Org Todt helm te koop op marktplaats

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Bunkerdorp
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2007, 22:58

Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door Bunkerdorp »

Beste lezers,
Op marktplaats staat een org todt helm te koop.
Zie de link.
Vraag is of het plaatje of decal er goed uit ziet.
Op germanhelmeddecals zag ik dezelfde plaatsjes namaak maar niet van echt te onderschijden.
Graag uw mening en bedankt voor de moeite.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door JimK »

:r
Nee, en het binnenwerk is helemaal om te huilen
en dan nog bieding van 450, :frownno:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door coco »

Bestaan/Bestonden er Org todt helmen?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door JimK »

coco schreef:Bestaan/Bestonden er Org todt helmen?
Jawel, maar deze zie je bijna nooit. Het schildje op het op MP getoonde exemplaar heeft ook een iets ander model. Die heeft gewoon hetzelfde model als een WH schildje. Bij originele schildjes is het rechte stuk van de zijkant korter.
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door zundapp »

Het plaatje lijkt ook te hoog te zitten :|
Binnen werk is ook niet goed, verder lijkt er ook iets aan de kleur te zijn gedaan, op foto drie.
Ik zou hem dus nooit kopen...
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Bunkerdorp
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2007, 22:58

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door Bunkerdorp »

Hallo,
Ik kreeg uit andere hoeken ook al berichten dat deze helm niet gekocht moet worden.
Prijs was eerst 700 euro en zakte naar 600 euro.
Er werdt gemeld dat het binnenwerk om te huilen was. Waaraan zie je dat?
In iedergeval heb ik de persoon een mailtje gestuurd dat ik de helm niet ga overnemen.
Jammer maar 600 blijft een hoop geld.
Bedankt voor de info.
André
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door zundapp »

De ventilatie gaatjes zijn na mij idee iets aan de grove kant, de flapjes van het binnen werk zijn van verschillende grootten. En een beetje goed binnen werk is meestal erg donker bruin uitgeslagen, nou waren er ook wel verschillende makers maar ik vertrouw het niet...
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Bunkerdorp
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2007, 22:58

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door Bunkerdorp »

Ik heb de verkoper gemaild en verteld over wat hier in het forum en een ander forum voor advies werdt gegeven.
Verkoper is het duidelijk niet eens en mailde mij nog dat het een originele helm is met een gestempeld binnenwerk.
Maar goed ik heb de koop niet laten doorgaan omdat ik geen risico wil lopen.
Gr,
André
Laatst gewijzigd door Bunkerdorp op 23 aug 2008, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door de korte golf »

Bunkerdorp schreef:Ik heb de verkoper gemaild en verteld over wat hier in het forum en een ander forum voor advies werdt gegeven.
Verkoper is het duidelijk niet eens en mailde mij nog dat het een originele helm is met een gestempeld binnenwerk.
Maar goed ik heb de koop net laten doorgaan omdat ik geen risico wil lopen.
Gr,
André
ik denk dat je niet bedoelt :P
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door JimK »

De helm is nieuw geverfd, en de decal is dus ook nieuw aangebracht.
Een origineel binnenwerk is niet donker uitgeslagen, dat gebeurt als iemand het leer behandeld met olie of een ander vet middel.
Dit binnenwerk is gewoon een nieuwe repro, en nog niet eens een goede ook. Leer is niet mooi, en het zogenaamde smeer is zelf aangebracht.
Het is dus gewoon totaal niks deze helm, en voor re-enactment of repro is 100 euro een nette prijs, maar meer ook niet. Dan kun je hem netzogoed zelf maken.

Gr.Jim
willie
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:27

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door willie »

je moet even naar het plaatje van org todt kijken in het boek van ludwig bear.deel 1 en misschien moeten de zogenaamde experts ook even kijken voordat ze hun deskundige mening geven over de decale want de afmetingen kloppen namelijk wel. alleen de plat geslagen split pennen met een soort witte uitslag vind ik vreemd en ik vraag me dan ook af hoe dat er tussen gekomen is. dit is naar mijn mening niet oke en daarom heb ik deze helm ook niet gekocht. eerder heb ik van deze jereon een paar erg mooie stukken gekocht. wat de expert hier zegt over het decale is klinkklare onzin maar daar word op dit forum op grote schaal aan gedaan, onzinverhalen verkopen!!!!!!!!



willie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door coco »

Gast, op die forum zitten echt wel experts qua helmen, en als jij dan dik geld betaald voor een fake helm, kunnen wij weinig aan doen wel?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door Robbert A »

willie schreef: ....
en misschien moeten de zogenaamde experts ook even kijken voordat ze hun deskundige mening geven over de decale want de afmetingen kloppen namelijk wel.
......
wat de expert hier zegt over het decale is klinkklare onzin maar daar word op dit forum op grote schaal aan gedaan, onzinverhalen verkopen!!!!!!!!
dit is triest, echt triest.
Willie, het is simpel om een decal na te maken, je kan bijvoorbeeld ongebruikte decals (originele) kopieren en en die uitprinten op specale decal papier.
of je kan alle maten van de decals overnemen en die dan in een teken progamma natekenen, en dan op speciale decalpapier uitprinten.

ik zeg niets over de decals die op die helm zitten want dat weet ik niet, en hier ga je toch ook niet iets uitkramen over iets waar je geen verstand van hebt?
wees reel, de mensen hier die conclusies trekken weten heus wel waar ze het over hebben...
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door Von Brand »

Goed, ik denk dat het wel duidelijk is wat betreft deze helm. Maar beste willie, de mensen op dit forum willen alleen maar helpen voorkomen dat er een eventuele miskoop wordt gedaan . Dit schijnt echter niet echt gewaardeerd te worden.

En als je vind dat er hier echt alleen maar onzin verhalen verteld worden, dan ga je mooi op je eigen kennis af maar ga de mensen hier dan ook niet lopen te beledigen.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door JimK »

willie schreef:je moet even naar het plaatje van org todt kijken in het boek van ludwig bear.deel 1 en misschien moeten de zogenaamde experts ook even kijken voordat ze hun deskundige mening geven over de decale want de afmetingen kloppen namelijk wel. alleen de plat geslagen split pennen met een soort witte uitslag vind ik vreemd en ik vraag me dan ook af hoe dat er tussen gekomen is. dit is naar mijn mening niet oke en daarom heb ik deze helm ook niet gekocht. eerder heb ik van deze jereon een paar erg mooie stukken gekocht. wat de expert hier zegt over het decale is klinkklare onzin maar daar word op dit forum op grote schaal aan gedaan, onzinverhalen verkopen!!!!!!!!
De letters kloppen trouwens ook niet, kijk zelf eerst maar goed in de boeken. De hele helm is kut. En als jij bij hem eens iets goeds gekocht hebt, prima, dan koop je dit toch ook. Helm klopt van geen kant, maar de verkoper heeft goede dingen dus zal wel goed zijn, wat een redenering.
En wanneer mijn mening je niet bevalt, en jij graag die van jezelf hoort. Dan begin je toch je eigen forum met alleen je eigen mening erop, heb je ook van niemand last.
Plaats reactie