Duits Jeugdkamp opgerold..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Charly1975 schreef:Als voorbeeld: Werd er bij Pim Fortuijn niet gevreesd voor een aanslag op zijn leven vanuit de moslimgemeenschap ? Volkert van de Graaf is geen moslim.
Gaan we nu die ene extreemlinkse moordenaar telkens weer opvoeren om het "gevaar" van links te benadrukken? Er is toch echt wel meer bewijs nodig om van een structureel links gevaar te kunnen spreken.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Ook de stelling dat "linkse mensen niet bang zijn om geweld te gebruiken" vind ik vreemd want daarmee generaliseer je wel heel erg. Dat is hetzelfde als ik zeg dat rechtse mensen joden haten, dat slaaat ook nergens op. Je hebt linkse mensen, sommige daarvan zijn extreemlinks en sommige daarvan vinden geweld een acceptabel middel.
Ik heb er speciaal bijgezet dat ik NIET wil generaliseren.
de term "linkse mensen" is hierbij eigenlijk ook niet correct, eerder extreme dierenactivisten en extreemlinkse personen zoals er bv. extreemrechtse skinheads zijn.

Uiteindelijk geeft iedereen gewoon bepaalde mensen een noemer of een stempel, iedereen heeft een ander gedacht van wat nu extreem is en wat wel of niet goed is, en ik denk ook niet dat dit de geschikte plaats is om daarover te discussieren.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Charly1975 »

Ruimteaapje schreef:
Charly1975 schreef:Als voorbeeld: Werd er bij Pim Fortuijn niet gevreesd voor een aanslag op zijn leven vanuit de moslimgemeenschap ? Volkert van de Graaf is geen moslim.
Gaan we nu die ene extreemlinkse moordenaar telkens weer opvoeren om het "gevaar" van links te benadrukken? Er is toch echt wel meer bewijs nodig om van een structureel links gevaar te kunnen spreken.
Zie PB.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
willie
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:27

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door willie »

racisten heten tegenwoordig al lang geen nazi,s meer en hebben hele andere denkbeelden dan deze nazi,s. ze zijn het nieuwe gevaar van deze maatschappij en noemen ons vaak ongelovigen en vinden onze normen en waarden verachtelijk net als de duitsers dat vonden met de joden. ook zij willen ons en de wereld hun wil opleggen en vinden dat iedereen die niet met hun idealogie strookt geelimineerd moet worden. wij en onze kinderen kunnen ons beter druk maken om deze mensen en ons voorbereiden op het ergste want dat gaat zeker komen.


willie peeters[quote][/quote]
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

persoonlijk ik ben ook links (pvda) maar ik heb nergens gezegt links ik zeg hier overal extreem-links. Persoonlijk
zie ik communisme ook als een gevaar. Maar de connectie tussen extreem rechtse kampen extreem links was dat die ook
kampen hebben. En geen haar beter zijn.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

