Bodemvondsten-collectie, Polte.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door the_king88 »

phoe ! dat is echt mooie vondst,
ook nog erg nette staat spul zo te zien ! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door Polte »

Afgelopen weekend weer de Eifel bezocht voor 2 dagen, met gunstige vondsten en slecht weer.
Voornamelijk US, 2 RVS canteencups, helaas gedeukt. Tube Blendax Zahnpasta, US lepel en ander civiel bestek, Garand tool, Garand schoonmaakbuisje, cover protective folie, eye shields welke in een put lagen met veel klein kaliber munitie, zoals .30-06, .30 M1 en .45 ACP., scheermes blad, en ik vond nog een US Army tandenborstel bij toeval doordat ik in een put wat drukkerknoopjes en patronen opgraafde, niet veel later vond ik nog een RVS messtin, en na enige tijd nog één... waarin nog een tandenborstel zat vastgekoekt in de klei eromheen, en nog geen 5 minuten later haal ik uit dezelfde put nog een tandenborstel bij toeval, daar mijn detector afging op wat stalen ringen en een grote spijker.
Zo vind je ze nooit, en nu 3 op één dag. :o Vind het erg leuke persoonlijke items, die tandenborstels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na afloop even een soepje.

Afbeelding
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door iknowdintoo »

Leuke vondsten, ik zie dat jullie ook een kleine, roodgemutste gast hebben? Die haalt natuurlijk de dingen uit de onbereikbare hoekjes ;)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door S1991 »

Haha leuke foto die op het laatst :P
Maar mooie vondsten ! Vooral de messtins. Zien er erg goed uit, vooral nadat ze meer dan 60 jaar in de grond hebben gelegen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door iknowdintoo »

Trouwens, bij die tandenborstels, waar is de borstel van gemaakt? Kunststof, of iets anders?
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Re: Bodemvondsten-collectie, Polte.

Bericht door Polte »

Nylon geloof ik.
Messtins zijn van roest vast staal. Is niet rot te krijgen dat spul.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie