De Landmacht en een zelfstudie

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door viny »

Hallo mensen,

Tis alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen. Dit komt omdat ik weinig tijd heb en hard aan het werk ben. Ik ga aankomende week de AMO(algemene militaire opleiding) afronden, en moet daarna nog het een en ander aan de functie opleiding doen, als ik zometeen paraat zit wil ik graag weer aan de studie om mijn CV op te krikken en om aan de toekomst te werken, omdat ik er zeker van ben dat ik niet me hele leven bij de KL wil blijven werken. Nu ben ik bezig geweest het een en ander aan het uitzoeken. Ik heb als basis een MBO niveau 2 opleiding en wil hiermee graag snel naar het HBO, de snelste manier om dit te doen, in mijn situatie(het aan het werk zijn en toch willen studeren) is een orientatie project van het NTI te volgen. De richting die ik wil gaan doen is Psychologie. Dit houd het volgende in, het orientatie project duurt 6 maand, in deze 6 maand rond je enkele modullen af van de voledige opleiding HBO toegepaste psychologie af. Als je deze allen voldoende hebt afgesloten krijg je een erkend certificaat en mag je door voor de gehele HBO opleiding toegepaste psychologie. Nu is mijn vraag aan de mensen die ook een opleiding bij het NTI (of andere zelfstudie) gevolgt hebben of zo'n opleiding wat te doen is in combo met je werk, tijd, kosten en contact met mentoren etc.

Graag jullie ervaringen en of meningen.

Mvg Vincent
'War is delightful for those who have not experienced it'
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Cas »

Een zelfstudie net zoals iedere avond studie vergt enorme zelfdisicpline. Ik ben meermaals aan een avondstudie begonnen, ook aan ee NTI Studie, maar ik heb er door omstandigihden (druk op werk, eigen zaak enz) niet altijd de disipline gehad om door te zetten.

Disipline is het toverwoord.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Dodo »

Ik werk zelf ook bij de landmacht en heb dus wel beeld bij je dagprogamma, weliswaar zit ik nu op de KMA, maar ik ken anderen die eerst manschap (sld/kpl) geweest zijn en in hun eigen tijd een studie hebben gedaan. Het vergt veel discipline en wellicht kan je met je luit wat afspraken erover maken. Belangrijk is om in ieder geval eerst een tijd gewoon te laten zijn wat je waard bent, zodat je een goeie indruk hebt als je naar je luit toegaat om te melden dat je een studie erbij wil gaan doen. Als je je TFO af hebt zal je het sowieso in het begin wel druk hebben, nieuwe eenheid, nieuwe mensen.

Naar welk wapen/dienstvak ga je trouwens?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door magicdutchmen »

discipline, discipline en nog eens discipline. (kan het niet vaak genoeg benadrukken)
Weet niet hoeveel modullen deze NTI studie bevatten en wat de inhoud daarvan is. 6 maanden lijkt mij echter vrij optimistisch.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door viny »

Bedankt voor jullie antwoord,

@ Dodo: Ik ga naar 113 pantser genie te Wezep, waar ga jij heen naar de KMA?

Ik denk zoals al is aan gehaald t ook belangrijk is om eerste tijd even op je plaats te komen bij je eenheid, maar naast dat denk ik dat ik voor de opleiding die ik wil gaan volgen wel genoeg discipline heb. Natuurlijk is het even afwachten, maar ik was gewoon benieuwd naar eventuele ervaringen van andere militairen(of niet militairen die ook een zelfstudie deden) mbt een zelfstudie.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vincent
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Sjoerd »

Een beetje laat, maar goed.

Mijn broer zit bij de Luchtmacht en doet naast zijn baan een deeltijdstudie HBO Werktuigbouwkunde. Hij vind het wel erg zwaar, omdat er toch een hoop tijd in gaat zitten en je dus weinig tijd over houdt om leuke dingen te gaan doen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Cas »

magicdutchmen schreef:discipline, discipline en nog eens discipline. (kan het niet vaak genoeg benadrukken)
Weet niet hoeveel modullen deze NTI studie bevatten en wat de inhoud daarvan is. 6 maanden lijkt mij echter vrij optimistisch.

Een jaar wordt door het NTI zelf aanbevolen
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door sydney »

is het überhaupt mogelijk om met een MBO niveau 2 naar het hbo te gaan. Ik geloof dat je daarvoor minimaal niveau 4 nodig had. Dat wordt me althans op school altijd vertelt door mijn leraaren en mijn decanen. Voor de rest weet ik niks betreft landmacht en zelf studie.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Sjoerd »

Volgens mij moet je ook niveau 4 hebben, aangezien dat gelijk is gesteld aan Havo.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Dodo »

viny schreef:Bedankt voor jullie antwoord,

@ Dodo: Ik ga naar 113 pantser genie te Wezep, waar ga jij heen naar de KMA?

Ik denk zoals al is aan gehaald t ook belangrijk is om eerste tijd even op je plaats te komen bij je eenheid, maar naast dat denk ik dat ik voor de opleiding die ik wil gaan volgen wel genoeg discipline heb. Natuurlijk is het even afwachten, maar ik was gewoon benieuwd naar eventuele ervaringen van andere militairen(of niet militairen die ook een zelfstudie deden) mbt een zelfstudie.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vincent
Op het moment ziet het ernaar uit dat ik bij een JEO-groep (Joint Effect Observer, waarnemer) terechtkom. Anders pc. (allebij artilleriefuncties)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door viny »

Sjoerd schreef:Volgens mij moet je ook niveau 4 hebben, aangezien dat gelijk is gesteld aan Havo.
Klopt,

Alleen als je met het orientatie project kan aan geven dat je HBO aan kan, mag je voor een HBO opleiding gaan.

Kijk:

http://www.nti.nl/HBO/HBO-Oriëntatietrajecten.aspx
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: De Landmacht en een zelfstudie

Bericht door Sjoerd »

Weer wat geleerd!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie