Duits Jeugdkamp opgerold..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Mensen toch, waarom denken sommige hier dat het kinderen waren die per toeval op een nazistisch kamp verzeilden? Natuurlijk zijn de ouders rechtsextreem. Het waren gewoon allemaal leden van de Heimattreue Deutsche Jugend. Vergelijkbaar met het rechtsextreme Vlaams Nationaal Jeugdverbond (VNJ). Over het neonazistische karakter van de HDJ: http://de.wikipedia.org/wiki/Heimattreu ... che_Jugend
Nach Einschätzung der Berliner Verfassungsschutzbehörde ist der circa hundert Mitglieder zählende Verein neonazistisch ausgerichtet.[21] Laut dem Berliner Landesamt für Verfassungsschutz „wird (in der HDJ) systematisch ein rechtsextremistisches, am Ideal der ‚Volksgemeinschaft‘ orientiertes Weltbild vermittelt. Das Lebensbundkonzept soll darüber hinaus verhindern, dass ältere Mitglieder nach Familiengründung aus der rechtsextremistischen Szene ausscheiden.“ Das Geschichtsbild der HDJ wird als revisionistisch gewertet, verbunden damit sei auch territorialer Revisionismus. Das Landesamt sieht eine inhaltliche und formale Nähe zur verbotenen Wiking-Jugend.[21] Das nordrhein-westfälische Innenministerium bezeichnet die HDJ als Vertreter einer „völkisch-nationalistische(n) Ideologie“, zu dessen Weltanschauung auch ein „Bekenntnis zum Neuheidentum“ gehöre.[7]
Die HDJ unterhält über Deutschland hinaus Kontakte zu rechtsextremen Organisationen in Europa. So beteiligten sich Vertreter der Organisation an einem Treffen mit dem Nordischen Hilfswerk und Nordiska Förbundet in Schweden,[18] dem rechtsextremen Vlaams Nationaal Jeugdverbond (VNJ) in Belgien[19] oder dem von dem Bund freier Jugend organisierten „Tag der volkstreuen Jugend“ in Österreich.[20] Im Falle der Liquidation fällt das Vereinsvermögen der Satzung zufolge entweder an die „Stille Hilfe für Südtirol“ oder an die „Deutschen Freundeskreise in Ostdeutschland“, zwei rechtsextreme Vereinigungen der deutschen Minderheit in Italien bzw. Polen.
Die HDJ veranstaltet seit 2001 in Zusammenarbeit mit den neonazistischen Gruppen Gemeinschaft Deutscher Frauen (GDF) und Berliner Kulturgemeinschaft Preußen (BKP) den „Märkischen Kulturtag“, eine konspirativ organisierte Veranstaltung in Brandenburg mit bis zu 250 Besuchern. Als Referenten treten bekannte Personen aus dem gesamten rechtsextremen Spektrum auf, so z. B. die Geschichtsrevisionisten und Holocaustleugner Udo Walendy und Jürgen Rieger, der ideologische Vordenker der Wiking-Jugend Herbert Schweiger und der ehemalige Wiking-Jugend-Bundesführer Wolfram Nahrath sowie NPD-Funktionäre wie Ralph Tegethoff oder Udo Pastörs.
Deutliche personelle Kontinuitäten bestehen zur 1994 verbotenen Wiking-Jugend (WJ). Der derzeitige HDJ-Bundesführer Sebastian Räbiger war der letzte WJ-Gauführer für Sachsen. Deren ehemalige Bundesführer Wolfram Nahrath wiederum ist Mitglied und häufig Referent bei Veranstaltungen der HDJ. Auch weitere ehemalige Führungskader der WJ sind in der HDJ aktiv, so beispielsweise der Verantwortliche der WJ für den Gau Niedersachsen Manfred Börm oder der WJ-Gauführer Franken Dirk Nahrath.

Direkte programmatische Bezüge zur Wiking-Jugend vermeidet die HDJ, um ein Verbot als Nachfolgeorganisation der WJ zu vermeiden. Die Wesensverwandtschaft zur WJ sowie auch zu deren Vorbild, der Hitler-Jugend (HJ), ist jedoch offensichtlich. So wurden beim Verbot der WJ unter anderem die Ähnlichkeit zwischen der Amtsbezeichnung HJ-Reichsführer und WJ-Bundesführer und die Bezeichnung Gaue für die Regionaleinheiten als Begründung angeführt. Sowohl die Bezeichnungen Bundesführer und Bundesmädelführerin als auch die Bezeichnung der Gaue in internen Einladungen wird ebenso bei HDJ verwendet. Noch deutlicher zeigte sich der Bezug zum Nationalsozialismus, als bei einem Lager der HDJ im August 2006 nahe Frommhausen bei Detmold Zelte die Aufschriften „Führerbunker“ und „Germania“ trugen.

Die HDJ bemüht sich um die juristische Erlaubnis, die Odalrune wieder zu benutzen und begründet dies mit dem Charakter der HDJ als Nachfolger der BHJ. Die Odalrune wurde neben der BHJ auch von der Wiking-Jugend verwendet und ihre Nutzung nach deren Verbot untersagt. Optische Übereinstimmungen zeigt auch das Freizeithemd der HDJ, das den gleichen Aufdruck eines Adlers wie das Freizeithemd der WJ trägt, bei dem lediglich die Organisationsnamen ausgetauscht wurden.
Als Kommunikationsorgan des Vereins erscheint die Verbandszeitung „Der Funkenflug“. In der Zeitung werden neben Berichten zur Arbeit des Vereins und Naturkundelehre Angehörige der Wehrmacht und der Waffen-SS sowie Repräsentanten des NS-Regimes wie die nationalsozialistische Fliegerikone Hanna Reitsch oder der „Kriegsheld“ Hans-Ulrich Rudel verherrlicht und von ehemaligen Angehörigen der Waffen-SS die Tapferkeit deutscher Soldaten beschworen. Häufig sind Erinnerungen an die „glückliche, zufriedene Vergangenheit in den 30er Jahren“ und unmittelbare Bezüge zur HJ. Geschichtliche und biografische Darstellungen werden z.B im Funkenflug 2/2008 bis ins Detail über den militanten Werwolf gebracht: „… Volk ist lebendige Einheit, Menschheit ein leerer Sammelbegriff…“. Der Bundesführer Sebastian Räbiger wählte für den Leitsatz im Jahr 2006 die Worte: „Wenn für Dich Dein Volk alles ist und Du bereit bist, für das, was Du liebst, aufzustehen, alles zu wagen und zu kämpfen, dann ist Dein Platz bei uns!“, was an nationalsozialistische Parolen wie „Du bist nichts, Dein Volk ist alles“ und „Nun, Volk, steh auf und Sturm brich los“ (ursprünglich ein Zitat von Theodor Körner zum Beginn der Befreiungskriege, 1943 in der Sportpalastrede von Joseph Goebbels verwendet) erinnert.
Enz., enz.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

ruimteaapje heeft hier volstrekt gelijk, de ouders zijn neonazi's die hun kinderen op kamp sturen waar ze onderwezen werden in de leer van het nazisme.

Het is enorm naiëf om te denken dat ze er "per ongeluk" terecht komen he.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door iknowdintoo »

Ik wist dit gewoon niet. Het had toch gewoon gekund? En dan word je meteen uitgemaakt voor 'enorm naïef'..
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Het lijkt mij eigenlijk dat je er niet binnen komt als ze zeker weten dat je ouders in de leer gelove.
ik denk dat de ouders en de kamp leiding contacten hadden.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

iknowdintoo schreef:Ik wist dit gewoon niet. Het had toch gewoon gekund? En dan word je meteen uitgemaakt voor 'enorm naïef'..
enorm naïef is misschien een beetje overdreven, maar als je als ouder je kind naar een kamp stuurt en niet eens weet waar het uithangt en wat het doet, dan ben je alleszins hééél onverantwoordelijk bezig.

