[BOEK] "De Berghof"

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

[BOEK] "De Berghof"

Bericht door Lord_Vetinari »

Tipje bij de Witte Boekenmarkt / Boekenvoordeel:

"De Berghof" Een boek over Hitler's bergwoning 'De Berghof' (oorspronkelijk Haus Wachenfeld, en de rol hiervan in de jaren van Hitler's bewind. Leuk boek, niet te moeilijk en toch lekker compleet. Met veel foto's, ook van de Berghof na de oorlog.

(Het gebouw is opgeblazen op 30 april 1952, precies 7 jaar na Hitler's zelfmoord...)
Laatst gewijzigd door Lord_Vetinari op 17 apr 2004, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hij is al geruime tijd op de markt moet hem zeker al 3 maanden hebben :D boekenvoordeel is een goede zaak. Ik ga maar eens wo2 van dag tot dag aanschaffen :D
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bedankt voor de tip, in welke prijsklasse ongeveer?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

7-8 euro alles daar

daar gekocht.

Hitlerjugend
Stalingrad
Berghof

en nog wat titels allemaal voor 7,50€ per stuk!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ze hebben daar altijd veel leuks. Hetzelfde soort boeken vind je ook bij de Slegte, nieuw, maar wel goedkoop. :)

Ik koop nog maar weinig, ik moet nodig sparen voor de vakantie, maar ik blader altijd wel wat door wanneer ik daar binnen loop.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Overlaatst hadden ze bij de Slegte hier een interessant boek over de bekende Vlaamse auter Stijn Streuvels en Nazi-Duitsland. Eigelijk had ik hem meteen moeten kopen, want nu ben ik aan het sparen voor een ander boek (dat sparen is wel nodig, het kost 80EUR) en wie weet wanneer ik dat boek over Streuvels nu heb.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

antwerpx schreef:Overlaatst hadden ze bij de Slegte hier een interessant boek over de bekende Vlaamse auter Stijn Streuvels en Nazi-Duitsland. Eigelijk had ik hem meteen moeten kopen, want nu ben ik aan het sparen voor een ander boek (dat sparen is wel nodig, het kost 80EUR) en wie weet wanneer ik dat boek over Streuvels nu heb.
De slegte is geen slechte keus daar heb ik vandaag een exemplaar uit 1942 gekocht van het rijk der vrouw waarvan ik er al 2 van bezit. Tevens lag er ook een geuzenboekje uit 1943 met liederen. dus goed kijken op de 2de hands afdeling
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De 2e handsafdeling vraagt hier 90EUR voor een Duitstalige Mein kampf en 600EUR voor de reeks Vlaanderen in Uniform, die normaal voor 400 zou moeten gaan. Dus veel kijk ik er niet :)
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

antwerpx schreef:De 2e handsafdeling vraagt hier 90EUR voor een Duitstalige Mein kampf en 600EUR voor de reeks Vlaanderen in Uniform, die normaal voor 400 zou moeten gaan. Dus veel kijk ik er niet :)
Zou ik toch maar wel doen, want normaal gesproken is het ontzettend goedkoop! En ik weet niet of het in Belgie misschien anders is dan in Nederland :?

Jurrie
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Jurrie schreef:
antwerpx schreef:De 2e handsafdeling vraagt hier 90EUR voor een Duitstalige Mein kampf en 600EUR voor de reeks Vlaanderen in Uniform, die normaal voor 400 zou moeten gaan. Dus veel kijk ik er niet :)
Zou ik toch maar wel doen, want normaal gesproken is het ontzettend goedkoop! En ik weet niet of het in Belgie misschien anders is dan in Nederland :?

Jurrie
Ja, want in Belgie mag Mein Kampf verkocht worden. In Nederland niet.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie