Vandaag, verjaardag van Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ehrm, in Japan bvb zijn er ook in '45 processen geweest waar de doodstraf is uitgesproken hoor, bvb Tojo heeft die gekregen.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari
sorry Lord_Vetinari maar de voorbeelden die je geeft zijn toch allemaal voorbeelden ivm het Nazi-regime, dat is toch net wat ik ook zeg.
Ja, en? Dus jij ziet geen verschil tussen de Nurenberg processen en de processen in andere landen?

En wat is er tegen die processen? Wou je beweren dat de doodstraffen niet terecht waren?

Overigens zijn er in HET Nurenberg proces drie vrijspraken geweest en is bijvoorbeeld Hess niet ter dood veroordeeld maar tot gevangenisstraf.

Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Lord_Vetinari schreef:
Tijdens het Derde Rijk zijn er meerdere gevallen geweest van moord op geallieerde soldaten, in strijd met de Conventie van Geneve en de Conventie van Den Haag.

Dus hou asjeblieft op met je aan te matigen dat je weet waar je het over hebt, want dat is niet het geval. Je lult uit je nek en het enige is dat je te schijterig bent om er recht voor uit te komen dat je een neo-nazi bent die de geschiedenis bekijkt door de ogen van een hardcore revisionist.
Ik denk niet dat er tijdens de oorlog nog veel rekening werd gehouden met interationale afspraken(integenstelling tot de eerste waar men er nog een BEETJE op dacht) :(
Je mag dan al coördinator van de experts zijn, ik denk niet dat ik quoi kennis moet onderdoen voor de gemiddelde gebruiker.
Je (jij niet alleen) hebt de mond vol van multiculturele-en rasciale samenleving maar zodra er iemand met een andere mening is, is hij de schietschijf en krijgt hij het ene verwijt na het andere. :roll:
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:1) Ik ben voorstander van de doodstraf maar het stoort mij vooral dat dat het proces niet open is gespeeld en dat de geallieerden zowel oprichter als partij waren.
Wat is dat nou weer voor gelul? Niet open gespeeld? De hele wereld zat erbij en keek ernaar. Pers van over de hele wereld had toegang.
Over de straf zou je elke persoon apart moeten bekijken, je weet toch ook wel dat er na de oorlog ex-Nazi's mee met de regering het land 'heropgericht' hebben.
Er is ook naar elke persoon apart gekeken. Sjees, heb je er zelf sooit wel eens een boek over gelezen of praat je alleen maar neo-nazi sites na?
2)De aanpak van de problemen, de heropbouw van de economie, terug dringen van de werkloosheid, de wetenschap die toen op wereldniveau stond (ik weet ook wel dat het niet 100% partijstandpunten zijn maar ze zijn wel gerealiseerd door de Nazi's),...
Wahahaha... Heropbouw van de economie. Ja, door een oorlogsindustrie op te starten. Een beetje zoals Bush nu in Amerika heeft gedaan.

Wetenschap die op wereldniveau stond? Wahahahahaha. Alle goede wetenschappers waren na 33 het land uit. Men verbrandde boeken. Men gaf les in 'Germaanse Natuurkunde' want alle andere natuurkunde was Joodse indoctrinatie en onzin.

Lees eens een boek voordat je gaat blaten.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:
Lord_Vetinari schreef:
Tijdens het Derde Rijk zijn er meerdere gevallen geweest van moord op geallieerde soldaten, in strijd met de Conventie van Geneve en de Conventie van Den Haag.

