Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door Ruimteaapje »

Buitengewoon interessant!!
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door LoD »

Geeft ook meteen antwoord op een andere stokpaardje van ontkenners:

Waarom zit er geen blauwe aanslag op de restanten van gaskamers terwijl ze wel op die van ontluizingsruimtes zitten.
- Simpel, er is veel meer Zyklon B nodig om luizen te vergassen dan zoogdieren ( zoals mensen ) en logischerwijze trekt het dan eerder in de muren. Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat een "brausebad" er optisch netter en afgewerkter heeft uitgezien dan de ontluizingskamers ( waar nog wel foto's van zijn ). Ook hier weer de natuurwetten, bij betegeling en pleisterwerk is de dichtheid van het materiaal groter dan bij grove baksteen, dus zal het er minder snel intrekken dan bij die baksteen. Daarnaast werden de "brausebader" na elke "behandeling" schoongemaakt door Sonderkommando's, dus opnieuw zullen er logischerwijze minder deeltjes die muren zijn ingetrokken.

Maar goed, ontkenners zullen dan weer wijzen op het gebrek aan betrouwbare ooggetuigen... :+
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door MARKET GARDEN »

LoD schreef:Geeft ook meteen antwoord op een andere stokpaardje van ontkenners:

Waarom zit er geen blauwe aanslag op de restanten van gaskamers terwijl ze wel op die van ontluizingsruimtes zitten.
- Simpel, er is veel meer Zyklon B nodig om luizen te vergassen dan zoogdieren ( zoals mensen ) en logischerwijze trekt het dan eerder in de muren. Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat een "brausebad" er optisch netter en afgewerkter heeft uitgezien dan de ontluizingskamers ( waar nog wel foto's van zijn ). Ook hier weer de natuurwetten, bij betegeling en pleisterwerk is de dichtheid van het materiaal groter dan bij grove baksteen, dus zal het er minder snel intrekken dan bij die baksteen. Daarnaast werden de "brausebader" na elke "behandeling" schoongemaakt door Sonderkommando's, dus opnieuw zullen er logischerwijze minder deeltjes die muren zijn ingetrokken.

Maar goed, ontkenners zullen dan weer wijzen op het gebrek aan betrouwbare ooggetuigen... :+
Ach dat ontkennen van de werkelijkheid is van alle dagen.

Je ziet het nu ook, terwijl geen weldenkend mens twijfelt aan het opwarmen van de aarde en
de schade die het milieu oploopt door menselijk handelen lees ik wekelijks artikelen in kranten
en tijdschriften dat het "allemaal wel meevalt"
De waarheid komt met de jaren
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door wo2-freak »

Toen ik de titel las, dacht ik:

''Welke gek is wild nou weer de Joden uitroeien?''

Maar het blijken gelukkig oude documenten te zijn :)
Het is van historisch belang dat ze gevonden zijn (of compleet gemaakt zijn) dan kan de holocaust ook niet meer ontkent worden door een paar gekken die op aarde rond lopen :D
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door Ruimteaapje »

Als je het topic even helemaal doorgelezen had dan was je opgevallen dat de documenten niets nieuws toevoegen aan wat we al wisten over de Holocaust. Derhalve zullen deze documenten er ook niet voor zorgen dat de Holocaust niet meer ontkend kan worden (zoals ook al uit dit topic blijkt).
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door wo2-freak »

Ruimteaapje schreef:Als je het topic even helemaal doorgelezen had dan was je opgevallen dat de documenten niets nieuws toevoegen aan wat we al wisten over de Holocaust. Derhalve zullen deze documenten er ook niet voor zorgen dat de Holocaust niet meer ontkend kan worden (zoals ook al uit dit topic blijkt).
Zeg ik dan iets wat niet klopt?
Ik zeg wat ik DACHT, dus het maakt niet uit wat er in het topic staat. Iets denken is niet verboden :)
En ik had het topic wel doorgelezen...
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Bouwplannen Auschwitz ontdekt in Berlijnse flat

Bericht door Ruimteaapje »

wo2-freak schreef:Zeg ik dan iets wat niet klopt?
Je spreekt van een historisch belang waardoor de Holocaust niet meer ontkend kan worden. Dat klopt niet.
wo2-freak schreef:Ik zeg wat ik DACHT, dus het maakt niet uit wat er in het topic staat. Iets denken is niet verboden :)
Klopt, maar niet alles wat je denkt blijkt zinvol te zijn :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Plaats reactie