@sydney, waarom zou je er niet binnen komen als je ouders echt in de nazileer geloven? ik zou juist denken van wel
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Dat lijkt mij gewoon een typfout van Sydney. Maar inderdaad, geen kind komt op zo'n kamp door toeval. Van twee kanten: de ouders weten verdomde goed waar ze hun kind naartoe sturen en andersom waken zorgen de organisatoren er natuurlijk wel voor dat ze geen kinderen krijgen die met vreemde verhalen over Hitler terug gaan naar niets vermoedende ouders. Maar sowieso, die ouders kennen elkaar weer uit andere neonazistische organisaties en kennen het jeugdkamp omdat ze hun kinderen lid hebben gemaakt van de HDJ, het clubblad ontvangen en omdat ze elkaar onderling spreken. Naief is inderdaad sterk uitgedrukt maar ieder die even googled naar aanleiding van de openingspost in dit topic snapt al snel wat er aan de hand is en dan zijn een aantal vragen die hier in dit topic gesteld zijn eigenlijk overbodig.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Dat zie je ook wel eens met dingen zoals linkse dieren actievisten. Die hebben een kamp in
de bossen graven zich diep in en ze hebben er een hek van 3 meter omheen. Die hebben
vaak ook bewaking zodat de politie niet illegale dingen kan opvangen. Maar ik heb een
keer iets over skinheads gelezen in de krant en dat ging ook over extreem rechts,
maar die gasten zijn echt zo dom :evil: zelfs ik weet kleine dingtjes over hun geloof beter
dan hun.

Bv je ziet wel eens demonstraties van extreem rechts omdat ze weer eens niet blij zijn.
En dat zie je ze lopen in spijkerbroek XD iedereen weet toch dat spijker broek levi is en
levi is door een jood opgericht.

P.S ik draag spijker broek, laten we geen vreemde dingen over mij gaan denken.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Metal-Arvak »

sydney schreef:
Bv je ziet wel eens demonstraties van extreem rechts omdat ze weer eens niet blij zijn.
En dat zie je ze lopen in spijkerbroek XD iedereen weet toch dat spijker broek levi is en
levi is door een jood opgericht.

P.S ik draag spijker broek, laten we geen vreemde dingen over mij gaan denken.
Weet je ook wie Hitler heeft leren speechen? :lol:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Niet iedereen die onder extreemrechts wordt genoemd is een antisemiet he, dat zijn enkel de nazi's.

Er zijn in elk land wel (extreem)rechtse partijen, maar dat heeft niet met jodenhaat te maken (misschien soms wel, maar dat zullen niet veel mensen zijn dan).
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

De link tussen dierenactivisten (mensen die voor dierenrechten opkomen), mensen die zich in bossen ingraven (dat zijn milieuactivisten en geen dierenactivisten) en extreemrechtse jeugdkampen ontgaat mij geheel.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Mineke deed ooit mee aan een overval op een veilinghuis waar bont werd verhandeld, vertelt ze in de interviewbundel Alle Dieren Vrij waarin radicale veganisten aan het woord komen. 'Een bloedlinke actie', zegt ze. 'Een overval met geweld werd het genoemd, en dat was ook wel zo. Er bleef één man achter in dat veilinghuis en het plan is gemaakt die even buiten werking te stellen om de administratie mee te nemen. Dat is ook gebeurd en daar is later door de rechtbank heel zwaar aan getild.'
Achteraf beoordeelt ze het als een nutteloze operatie. De bedoeling was 'om de hele bontwereld plat te krijgen' en dat is niet gelukt. De daders werden opgepakt en niet iedereen hield tegenover de politie zijn kaken stijf op elkaar, zoals onderling was afgesproken.
Veroordelen doet ze de actie niet. Mineke wil dieren helpen. 'Want dieren kunnen echt helemaal niks.' Zelf zou ze de wereld daarom ook anders hebben geschapen. 'Ik vind het bijvoorbeeld heel jammer dat een kat een muis vangt.'

Persoonlijk vind ik dierenactievisten mischien wel gevaarlijker dan extreem rechts. Extreem rechts houd het grotendeels bij het schrijven en roepen van domme leuzen en teksten en zo af een toe weer een demostratie. Maar links is actief zo af en toe zie je wel dat er een auto van iemand in de fik is gestoken die werkt bij bedrijven met dier proeven. Ze bekladden huizen en gooien stenen door ruiten. Ik geloof dat er voor een paar jaar terug hebben ze een wezel boederij overvallen en alle wezels gestolen/vrijgelaten en de schuur in de brand. Ze genieten veel minder bekendheid dan extreem rechts en dat maakt ze ook meer sneaky.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Charly1975 »

Alhoewel ik toch een beetje het vermoeden heb dat het weer off-topic gaat moet ik het wel voor een deel eens zijn met Sydney omtrent de dierenactivisten. Hoewel ik het rechts-extremisme sterk afkeur ben ik ook wel van mening dat we te sterk naar rechts kijken en niet zien dat er van links een hele linke (grappige woordspeling) groep komt. Deze dierenactivisten zijn inderdaad zeer gevaarlijk. Ik zag kort geleden op de BBC (ik zal als ik tijd en zin heb een keer een bron zoeken) een reportage over deze mensen. Zij waren zover gegaan dat ze het lijk van iemand hadden opgegraven en de familie (die een praktijk hadden waar dierproeven werden gehouden) chanteerden. Indien zij niet zouden stoppen met het houden van dierproeven dan kreeg men het lijk niet meer terug...... De familie is gestopt.

Ook hier in Nederland worden deze mensen extremer in hun acties en daar moeten we zeer voor oppassen. Ik ben het met Sydney eens in de strekking dat de rechts-extremisten meestal veel geschreeuw en weinig actie hebben. Kijk ook eens naar het feit dat als de rechtsen een keer een demonstratie mogen houden er meestal gedonder is uit de kant van de linkse hoek. In de vorm van vernielingen en arrestaties.

Tot slot: het gaat mij niet om een aanval op rechts of op links. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat we niet maar naar één kant moeten kijken....de klap komt meestal van de andere zijde: die zien we niet aankomen.

Als voorbeeld: Werd er bij Pim Fortuijn niet gevreesd voor een aanslag op zijn leven vanuit de moslimgemeenschap ? Volkert van de Graaf is geen moslim.
We keken naar de ene kant maar vergaten de andere.

Volgens mij ben ik veel te ver off-topic gegaan en dat is niet de bedoeling. Korte reacties op mijn schrijven kunnen wel zolang ze maar niet te lang zijn en er niet voor zorgen dat dit het hele topic bederft. Een PM is altijd welkom.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Ik wil toch nog kort even zeggen dat ik het hier met charly eens ben.
Rechtse groeperingen roepen vaak hard om gehoord te worden en iedereen te laten weten wat hun standpunten zijn, en al zijn deze vaak controversieel, acties met geweld gebeuren zelden. (op uitzonderingen na, zoals die gek als een Van Temsche).

Linkse mensen, en dan vooral de groenen en dierenrechtenactivisten zijn niet bang om geweld te gebruik, het doel heiligt vaak de middelen. Ik ken persoonlijk iemand die zulk gedachtegoed heeft en die is niet bang om er goed op te slaan...

(Niets van wat ik zeg mag veralgemeend worden, ik wil hier niet mee zeggen dat iedereen die voor dierenrechten is of wat dan ook gewelddadig is.)

euhm, off topic zeker? :bonk: :mrgreen:
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

hebben we allemaal onze statement over extreem-links laten weten XD. Gelukkig zijn we het eens.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Maar wat hebben nazistische jeugdkampen (extreemrechts) met kampen van natuurbeschermers (soms extreemlinks maar lang niet altijd) temaken en wat hebben die natuurbeschermers op hun beurt dan weer met radicale dierenrechten activisten temaken? Het verband ontgaat mij volledig. Ook de stelling dat "linkse mensen niet bang zijn om geweld te gebruiken" vind ik vreemd want daarmee generaliseer je wel heel erg. Dat is hetzelfde als ik zeg dat rechtse mensen joden haten, dat slaaat ook nergens op. Je hebt linkse mensen, sommige daarvan zijn extreemlinks en sommige daarvan vinden geweld een acceptabel middel.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gesloten