Dus hou asjeblieft op met je aan te matigen dat je weet waar je het over hebt, want dat is niet het geval. Je lult uit je nek en het enige is dat je te schijterig bent om er recht voor uit te komen dat je een neo-nazi bent die de geschiedenis bekijkt door de ogen van een hardcore revisionist.
Ik denk niet dat er tijdens de oorlog nog veel rekening werd gehouden met interationale afspraken(integenstelling tot de eerste waar men er nog een BEETJE op dacht) :(
Opnieuw gelul. De geallieerden hielden zich voor het grootste deel keurig aan de afspraken uit het internationale recht. Dit in tegenstelling tot de Duitsers, die passagiersschepen torpedeerden, neutrale landen (die ze de garantie van neutraliteit hadden gegeven) aanvielen, krijgsgevangenen executeerden en een heel volk probeerden uit te roeien.
Je mag dan al coördinator van de experts zijn, ik denk niet dat ik quoi kennis moet onderdoen voor de gemiddelde gebruiker.
Jongen, jouw kennis van de feiten die je uitbraakt ligt zo ver onder de maat dat ik er met een schep naar moet graven. Elk argument wat je tot nu toe hebt aangevoerd is hetzij loeiende kolder, hetzij revisionistisch gereutel.
Je (jij niet alleen) hebt de mond vol van multiculturele-en rasciale samenleving
Oh please, citeer mij hierover eens dan?
maar zodra er iemand met een andere mening is, is hij de schietschijf en krijgt hij het ene verwijt na het andere. :roll:
Als je even de topics doorleest op dit forum zul je zien, dat er genoeg mensen met andere meningen met elkaar in discussie zijn. Maar dat zijn wel zinvolle discussies. Jouw manier van discussieren is totale kolder. Je discussieert niet, zie ook de post van Proos elders, je roept dingen en als die vervolgens onderuitgeschopt worden, ga je de vermoorde onschuld spelen.

Helaas voor jou trap ik daar niet in. Ik kijk dwars door je heen, knul.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trekt, het onzinnig en mij afdoet als iemand die niks van de geschiedenis weet waarom neem je er dan aan deel? Ik discusieer alleen met mensen die op hetzelfde niveau praten.
Laatst gewijzigd door Waarheidwo2 op 30 apr 2004, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

KevinP schreef:[Culturen mogen van mij gerust samensmelten en ik maak geen onderscheid tussen mensen van bepaalde culturen.
srr KevinP dat ik jouw citaat gebruik maar zocht gewoon ff een voorbeeld voor Lord_Vetinari
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trek en het onzinnig vind waarom neem je er dan aan deel?
Sorry? Wat is dat nou voor onzin? Ik zie jou onzin uitkramen, dus zowel als historicus als als expert op dit forum voel ik het als mijn plicht jou daarop te wijzen. Dat jij daar niet mee om kunt gaan is jouw probleem, niet het mijne. Maar begin nou niet om mensen te diskwalificeren uit jouw onderwerpen, want dan lig je heel gauw naast dit forum.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Lord_Vetinari schreef:
Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trek en het onzinnig vind waarom neem je er dan aan deel?
Sorry? Wat is dat nou voor onzin? Ik zie jou onzin uitkramen, dus zowel als historicus als als expert op dit forum voel ik het als mijn plicht jou daarop te wijzen. Dat jij daar niet mee om kunt gaan is jouw probleem, niet het mijne. Maar begin nou niet om mensen te diskwalificeren uit jouw onderwerpen, want dan lig je heel gauw naast dit forum.
Zeg dan maar eens waar ik 'onzin uitkraam'
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

Lord_Vetinari schreef:
Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trek en het onzinnig vind waarom neem je er dan aan deel?
Sorry? Wat is dat nou voor onzin? Ik zie jou onzin uitkramen, dus zowel als historicus als als expert op dit forum voel ik het als mijn plicht jou daarop te wijzen. Dat jij daar niet mee om kunt gaan is jouw probleem, niet het mijne. Maar begin nou niet om mensen te diskwalificeren uit jouw onderwerpen, want dan lig je heel gauw naast dit forum.
Volgens mij is deze hele discussie ook wel erg ver naast het onderwerp hoor! :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trekt, het onzinnig en mij afdoet als iemand die niks van de geschiedenis weet waarom neem je er dan aan deel? Ik discusieer alleen met mensen die op hetzelfde niveau praten.
Oké, opgelost. Ik stel voor dat je dan met je waarheden oprot en naar een ander forum gaat, met mensen van je "eigen niveau", whatever that may be. :W

Ik denk trouwens dat iedere gebruiker op dit forum, met een IQ > leeftijd, je kinderachtige manier van posten wel doorziet. Ik denk dat 't niet helemaal aan ons besteed is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trekt, het onzinnig en mij afdoet als iemand die niks van de geschiedenis weet waarom neem je er dan aan deel? Ik discusieer alleen met mensen die op hetzelfde niveau praten.
Nou, misschien heeft Sesamstraat.nl dan een forum voor je..
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:
KevinP schreef:[Culturen mogen van mij gerust samensmelten en ik maak geen onderscheid tussen mensen van bepaalde culturen.
srr KevinP dat ik jouw citaat gebruik maar zocht gewoon ff een voorbeeld voor Lord_Vetinari
Je zegt dat IK over de multiraciale en multiculturele maatschappij praat en dan kom je met een citaat van Kevin als ik je vraag MIJ te citeren?

Ik heb me vergist. Het Sesamstraat forum is nog te hoog gegrepen voor je..
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Waarheidwo2 schreef:
Lord_Vetinari schreef:
Waarheidwo2 schreef:@Lord_Vetinari (andermaal...) als je deze discussie in het belachlijke trek en het onzinnig vind waarom neem je er dan aan deel?
Sorry? Wat is dat nou voor onzin? Ik zie jou onzin uitkramen, dus zowel als historicus als als expert op dit forum voel ik het als mijn plicht jou daarop te wijzen. Dat jij daar niet mee om kunt gaan is jouw probleem, niet het mijne. Maar begin nou niet om mensen te diskwalificeren uit jouw onderwerpen, want dan lig je heel gauw naast dit forum.
Zeg dan maar eens waar ik 'onzin uitkraam'
Tot nu toe in elke post die je plaatst. Bewondering voor de positieve aspecten van A. Hitler, wetenschap op het hoogste niveau ter wereld tijdens het Derde Rijk, Processen van Nurenberg die niet open zouden zijn geweest, processen van Nurenberg die de enige zouden zijn geweest waar doodstraffen werden uitgesproken, geallieerden die meer misdaden tegen de menselijkheid gepleegd zouden hebben dan de nazi's...

Moet ik verdergaan of denk je dat ik voldoende voorbeelden heb gegeven?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarheidwo2 schreef: 2)De aanpak van de problemen, de heropbouw van de economie, terug dringen van de werkloosheid, de wetenschap die toen op wereldniveau stond (ik weet ook wel dat het niet 100% partijstandpunten zijn maar ze zijn wel gerealiseerd door de Nazi's),...
Je zegt het zelf al, dit zijn geen partijpunten.
De aanpak van de problemen
Welke problemen bedoel je en hoe werden deze problemen aangepakt?
de heropbouw van de economie
Dit was een oorlogseconomie, naar mijn mening is dit een verwerpelijke vorm van economie voeren. Bovendien verrijkten de Nazi's zich met eigendommen van andere landen en in hun ogen minderwaardige mensen.
terug dringen van de werkloosheid
Ook een gevolg van de oorlogseconomie.
de wetenschap die toen op wereldniveau stond
Is volgens mij geen onderdeel van het partijprogramma van de Nazi's. Voor de rest sluit ik mij aan bij de opmerking van Lord Vetinari over dit onderwerp.

Tot slot denk ik niet echt dat deze discussie verder nog veel zin heeft, er is een duidelijk meningsverschil en helaas zal waarheidwo2 toch niet te overtuigen zijn.

Jammer trouwens dat deze discussie moet eindigen met moddergooien, ik vond juist dat iedereen in deze discussie respectvol met elkaar omging.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gesloten