Lufwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Je hebt me overtuigd, door middel van de argumenten en de veel duidelijkere foto's . Al moet ik er bij zeggen dat ik altijd zeer voorzichtig blijf met dit soort binnenwerken, want er zijn tegenwoordig zeer goede replica's op de markt die moeilijk van echt te onderscheiden zijn.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door zundapp »

Ik vind best dat er kritiek over deze helm mag worden gegeven, maar heb het idee dat er hier ook leden zijn die niet weten waar over ze praten. Die enkel maar lopen te "stangen", ik wil geen namen noemen....
Denk daar even aan...

mvg Zundapp
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

en wat voegt zo'n comment aan dit topic toe als ik vragen mag, hier komen weer discussies door dus het is denk ik beter dit voor je te houden.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lufwaffe helm

Bericht door coco »

Von Brand schreef:en wat voegt zo'n comment aan dit topic toe als ik vragen mag, hier komen weer discussies door dus het is denk ik beter dit voor je te houden.
Hij probeert gewoon de mening van echte kenners boven te krijgen, en niet van mensen die er weinig/geen verstand van hebben, en die toch (nutteloos vaak) reageren ;).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Ja dat begrijp ik ook wel. Ik vind het alleen niets toevoegen aan dit topic, want het gaat hier over een helm. Dit soort opmerkingen zijn al tig keer gemaakt en lopen altijd alleen maar uit op oneindige discussies.

Daar wil ik ook nog aan toevoegen dat de personen die "zomaar iets roepen" hier ook van kunnen leren mits ze hun mening onderbouwen. Dus als geheel zinloos kan ik het niet zien. Wel geef ik jullie gelijk dat er af en toe comments worden gegeven die inderdaad nergens op slaan, al ben ik dat in dit topic niet echt veel tegen gekomen.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door zundapp »

Zou best kunnen maar ik denk dat de persoon waarom het gaat er niet echt op staat te wachten zulke berichten te krijgen.
Van uitspraken van sommige leden waar van ik denk waar bemoei je je mee, heb jij hier wel vestand van? Ik vertel enkel mijn mening en ga hier niet verder op in!
Laatst gewijzigd door zundapp op 08 okt 2008, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Nee ik voel me niet aangesproken, ik irriteer me alleen aan dit soort uitspraken die toch nergens op uit draaien.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door zundapp »

Von Brand schreef:Nee ik voel me niet aangesproken, ik irriteer me alleen aan dit soort uitspraken die toch nergens op uit draaien.
Ok jou mening..
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Lufwaffe helm

Bericht door SiNiStEr »

En zo hebben we toch nog een zinloze discussie ondanks dat de mensen waarover deze opmerking ging niet hebben gereageerd... :P :roll:

Verder goede helm. Originele decal en net herplaatst binnenwerk. Jammer van de verf maar kan toch zeer interessant zijn als je het verhaal/de herkomst van deze helm zou kennen.
De tekst in de helm valt moeilijk over te oordelen vanaf deze foto's. Zou later aangebracht kunnen zijn maar ik zie op de foto's (nee ook op die van het WAF niet) niet dat de witte verf ook in putjes zit waar het normaal dus niet zou kunnen zitten.
Dit soort teksten of namen die met witte verf in helmen zijn gezet lijken op foto's vaak nep of later aangebracht te zijn, zeker als de foto's met een flitser zijn genomen. Echter gezien de staat van de rest van de helm ben ik geneigd te zeggen dat deze tekst inderdaad later is aangebracht en dus fake is.

Ik heb gekeken naar de foto's en mijn eigen conclussies getrokken, niet helemaal onbevooroordeeld doordat ik al een deel van de reacties had gelezen maargoed... Mochten er nu mensen zijn die vinden dat ik anderen heb nagepraat, jammer voor hun! Je vindt of denkt er maar van wat je wil maar dit is mijn mening over deze helm. :lol: ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Sturmkreuz »

Ik heb nog nooit een Duitser gezien die Obr Gefr. gebruikte, zover ik weet gebruikte iedereen Ogfr.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Ivo Wilms »

Sturmkreuz schreef:Ik heb nog nooit een Duitser gezien die Obr Gefr. gebruikte, zover ik weet gebruikte iedereen Ogfr.
Misschien is hij later gepromoveerd? Verklaard ook waarom de afkorting "Obr" zo misplaatst lijkt:

AfbeeldingAfbeelding
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie