Natrekken Brits persoon van AA defense.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Natrekken Brits persoon van AA defense.

Bericht door Veltro »

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten verzamel ik geen Brits en ben daarom ook niet echt bekend met Britse openbare bronnen/websites.
Maar ik heb nu een Brits "Aircraft Identification" boekje gekocht met daarin een nummer en naam.
De persoon heeft hierin ook aantekeningen gemaakt, dus het boekje daadwerkelijk gebruikt en de persoon zal daarom lid zijn geweest van de AA defense. De naam: R. Escott. Nummer: 1381492
Weet iemand waar ik iets over deze man kan vinden op het net. Ik vermoed dienst overseas in de Middelandse Zee.

Bedankt,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Natrekken Brits persoon van AA defense.

Bericht door Nico Roelofs »

Heb even snel gekeken op http://www.cwgc.org/default.asp en http://www.twgpp.org/. Kwam daar wel personen tegen met die naam tegen maar met andere legernummers.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Natrekken Brits persoon van AA defense.

Bericht door Veltro »

@Nico Roelofs; bedankt voor je post.
Omdat het hier gaat om websites met betrekking tot oorlogsgraven en de betreffende persoon hierop niet staat vermeld, kan ik dan concluderen dat mijn persoon de oorlog heeft overleeft?
Gezien dienst bij de AA, lijkt mij dat ook wel aannemelijk.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Natrekken Brits persoon van AA defense.

Bericht door Nico Roelofs »

Veltro schreef:@Nico Roelofs; bedankt voor je post.
Omdat het hier gaat om websites met betrekking tot oorlogsgraven en de betreffende persoon hierop niet staat vermeld, kan ik dan concluderen dat mijn persoon de oorlog heeft overleeft?
Gezien dienst bij de AA, lijkt mij dat ook wel aannemelijk.

Veltro
Ja dan is de kans dat hij de oorlog heeft overleefd een stuk groter. Maar bestaat misschien ook nog wel de kans dat hij als onbekende soldaat ergens begraven ligt.
Plaats reactie