Mills bomb N° 36

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Plaats reactie
philip
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2006, 00:01
Locatie: Belgium
Contacteer:

Mills bomb N° 36

Bericht door philip »

Onlangs op de ruilbeurs Wings and Wheels te Ursel (B) 3 handgranaten , Mills N° 36 aangekocht , LEEG , ONTSTEKER EN ALLE EXPLOSIEVE MATERIE verwijderd natuurlijk , maar toch stel ik mij de vraag of je die dingen in je collectie mag hebben, en onder welke voorwaarden . Een aantal jaren geleden reeds meerdere US "pineapple" op deze beurs gekocht , weliswaar oefen granaten , vol aluminium , maar uiterlijk niet te onderscheiden van echt , alsook enkele Duitse "steelhandgranaten "
MAG MEN DEZE ZAKEN KOPEN - VERKOPEN ?????
Achtung , Panzer !!!!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door JimK »

helaas niet. Je zult een munitieverzamelverlof aan moeten vragen, waarvoor je eerst lid moet zijn van de nvbmb.
Dan mag je ze nog niet, want heb je een ontheffing nodig voor de handgranaten. Cat 2 dacht ik.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door sniper snoop »

Eeklo? Dan mag je die bezitten. De belgische wetgeving is niet zo streng dan Nederland (Gelukkig). Alle onschadelijke explosieven mag je bezitten. Maar je mag ze niet vertonen in openbaar, net zoals kogels en andere wapensoorten. Of je deze mag verkopen? Ik denk het wel. :wink:

mgschutze, ik veronderstel dat je eerst kijkt uit welke land hij afkomstig is. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
philip
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2006, 00:01
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door philip »

Idd , woonachtig in Belgie , sommigen zeggen , bezit ( in verzameling ) toegelaten , anderen zeggen dan weer van niet , op den duur wordt het zeer onduidelijk wat wel en niet mag
Achtung , Panzer !!!!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door sniper snoop »

philip schreef:Idd , woonachtig in Belgie , sommigen zeggen , bezit ( in verzameling ) toegelaten , anderen zeggen dan weer van niet , op den duur wordt het zeer onduidelijk wat wel en niet mag
Ik ken mannen van de DOVO, die zeggen dat het mag. Ik probeer al maanden lang de politie te contacteren. Maar geen antwoord. Ook al ga ik ter plaatse, ik moet de afdeling "wapenwet" mailen. Een paar uur geleden heb ik iets anders gemailt, het leger! Hopelijk is dit al voldoende...
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door JimK »

sniper snoop schreef:mgschutze, ik veronderstel dat je eerst kijkt uit welke land hij afkomstig is. :wink:
prima, maar er staat nergens België en ik ken niet alle kleine nietszeggende plaatsjes in ons eigen land uit mijn hoofd. :P
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door sniper snoop »

mgschutze schreef:
sniper snoop schreef:mgschutze, ik veronderstel dat je eerst kijkt uit welke land hij afkomstig is. :wink:
prima, maar er staat nergens België en ik ken niet alle kleine nietszeggende plaatsjes in ons eigen land uit mijn hoofd. :P
Tuurlijk, begrijp ik wel. Als men eens altijd het land, zoals jij en ik nu hebben gedaan, vermelden in hun profiel dan word alles alvast gemakkelijker. :)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Harrissen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2023, 13:22

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door Harrissen »

Hallo,

Ik wil binnenkort een vriend bezoeken die België woont en ook 2wo spullen interessant vind. We willen naar een beurs / beurzen gaan, waar we ook oa de mooie Mills Bomb n36 uit de 2wo willen kopen voor zijn verzameling. Ik weet dat ze in België wel te koop zijn. Weet een van jullie welke beurs of winkel je ze zou kunnen vinden? Bvd
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door asjemenou »

Hallo Harrissen,

Voor je vraag m.b.t. de Mills bomb N°36 had je beter een nieuw topic kunnen openen. Het heeft niet zoveel zin om je reactie in een oud topic (2008) te plaatsen.

Je in Belgiē woonachtige vriend mag misschien zo'n onschadelijke handgranaat bezitten, maar dat geldt niet voor jou mocht je in Nederland woonachtig zijn. Laat je in dat geval dus ook niet verleiden tot het kopen van zo'n onschadelijke handgranaat.
Je zult er meer hinder dan plezier van ondervinden; https://www.judex.nl/rechtsgebied/straf ... -straffen/
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Verplaatst van Actueel naar Munitie op 30 dec 2023, 12:39 door asjemenou

Harrissen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2023, 13:22

Re: Mills bomb N° 36

Bericht door Harrissen »

Dank je, maar het is voor een vriend die in België woont
Plaats reactie