Belgische Bidpenten

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Belgische Bidpenten

Bericht door Sturmkreuz »

Kan iemand mij meer vertellen over deze bidprenten? Waarde? (Waarde mag via PM gezegt worden)
Geïnteresseerden mogen ook PM'en.

Plaats Kruisschans & Krulsschans (misschien moet de laatste ook Kruissschans zijn), Soldaat bij de A.S.. ?

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Belgische Bidpenten

Bericht door Sturmkreuz »

Om geen nieuwe te moeten maken, ook deze Belgische Bidprenten:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Belgische Bidpenten

Bericht door Sturmkreuz »

Wat voor uniform is het rechts? 1946 gestorven wel maar het uniform viel mij op. De andere is een bidprent van slachtoffers van 25 october 1944, vraag me niet wat er gebeurt is want weet het niet.

Afbeelding

Afbeelding
spc2004
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008, 22:53

Re: Belgische Bidpenten

Bericht door spc2004 »

besten,

A.S : armée secrète. Het is een groep van de Résistance (Het verzet).
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Belgische Bidpenten

Bericht door Peter M »

Sturmkreuz schreef:Kan iemand mij meer vertellen over deze bidprenten? Waarde? (Waarde mag via PM gezegt worden)
Geïnteresseerden mogen ook PM'en.

Plaats Kruisschans & Krulsschans (misschien moet de laatste ook Kruissschans zijn), Soldaat bij de A.S.. ?


Bedankt
Rijkelijk laat, maar toch: Beiden zijn met ik geloof twee andere weerstanders (Livinus Kerschot en Constant Putcuyps)uit het intussen verdwenen polderdorpje Wilmarsdonk gesneuveld in de strijd om de Kruisschanssluis (tegenwoordig: Van Cauwelaertsluis) in de haven van Antwerpen in september 1944. Sluis die van vrij groot belang was voor de controle over de Antwerpse haven. Op 19 november 1949 is er een vrij uitgebreid artikel over verschenen in 'Het Volk - Ons Zondagsblad' waarvan ik nog ergens een kopie moet hebben liggen.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Belgische Bidpenten

Bericht door Sturmkreuz »

Bedankt!

PS
Ze zijn al verkocht

mVg
Bart
Plaats reactie