@willie, volgens mij moet je eerder bang zijn van de Russen, volgens mij denken die nog steeds dat heel de wereld tegen hun is en ze zullen ook niet bang zijn om eventueel militaire actie te ondernemen. (hoe dat gebeurd daargelaten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Krijgen we van "willie" opeens inzicht in zijn moslimhaat? Of bedoelt hij anderen die onze waarden en normen "verachtelijk"vinden en ons "vaak ongelovigen noemen"? Aan xenofobe generaliseringen heeft dit topic niets.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Ik leid uit zijn reactie af dat hij het over extreem-rechtse personen heeft...
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Ken jij extreemrechtsen die ons "ongelovigen" noemen en onze waarden en normen "verachtelijk" vinden? Klinkt veeleer als de typische Wilders stereotypering van moslims
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Idd veel nederlanders hebben angst voor vreemdelingen. Persoonlijk vind ik aan de islam een gevaarlijke kant zitten.
Ik vind dat het te veel een groeps geloof is als ze boos zijn gaan ze vlaggen verbranden stenen gooien naar de
ambasades raketten schieten met ze alle de straat op jutten ze elkaar op. Ik denk dat uit eindelijk islam ook meer individueel
geloof moet worden net zoals het christendom. Ik bedoel de meesten christen die ik ken gaan alleen naar de kerk tijdens pasen en
kerst bidden doen ze thuis, die zijn voornamenlijk indidueel waardoor er in de christenlijk wereld meer kunnen hebben waardoor ze elkaar
niet opjutten en hun woeden thuis uiten en niet opstraat. (hier hebben we het meer over de buitenlandse moslim wereld). Maar mensen
vergeten ook vaak dat er een mooi kan aan de moslim cultuur zit. Ik heb turkse buren nou daar kan ik echt 24 uur per dag 7 dagen in
de week naar toe, het is een soort inloophuis daar, ik bewonder de islamtische gast vrijheid dat mis ik soms in mij eigen cultuur.
En daar wordt mij altijd netjes wat aangeboden. Vaak opgedrongen omdat ze me vaak gewoon iets willen geven en mij niet met legen
handen willen laten zitten. Maar wat je ook veel vind is dat er bij de schoolik fietste terug naar huis en dan steek zo'n marrokaans kindje
zijn middelvinger naar mij op en riep iets met het woord kanker er in. Ik ben door gefietst want als ik hem een klap verkoop ben ik net
zo slecht als hem en ik het weer gedaan. En dat vind ik een zorg wekkendde vernieuwing in de maatschappij dit geld net zo hard voor
nederlanders alleen kom ik dat wat minder tegen dat een nederlander dat tegen mij doet.

BTW, moslim haat betekend niet dat iemand extreem-rechts is kijk maar naar churchill was zeker geen moslim vriend kijk maar naar zijn uitspraken :

1. "Ik begrijp die ophef over het gebruik van gas niet. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van gifgas tegen onbeschaafde stammen."
ging over arabische stammen in het huidige israel

2. "Een hond in zijn hok heeft nog geen recht op dat hok, ook al ligt hij er al heel lang in. Dat recht hebben ze niet."
(over de Palestijnen, 1937)

3. "Ik zal duidelijk zijn: ik ben een zionist."
(aan de Amerikaanse pers, 1954)

En ja ik draag nog steeds een spijkerbroek
Laatst gewijzigd door sydney op 13 sep 2008, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Sydney, hoeveel moslims ken jij dan die vlaggen verbranden, stenen gooien en raketten schieten? Ik zie ze weleens op tv maar in het echt kom ik ze nooit tegen. Jij wel? Op tv zie ik ook christenen die elkaar of anderen naar het leven staan (Noord-Ierland, Baskenland, Georgiërs, Colombia, Oost-Timor, de Molukken, enz.)
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

maakt niet uit dit staat er achter

(hier hebben we het over de buitenlandse moslim wereld)
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Baskenland : onafhankelijk heids oorlog
Georgiërs : oorlog met rusland om grond
Colombia : een drugs oorlog tegen de fark onder het mom van communnisme
Oost-Timor : kleine burgeroolog
Molukken : Nederland had belofte na moeten komen

Hier komt geloof individualisatie niet in voor of vergis ik me?
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Charly1975 »

sydney schreef:Idd veel nederlanders hebben angst voor vreemdelingen. Persoonlijk vind ik aan de islam een gevaarlijke kant zitten.
1) Ik vind dat het te veel een groeps geloof is als ze boos zijn gaan ze vlaggen verbranden stenen gooien naar de
ambasades raketten schieten met ze alle de straat op jutten ze elkaar op. 2) Ik denk dat uit eindelijk islam ook meer individueel
geloof moet worden net zoals het christendom.
1) Dit is maar een hele kleine groep van de moslims die dit doet. Enige tijd geleden stond er in een krant (helaas vergeten welke) een reportage over de vlagverbrandingen van de Nederlandse en Deense vlaggen n.a.v. respectievelijk Fitna en de cartoons. Bleek dus dat een handjevol (ongeveer 10) extreme moslims buiten een moskee stonden te wachten tot het vrijdagmiddag gebed over was (daar rijst bij mij al de vraag waarom zij niet in de moskee zaten als ze zo in Allah geloven ?) en op dat moment de vlaggen gingen verbranden. De moskee gangers kwamen in een kring erom heen staan (natuurlijke menselijke drang: nieuwsgierigheid) en ineens leek de groep groter !! Ze hebben toen de twee vlaggen verbrand en wat leuzen geroepen. Vervolgens ging de demonstratie verder (wat men niet over de hele wereld laat zien) maar was het onderwerp de binnenlandse politiek....pas op dat moment gingen de overigen zich er ook mee bemoeien omdat de meesten niet eens wisten van welke landen de vlagen waren en om welke reden ze werden verbrand (aldus 2 getuigen/moskee-gangers) en omdat de binnenlandse politiek wel de mensen aansprak. De media laat precies zien wat men je wilt laten zien. Je ziet geen moslims op tv protesteren tegen de terreur...want dat komt in het westen vreemd over. Men hoort en leest ook niets van het feit dat er in Marokko steeds meer kerken worden gebouwd voor de Christenen die daar wonen (ik heb het van een Marokaanse collega gehoord) dit komt niet overeen met het beeld dat wij hier in het westen schijnbaar moeten hebben over de islamitische staten.

2) Sinds wanneer is Christendom een individueel geloof ? Ook in het Christendom draait het voor een groot gedeelte om het samenkomen in de kerk en God's naam beleiden. En ik kan het weten...ik ben nl. ook een Christen.

Ik ben het totaal niet met je eens dat de islam een gevaar is (wat ik uit je tekst haal). Het feit dat er één "marokaans" jongetje (wat ik betwijfel aangezien hij zeer waarschijnlijk hier in Nederland is geboren en dus feitelijk een Nederlander is) een middelvinger naar je opsteekt heeft niets met islam of de marokaanse cultuur te maken. Dit heeft alleen maar te maken met de opvoeding en de omgeving van het kind te maken. Ik hoorde een "nederlands" kind van hooguit 4 tegen z'n zusje van ongeveer 6 "Kutjong" zeggen. Dat woord komt niet omdat ie wel of niet gelooft en heeft ook niets te maken met de nederlandse cultuur. Dit komt direct van zijn opvoeding of uit zijn directe omgeving.

Verdiep jezelf nu eerst eens in zaken voordat je jezelf bang laat maken door de media of anderen. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal.

Ik weet niet in hoeverre we nu zijn afgedwaald van het topic....maar dat is uiteraard niet de bedoelig.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Ruimteaapje schreef:Ken jij extreemrechtsen die ons "ongelovigen" noemen en onze waarden en normen "verachtelijk" vinden? Klinkt veeleer als de typische Wilders stereotypering van moslims
Inderdaad, dat klopt ook weer niet. Dan zal hij het wel niet duidelijk vermeldt hebben.

Ik heb niet meteen schrik voor moslimfundamentalisten die hier aanslagen komen plegen of moslims of andere groepen die op tv vlaggen verbranden.

Maar als ik in antwerpen wordt lastig gevallen door rondhangende marokanen of ik zie beelden op televisie van noord-afrikanen in brussel die er met hordes boel lopen te schoppen om één of andere achterlijke reden dan vind ik wel dat daar iets moet aan gebeuren.
ik zit er ook niet op te wachten totdat er in elke gemeent of (kleine) stad hordes buitenlanders komen wonen.

Let wel op! Ook als bv. hooligans bij voetbalmatchen rel schoppen en dingen vernielen moet er KEIHARD opgetreden worden, en diep in die mannen hun portemonne getast worden!

Eigenlijk vind ik geloof in het algemeen onzin, christendom, islam of wat mij betreft scientologie (ok, da's meer een sekte), het heeft al voor veel en veel te veel terreur en ellende gezorgd. Als ik een kerk bezoek is het om de architectuur, en nog in het minst om mijn geloof te beleiden...
Gesloten