Schaak an de zot

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Schaak an de zot

Bericht door Michael »

Robbe De hert, onlangs zestig geworden, bereidt een nieuwe speelfilm voor die gebaseerd is op het oorlogsverleden van Geel. Hij heeft hiervoor de rechten verworven van een verhaal, geschreven door Wilfried Hoet, broer van kunstpaus Jan Hoet. Centraal gegeven in de film is het historische feit dat joden en Britse parachutisten zich tijdens de Tweede Wereldoorlog voordeden als geesteszieken om aan de Duitste bezetter te ontsnappen. De werktitel is "Schaak an de zot". De Hert hoopt volgende zomer met de opnamen te beginnen. "De rode draad door de film wordt een passionele relatie tussen een verpleegster en een Britse parachutist. Het wordt een soort tragikomedie. Momenteel zijn we volledig afhankelijk van de goedkeuring van de Filmcommissie. Het wordt dus nog een tijdlang bedelen en sjacheren om het project erdoor te krijgen", aldus De Hert.
Bron : Het Zondagsblad
:) Als het zover is ga ik messchien een auditie doen om figurant te worden in de film, ik hoop aleen dat ze mij dan laten figureren als soldaat en niet als zot :P
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Leuk !
Geen slecht idee om auditie te doen, als die volgend jaar gedaan worden zou dat ook nog iets voor mij zijn (dan heb ik hopelijk m'n rijbewijs). De film zal wel in Geel gedraaid worden zeker?
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Leuk als je mee kunt doen! Laat je het weten als de opnames beginnen?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja is zeker cool om als figurant te gaan. Hoe ga je je daarvoor opgeven dan?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Prachtig, een film én over de oorlog én van Robbe de Hert! Moet goed zijn :)

Ik zou ook graag meedoen, hopelijk heb ik er tegen de opnames tijd voor!
Plaats reactie