soldaten daar kan ik me eigelijk helemaal geen film 1,2,3 herinneren van het Duitse Oostfront alleen ' stalingrad'.
Lijkt me een interssante film.
PS: Cross of Iron speelt zich ook af aan het oostfront
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_of_Iron
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Metal-Arvak »

Samuel. schreef:
Metal-Arvak schreef:Geweldig nieuws, het valt me op dat er eigelijk relatief weining oorlogsfilms van het Oostfront zijn net zo als over de Sovjet Soldaten daar kan ik me eigelijk helemaal geen film 1,2,3 herinneren van het Duitse Oostfront alleen ' stalingrad'.
Lijkt me een interssante film.
PS: Cross of Iron speelt zich ook af aan het oostfront
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_of_Iron
Is hij wel in Nederland verkrijgbaar? Ik kan hem niet vinden op Bol.com :(
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door JimK »

Elke wo2 film is natuurlijk welkom. Alleen ben ik niet echt fan van een Verhoeven. Vind zijn films meestal geen succes.

Aan het Oostfront heb je natuurlijk ook nog
Die Flucht
So weit die Fußen tragen
en nog wel een paar
Blitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:10

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Blitz »

Soldaat van Oranje vindt ik toch wel een van de beste oorlogfilms! Zwartboek daarintegen vondt ik zwaar tegen vallen! Ik ben benieuwd...
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Metal-Arvak »

Blitz schreef:Soldaat van Oranje vindt ik toch wel een van de beste oorlogfilms! Zwartboek daarintegen vondt ik zwaar tegen vallen! Ik ben benieuwd...
Soldaat van Oranje vond ik een prachtige film! :) en Zwartboek ook ooh die Cariceje toch :D :oops: :P
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Moengoman »

Blitz schreef:Soldaat van Oranje vindt ik toch wel een van de beste oorlogfilms! Zwartboek daarintegen vondt ik zwaar tegen vallen!
Ha, ik ben niet de enige. Maar Verhoeven's beste is veruit De vierde Man.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door 502 »

Metal-Arvak schreef:
Blitz schreef:Soldaat van Oranje vindt ik toch wel een van de beste oorlogfilms! Zwartboek daarintegen vondt ik zwaar tegen vallen! Ik ben benieuwd...
Soldaat van Oranje vond ik een prachtige film! :) en Zwartboek ook ooh die Cariceje toch :D :oops: :P
\m/_ Ckers goede films!

Ben erg benieuwd wat dit gaat worden. Maargoed dat ze rustig aan doen met het maken van oorlogsfilms, dan heb je wat leuks om naar uit te kijken.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Rick de G. »

mgschutze schreef:Elke wo2 film is natuurlijk welkom. Alleen ben ik niet echt fan van een Verhoeven. Vind zijn films meestal geen succes.
Ben ik het ook mee eens, Zwartboek was leuk om zo te kijken, maar verder was het niet echt interessant.
Same goes for Soldaat van Oranje, ik vond het (ook al is een deel op de waarheid gebaseerd) té.
Grenadier Markus Schenk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door jurgen »

enemy at the gates is ook nog een film aan het oostfront

Ik heb toevallig gisterenavond zwartboek gezien en ik vond het een verdomd goede film, ik zou zelfs durven zeggen dat het de beste WO2 film is die ik reeds gezien heb.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door Charly1975 »

jurgen schreef:Ik heb toevallig gisterenavond zwartboek gezien en ik vond het een verdomd goede film, ik zou zelfs durven zeggen dat het de beste WO2 film is die ik reeds gezien heb.
Ik heb zwartboek nog niet gezien, maar gezien het commentaar dat ik hier op het forum heb gezien over de historische incorrectheden heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin meer om 'm te zien.

Ik denk, zonder dat ik de film gezien heb, dat er toch echt wel betere films zijn over WOII

Der Untergang, Schindler's list, Saving Private Ryan, Stalingrad en Sands of Iwo Jima zijn denk ik een aantal die toch echt wel hoger zullen scoren.

Maar goed...sorry voor het off-topic gaan.

Ben benieuwd naar de film van de heer Verhoeven.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door jurgen »

ik heb svp, schindlers list, the pianist, iwo jima, etc. ook wel gezien, maar op één of andere manier vind ik dat deze film zeker niet moet onderdoen voor die anderen.

Historische incorrectheden houd ik me neit zo mee bezig, dan verkloot je het filmkijken helemaal vind ik.

Het verhaal is goed, veel wendingen en het is spannend.
Er worden vele talen gesproken, duits door de duitsers, nederlands onderling, engels als de canadezen komen, zoals het hoort in een goede film.

Weet je wat, ik laat schindlers list en the pianist net voorgaan, ok? :wink:
willie
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:27

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door willie »

zwartboek is meer een oorlogsroman met de duitsers als boeven en de verzetsmensen<helden> waarmee wij ons het liefste identificeren. soldaat van oranje gaat natuurlijk over een stukje vaderlandse verszetsgeschiedenis die leidse studenten in die tijd uit avontuurlijke en vaderlandslievende overwegingen weergeeft.
de beste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien is stalinggrad in de duitse uitvoering. gemaakt door duitsers,met adviezen van duitsers die in het 6e leger onder von paulus hebben gediend en het allemaal echt hebben ondervonden. ongelofelijke lijdensweg van de duitsers in rusland die het einde van de oorlog inluidde.
verder is een brug te ver toch ook wel een hele leuke oorlogsfilm die gemaakt werd toen ik twaalf jaar was en waarvan ik verschillende opnames live heb gezien. ik was daar als twaalfjarige jongen bij aanwezig. tijdens het speelkwartier vlogen de dakota,s<ingehuurd voor de film> over het schoolplein en in deventer ben ik met mijn vader ook op de set geweest tijdens de opnamen. in nijmegen heb ik paul newman meerdere malen naar beneden zien storten van het talud omdat de regiseur niet tevreden was. het hoogtepunt was voor mij natuurlijk naar de film toe toen hij eindelijk uitkwam. ik kom uit arnhem en was natuurlijk zeer geintresseerd in hoe de oorlog in onze omgeving zou worden weergegeven en hoe deze klopten met mijn eigen bevindingen voor zover ik die had op 12 jarige leeftijd.


willie peeters
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Paul Verhoeven werkt aan nieuwe film

Bericht door johan willaert »

willie schreef:in nijmegen heb ik paul newman meerdere malen naar beneden zien storten van het talud
Robert Redford of Ryan O'Neill?
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie